جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۱۳:۲۵

برخی مدیران اجازه خصوصی‌سازی در صنعت خودرو را نمی‌دهند

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران اجازه خصوصی‌سازی در صنعت خودرو را نمی‌دهند و به همین سبب خودرو بی‌کیفیت با قیمت گران خریداری می‌شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

برخی مدیران اجازه خصوصی‌سازی در صنعت خودرو را نمی‌دهند

خصوصی‌سازی

برخی مدیران اجازه خصوصی‌سازی در صنعت خودرو را نمی‌دهند

به نقل از تسنیم، محمدرضا منصوری ظهر امروز در همایش روز جهانی استاندارد با اشاره به عدم رقابت در فضای صنعتی کشور اظهار داشت: در حوزه توسعه رقابت و توجه یکی از عوامل رشد و توسعه در تمام حوزه‌هاست اما متاسفانه این عامل مهم رقابت در کشور نادیده گرفته شده است.

وی افزود: به سبب نبود زیرساخت‌های مناسب در فضای صنعتی کشور آمار صادرات پایین بوده به همین منظور باید تمامی زیرساخت‌ها به شکل ریشه‌ای و اساسی بررسی شود تا پس از شناسایی معضلات و مشکلات راهکار لازم اتخاذ شود در غیر این صورت وضعیت معیشتی مردم بهبود مورد نظر را پیدا نمی‌کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه صادرات کشور تنها در سایه اجرای درست قوانین میسر است بلکه باید در راستای افزایش رقابت و استحکام اقتصاد کشور به هدف افزایش صادرات توجه ویژه‌ای به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشیم و به شیوه عملی‌تری از فسادهای اقتصادی جلوگیری کنیم.

منصوری بیان کرد: تکیه بر درآمد نفتی کشور اشتباه است زیرا ممکن است روزی این ذخایر تمام شود و آن‌زمان ما با مشکلات درآمدزایی برای مدیریت مالی کشور روبه‌رو شویم، در گذشته بحران اقتصادی دشواری را گذرانده‌ایم و صنعت کشور به سبب نوسان قیمت دلار و موانع اقتصادی از بازار جهانی عقب ماند که این عامل برای رونق اقتصادی مشکل بزرگی محسوب می‌شود.

وی با توجه به تاثیر و نقش استاندارد در حوزه صادرات گفت: حضور صنعت خودروسازی توسعه اقتصادی و افزایش بودجه در استان را به دنبال دارد که نتیجه آن افزایش دو برابری بودجه شهرها و روستاهای ساوه است که نتیجه آن اشتغالزایی بیشتر است به همین منظور در یک سال گذشته به شکل مداوم پیگیر سرمایه‌گذاری شرکت خودروسازی رنو فرانسه‌ در این شهرستان بودیم اما متاسفانه برخی در روند این کار با ایجاد شرایط نامناسب اجازه فعالیت این صنعت را در ساوه را نمی‌دهند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مدیران اجازه خصوصی‌سازی در صنعت خودرو را نمی‌دهند و به همین سبب خودرو بی‌کیفیت با قیمت گران خریداری می‌شود و این در صورتی است که شهرستان ساوه شرایط لازم و زیرساخت‌ها را برای سرمایه‌گذاری این صنعت دارد زیرا شرایط آب و برق و گاز رایگان در اختیار آنان قرار داده می‌شود و ما به طور حتم در عرصه رقابت در این مورد با مافیاها مقابله می‌کنیم.

منصوری ادامه داد: یکی از راهکارهای نجات و احیاء صنعت برقراری ارتباط با دنیا است و متاسفانه برخی مدیران داخلی شرایط این ارتباط را مهیا نمی‌کنند به همین  منظور در هفته پیش رو به صورت مشروح در مجلس پیگیر این موضوع می‌شوم زیرا تمامی زیرساخت‌ها در حوزه‌های مربوط به اقتصاد باید به صورت ریشه‌ای اصلاح شود، در حوزه آموزش و پرورش آموزش دانش‌آموزان باید به شکلی باشد که کارآفرین تربیت شوند که وقتی به سن اشتغال در جامعه رسیدند بتوانند با مهارت ویژه و صحیح وارد بازار کار شوند.

وی بیان کرد: عدم تربیت نیروی حرفه‌ای و مهارتی در کشور سبب شده که صنعت کشور با مونتاژکاری پیش رود باید در مسیر بروزآوری و ابتکار تکنولوژی حرکت کرده و کشور را در حوزه یافته‌های علمی تحقیقاتی تجهیز کنیم شاید با نام حمایت از تولید ملی شعارهایی داده شود ولی تا زمانی که رویکرد دولتی تغییر پیدا نکند و خصوصی‌سازی به شکل صحیح اجرا نشود وضعیت کشور به این شکل می‌ماند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت