چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۴۷:۴۵

برخورد قاطع با فتنه و فتنه‌گران از مواضع اصلی و اصولی انقلاب است/ گناه فتنه‌گران نابخشودنی است

تقوی با بیان اینکه برخورد قاطع با فتنه و فتنه‌گران از مواضع اصلی و اصولی انقلاب است، از تلاش جریان و باندی برای زدن ارکان مهم انقلاب اسلامی خبر داد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه در اراک:

برخورد قاطع با فتنه و فتنه‌گران از مواضع اصلی و اصولی انقلاب است/ گناه فتنه‌گران نابخشودنی است

فتنه گران

برخورد قاطع با فتنه و فتنه‌گران از مواضع اصلی و اصولی انقلاب است/ گناه فتنه‌گران نابخشودنی است

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در آئین بزرگداشت روز نماز جمعه و سالروز عملیات مرصاد و بمباران شهر اراک، با اشاره به هجمه برخی جریانات به ارکان مهم و اصلی نظام اظهار داشت: جریان و باندی مهمترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی را مورد هجمه قرار داده‌ است.

وی افزود: نظام اسلامی اصولی دارد که هیچگونه تسامح و تساهلی در قبال این اصول پذیرفتنی نیست و ائمه جمعه وظیفه دفاع از این اصول انقلاب را برعهده دارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه تصریح کرد: یکی از این اصول برخورد قاطع با فتنه و فتنه‌گران است و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند فتنه خط قرمز این نظام به‌شمار می‌رود و فتنه‌گران با فتنه88 به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند و این گناهی نابخشودنی است.

وی با اشاره به برگزاری و اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی گفت: 4 ماه و 13 روز از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود که رهبرکبیرانقلاب اسلامی امام خمینی(ره) نخستین حکم امامت جمعه را به نام عالم مجاهد و شخصیت انقلابی آیت الله طالقانی به عنوان ابوذر انقلاب صادر فرمودند.

تقوی ادامه داد: جا دارد یاد کنیم از این مجاهد انقلابی و ابوذر انقلاب که نخستین نمازجمعه بعد از انقلاب به امامت ایشان اقامه شد و تجلیل می‌کنیم از مقام شامخ شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی که همه ما مدیون شهداییم و مبادا این فرهنگ ایثار و ایثارگری را فراموش کنیم.

وی اضافه کرد: باید در مجلسی و به هرمناسبتی و به هربهانه ای نام و یاد شهدا را گرامی بداریم چراکه دشمن به دنبال گرفتن این روحیه شهادت طلبی و انقلابی ماست زیرا به شدت از این تفکر و روحیه واهمه و وحشت دارد و ائمه جمعه در خدمت این فرهنگ و مروج فرهنگ شهادت و ایثارگری است و باید در نماز جمعه‌ها این فرهنگ را ارج نهاد و تجلیل کرد.

نماز جمعه نمایش حضور مردم در صحنه‌های مختلف دفاع از نظام و انقلاب است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به جایگاه نماز جمعه گفت: نماز جمعه چشمه جوشانی در نظام اسلامی است که دشت دل‌ها را سیراب و نهال اندیشه‌ها را شاداب می‌کند و در واقع نماز جمعه جریانی است که از محوریت نظام یعنی مرکز ولایت سرچشمه می‌گیرد و نماز جمعه از سوی شارع مقدس تشریع شده تا در ابعاد مختلف رفتار انسان‌ها را خدایی و اسلامی سازد.

تقوی عنوان کرد: حضور در نماز جمعه نمایش حضور مردم در صحنه‌های مختلف دفاع از نظام و انقلاب است و در واقع نمازجمعه تبیینگر مواضع نظام است، اصول انقلاب اسلامی در قانون اساسی آمده و از سوی رهبرمعظم انقلاب تبیین می‌گردد و ائمه جمعه موظفند این اصول را برای مردم تفسیر و تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اصول مهم انقلاب استکبارستیزی است و این از مواضع مهم اصلی نظام و برگرفته از قرآن و روایات است و باید جایگاه نمازجمعه مرکزی برای تشریح مواضع استکبارستیزانه باشد.

مقابله با خوی اشرافی‌گری، از اصول مهم انقلاب اسلامی است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور برضرورت مقابله با اشرافی‌گری گفت: یکی از مواردی که بارها از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی تاکید شده پرهیز و مقابله با روحیه اشرافی‌گری و خوی اشرافی است چراکه اشرافی‌گری مثل موریانه نظام را از داخل می‌خورد و نابود می‌کند.

وی بر اهمیت حمایت از مظلومان تاکید کرد و افزود: طبق ایات قرآنی و بر اساس آرمان‌های انقلاب اسلامی، حمایت از مطلومان و محرومان چه در داخل و چه در خارج از کشور از دیگر اصول انقلاب قلمداد می‌شود و دفاع از فلسطین، قدس، سوریه، لبنان، یمن و عراق هم دفاع از مظلوم است و هم امنیت خود را حفظ می‌کنیم چراکه اگر قرار باشد در درب منزل خود با دشمن بجنگیم قطعا شکست خواهیم خورد و آسیب‌پذیر خواهیم بود.

تقوی خاطرنشان کرد: قطعا اگر امروز مدافعان مظلوم حرم در خارج مرزها نمی‌جنگیدند باید در شهرهای خود با دشمنان می‌جنگیدیم و مقابله می‌کردیم و این درحالیست که مدافعان حرم مظلومانه و مقتدرانه در برابر دشمنان ایستاده‌اند.

قوای مسلح عامل اقتدار و قدرت نظام اسلامی ما هستند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور بیان کرد: متاسفانه امروز هرچه به محوریت نظام متصل می‌شود آماج حمله قرار می‌گیرد و ارکان انقلاب و نظام که اقتدارآفرین نظام هستند از سوی دشمن و عناصر خودفروخته داخلیشان مورد حمله قرار می‌گیرد این درحالیست که یکی از این هجمه‌ها به قوای مسلح که افتخارآفرین و اقتدار کشورند بوده است و اگر قوای مسلح تضعیف شود، اقتدار نظام تضعیف می‌شود.

تقوی عنوان کرد: نظام تصمیم گرفت که حاجیان به حج اعزام شوند ببینید چه موج تخریبی به راه انداختند، ایراد به خروج ارز می گیرند و جای سوال اینجاست چطور میلیون‌ها نفر که سفرهای خارجی به تایلند و ترکیه و دیگر کشورها دارند ارز خارج نمی‌شود و تنها به حج و 80هزار مسلمانی که برای ادای وظیفه دینی به خانه خدا می‌روند رسید این ایرادات رگفته می‌شود؟

وی با بیان اینکه ما مواضع انقلاب را تبیین می‌کنیم و در دفاع و تبیین مواضع انقلاب قدمی عقب نشینی نخواهیم کرد و از این کار هم خسته نمی‌شویم درحالیکه امروز با نگاهی به فضای مجازی می‌بینیم چه تخریب‌هایی که علیه ائمه جمعه به راه نیفتاده است، افزود: برخلاف ادعای بر خی که می‌گویند ما سیاسی شده‌ایم باید بگویم ما به هیچ وجه سیاسی نشده‌ایم و حزبی و سیاسی عمل نمی‌کنیم بلکه از جریان داخل نظام و جریان حزب الله با افتخار دفاع می‌کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور افزود: همه بدانند ما هرکس ولایت را تضعیف کند ابتدا هدایت اگر هدایت نشد قاطعانه برخورد و مقابله خواهیم کرد.

جبهه‌ای برای زدن ارکان مهم و اصلی نظام به راه افتاده است

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه جنگ در این صحنه جنگی بسیار گسترده‌تر و بابرنامه‌تر با فرماندهی مصمم‌تر از سوی دشمنان است که با ماهواره و شبکه‌های مجازی علیه ما شروع شده است.

تقوی عنوان کرد: در روزهای اخیر شاهد حمله و هجمه جریانی بودیم که علیه نمازجمعه و ائمه جمعه تخریب گسترده‌ای به راه انداخت که سلسله جنبان آن در خارج کشور بوده و در داخل نیز برخی جریانات دنباله روی آنها و همراهی کننده انها هستند.

وی ادامه داد: یکی از این مسائل کناره‌گیری و استعفای امام جمعه کرمان بود که به سبب مشکلات سن اعلام استعفا کرد و این جریان با استفاده از این موضوع فضاسازی تخریبی گسترده‌ای به راه انداخت هرچند امام جمعه کرمان در نماز جمعه این شهر در جمع مردم موضوع استعفای خود را تشریح کرد و این بازی کثیف تخریبی را نقش برآب کرد و نشان داد هجمه ها دروغ پردازی از سوی جریان ضدانقلاب نبوده و این اتفاق به سبب درخواست خود امام جمعه کرمان انجام شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به نشست ائمه جمعه در مشهدمقدس گفت: دیدیم در چندوقت اخیر به سبب یک همایش در مشهد چه جریانی راه انداختند درحالی که برخلاف همایش های پرزرق و برق در هتل‌های آنچنانی که برخی جریانات در کشور برگزار می‌کنند یک مراسم ساده و هیئتی برگزار شد ولی این جریان ضدانقلاب جریانی تخریبی به راه انداخت و جای سوال است چرا وقت اجرای همایش های عریض و طویل و با ریخت و پاش‌های بسیار که در هتل‌های لوکس برگزار می‌شود معارض نمی‌شوید؟

وی افزود: امروز جبهه ای شکل گرفته که اتاق فکری دارد، برنامه ریزی کرده تا نهادها و افراد انقلابی را بزند ولی ائمه جمعه محکم با اقتدار در برابر این موج ایستاده و دربرابر تهاجم فرهنگی دشمن ذره ای عقب نشینی نمی کند.

تقوی عنوان کرد: یکی از محورهای تهاجم این جریان ضدانقلاب امام جمعه مشهدمقدس بود، طوری که در جریان فوت همسر وی جریانی راه انداختند چرا اسمش روی سنگ قبر نیست و جریاناتی از این دست و این جریان نشان داده هرچه افراد و نهادها وابسته به نظام، دلسوز و مدافع نظام باشد هجمه بیشتری علیه آنها خواهد داشت.

فتنه خط قرمز نظام و ملت ماست

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور برضرورت روحیه انقلابی تاکید کرد و گفت: امروز باید در مسیر ترویج روحیه انقلابی حرکت کنیم و این به معنای فحش و درگیری نیست بلکه باید عقلانی و صحیح در مسیر انقلاب و آرمان‌های آن حرکت کینم و باید ائمه جمعه و نمازهای جمعه انقلابی باشد و برای همیشه هم انقلابی بماند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این اصول برخورد قاطع با فتنه و فتنه‌گران است و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند فتنه خط قرمز این نظام به‌شمار می‌رود و فتنه‌گران با فتنه88 به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند و این گناهی نابخشودنی است.

تقوی عنوان کرد: هیچ فتنه گری و اهل فتنه ای حق ندارد در این کشور سمتی داشته باشد چراکه رفتار انها خیانت به شهدا و خون پاک شهدا بود و فتنه همان خط قرمزی است که بارها رهبر معظم انقلاب برآن تاکید فرمودند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور اضافه کرد: مقابله با ترور و تروریست یکی دیگر از اصول انقلاب اسلامی است چراکه ما در نظام اسلامی بسیاری از بزرگان انقلاب اسلامی را با حرکت ناجوانمردانه و تروریستی تروریست‌های پرورش یافته در دامن استکبار از دست دادیم و بسیاری از آنها به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت