شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۱۳:۰۲

بدهی دولت به تامین اجتماعی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بدهی دولت به تامین اجتماعی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

نماینده مردم اراک در مجلس:

بدهی دولت به تامین اجتماعی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شد

منابع کشور

بدهی دولت به تامین اجتماعی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شد

به نقل از تسنیم، سیدمهدی مقدسی ظهر امروز در جلسه تجلیل از بازنشستگان و بازماندگان تامین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده برای قشر بازنشسته اظهار داشت: تلاش ما در برنامه ششم توسعه بر این بود که برای بازنشستگان اقدامات خوبی به انجام برسانیم هرچند که کشور با مشکلاتی روبه‌رو است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که همواره در مجلس مورد تذکر قرار می‌دهیم این مسئله است که دولت باید بدهی خودش را به تامین اجتماعی بپردازد زیرا این مبالغ امانتی در دست دولت است که باید بازگردانده شوند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: تامین اجتماعی پس از دریافت طلب خود از دولت موظف است این منابع را مدیریت کند تا با استفاده از آن خدمات مطلوبی به ذینفعان، بازنشستگان و مستمری بگیران ارائه دهد و این موضوع پیش از رای‌گیری به وزیر مربوطه تذکر داده شد.

مقدسی ادامه داد: مسئله افزایش حقوق بازنشستگان در ماده 13 و 37 ذکر شده و براساس این دو ماده پیش‌بینی شده که دولت تا پایان برنامه ششم تمهیداتی درنظر بگیرد که وضعیت بازنشستگان سامان یابد زیرا بازنشستگان با تغییر نرخ تورم بر میزان مشکلاتشان افزوده می‌شود و ما باید در نظر داشته باشیم که افراد سالمند در دوره سالمندی با افزایش هزینه عائله‌مندی و درمانی هم مواجه می‌شوند.

وی عنوان کرد: فرایندها و شرایطی که در دولت یازدهم در حوزه تامین اجتماعی وجود داشت دارای نواقصی بود که انتظار داریم در این دوره این نواقص برطرف شوند، همچنین یکی از شرایطی که سبب رای دادن مجلس به وزیر کنونی این حوزه شد تعهد نسبت به این اصل بود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر منتخب این حوزه تا حدودی تمهیدات خود را آغاز کرده و در حوزه درمان خدمات مطلوبی ارائه داده شده است، تعداد 925 هزار دفترچه تامین اجتماعی در استان ارائه شده که با این تعداد استان مرکزی رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مقدسی بیان کرد: زمینی مقابل بیمارستان امام خمینی(ره) اراک وجود دارد که براساس طرحی مصوب به احداث یک مجموعه خدمات رفاهی اختصاص داده شده و نقشه‌های این پروژه در سفر هیئت دولت به استان مرکزی تائید شده‌اند.

وی افزود: یکی از مسائلی که درنظر داریم در جلسه دیدار با وزیر مربوطه مطرح کنیم مسئله مراکز درمانی است که با این گستره تعداد بازنشستگان استان مرکزی افزایش این مراکز باید در دستورکار قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم که سلسله اقدامات مجلس و دولت در این زمینه ثمربخش واقع شوند تا بازنشستگان ما پس از گذران بیش از 30 سال خدمت به جامعه در دوران بازنشستگی در رفاه کامل به سر ببرند.

استاندار بعدی باید دارای برند ملی باشد

مقدسی با اشاره به اینکه استاندار مرکزی و وزارت کشور اعلام کرده‌اند که استاندار مرکزی تغییر می‌کند گفت: استاندار مرکزی اخیرا در جلسات خود اعلام کرده که تصمیم دارد در استان دیگری فعالیت خود را آغاز کند که به این سبب مجمع نمایندگان تشکیل جلسه را در این زمینه الزامی دانست.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه استان مرکزی یک استان صنعتی محسوب می‌شود استاندار منتخب آن هم باید دارای برند ملی و در میان سران مملکت شناخته شده و حتی‌الامکان از نیروهای بومی و آشنا به شرایط استانی باشد.

مقدسی بیان کرد: استان مرکزی از نظر جمعیتی کمتر از 2 درصد کل جمعیت کشور را شامل می‌شود اما در حوزه اقتصادی کشور از جایگاه رفیعی برخوردار است که به این سبب استاندار منتخب این استان علاوه بر اینکه باید تمامی شرایط یک استاندار را داشته باشد لازم است در حوزه ا قتصادی دارای سبقه شناخته شده و توانمند باشد تا بتواند یک استان اقتصادی را پیش براند.

وی افزود: استان مرکزی خواستار انتخاب مدیری پویایی‌طلب‌و آشنا به شرایط استان است که مجمع نمایندگان این استان در ‌نظر دارد به این سبب جلسه‌ای با وزیر کشور  تشکیل دهند، استاندار منتخب باید بداند که مردم این جامعه به برنامه‌های رئیس جمهور فعلی رای داده‌اند که به این سبب استاندار جدید ملزم به همسویی با این برنامه‌ها می‌شود و باید به آنها اعتقاد کامل داشته باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم که حاصل این جلسات و تجمیع تصمیمات درزمینه انتخاب استاندار سبب حضور فردی در استان شود که استان مرکزی را به جلو هدایت کند.

مقدسی عنوان کرد: متاسفانه شاهد بروز برخی مشکلات در استان مرکزی بوده‌ایم که باید گفت تمامی این مشکلات دغدغه‌ها و گرفتاری تمام ما محسوب می‌شوند و در این زمینه با وجود گرایش‌های سیاسی تلاش ما بر ایجاد همدلی و صمیمیت برای برطرف شدن مشکلات بوده زیرا معتقدیم که برطرف شدن مشکلات در گرو انسجام مجمع نمایندگان است.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته مجمع نمایندگان به همراه مدیران مجموعه‌های بزرگ صنعتی استان مرکزی، استاندار و چند نفرد از معاونان استاندار مرکزی با ویزر صنعت، معدن و تجارت بازدیدی داشت و در این جلسه بر صنعتی بودن استان مرکزی تاکید شد.

نماینده مردم اراک، خنداب وکمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این جلسه پیشنهاد داده شد که بحران صنعت استان مرکزی جدی گرفته شود وکمیته‌ای‌برای صنایع بزرگ استان تشکیل داده شود تا مصوبات این کمیته مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتیکل کشور محسوب شود.

مقدسی افزود: انتظار ما از وزیر صنعت، معدن و تجارت این است که همانگونه که در مجلس از وی حمایت به عمل آوردیم در حوزه برطرف شدن مشکلات کارگران ما در کنارمان حضور یابد زیرا ما  به دنبال رونق تولید و اقتصاد در استان هستیم.

وی ادامه داد: هر مدیری که در راستای رونق و توسعه استان گام بردارد مورد حمایت ما قرار می‌گیرد و در مقابل هر مدیری که مخالف منابع بومی و منافع کارگر قدم بردارد در مقابل آن می‌ایستیم و تردیدی در این زمینه وجود ندارد و کارفرمایی که به‌عنوان سرمایه‌گذار این طرح است و چه کارگری که تمام توانش را در این راستا بکار گرفته باید به‌صورت متحد پیش بروند.

نماینده مردم اراک، خنداب وکمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دغدغه آذرآب، هپکو، کارگران آنها و سایر فعالان اقتصادی و واحدهای صنعتی دغدغه ما هم هست و در این راستا مصوبات جلسه تشکیل شده را به جد دنبال می‌کنیم تا موانع و مشکلات برطرف شود.

نیروگاه شازند تعهدات استفاده نکردن از مازوت را در زمستان اجرائی نکرد

مقدسی با اشاره به اعتراضات مردمی و شواهد مستند در راستای استفاده مازوت توسط نیروگاه شازند و سایر آلودگی‌های شهر اراک گفت: در راستای پیگیری مطالبات به حق مردم شهر اراک در راستای آلودگی این شهر پیگیری‌های بسیاری داشته‌ایم و تاکنون موفق به تصویب چند مصوبه برای آلودگی تالا میقان، برطرف شدن آلودگی جوی،  فضای سبز، ترمیم بخش‌های ایرالکو و آلودگی پالایشگاه شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: نیروگاه شازند در زمستان سپری شده به تعهدات خود پایبند نبود و به استفاده از مازوت پرداخت که این مسئله به طور جد دنبال می‌شود و این مطالبه به حق مردم است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت