دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۲۲:۵۹

برخی از پزشکان مختصص در ساوه از پذیرش دفترچه‌های تامین اجتماعی خودداری می‌کنند

نماینده مردم شهرستان ساوه وزرندیه در مجلس با بیان اینکه آمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در ساوه و زرندیه بالا است گفت: متاسفانه برخی از پزشکان مختصص از پذیرش دفترچه‌های تامین اجتماعی خودداری می‌کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه:

برخی از پزشکان مختصص در ساوه از پذیرش دفترچه‌های تامین اجتماعی خودداری می‌کنند

دفترچه‌های تامین اجتماعی

برخی از پزشکان مختصص در ساوه از پذیرش دفترچه‌های تامین اجتماعی خودداری می‌کنند

محمدرضا منصوری در نشست با مجمع صنفی کارگران و مسئولان دانشکده علوم پزشکی ساوه موضوع بررسی مشکلات درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی اظهار داشت: به لحاظ کارگری بودن 2 شهرستان ساوه و زرندیه آمار بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در این 2 شهرستان بالا بوده ولی متاسفانه در بخشی از حوزه‌های درمانی برای این قشر از جمله سونوگرافی و کمبود پزشک در برخی تخصص‌ها با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: متاسفانه برخی از پزشکان مختصص و سونوگرافی‌ها از پذیرش دفترچه‌های تامین اجتماعی برای ارائه خدمات درمانی خودداری می‌کنند و ارائه خدمات درمانی به این قشر با تعرفه آزاد انجام می‌شود که این موضوع خلاف قانون بوده هرچند تذکرات لازم داده شده و حتی پروانه فعالیت برخی تا مرز لغو شدن پیش رفته است.

نماینده مردم شهرستان ساوه و زرندیه تصریح کرد: توان اقتصادی کارگران برای پرداخت هزینه‌های سونوگرافی و برخورداری جامعه کارگری از خدمات درمانی با تعرفه آزاد مشکل بوده و این مسئله سبب شده بیمه‌شدگان و کارگران برای برخورداری از خدمات درمانی به بخش دولتی مراجعه می‌کنند ولی به دلیل مناسب نبودن خدمات و کمبود برخی داروها به شهرهای مجاور تردد می‌کنند که بتوانند از طریق دفترچه تامین اجتماعی بتوانند از خدمات با تعرفه دولتی برخوردار شوند.

منصوری بیان کرد: مشکلات حوزه درمان سبب تجمع و اعتراض کارگران شده ولی از این قشر زحمتکش انتظار می‌رود با خویشتن‌داری و صبر برای حل مشکلات از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

وی ادامه داد: قطعا شاهد پیگیری مشکلات کارگران در سطح شهرستان از طریق دستگاه‌های مرتبط هستیم اما چنانچه این مشکل در سطح شهرستان حل نشود از طریق وزارت بهداشت  وصحن مجلس پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: در این جلسه دانشکده علوم پزشکی متعهد شد که تمامی بیمارانی که به مراکز وابسته به این دانشکده مراجع می کنند در صورت نیاز از امکانات سونوگرافی با تعرفه دولتی استفاده کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت