شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۴۴:۲۷

بخش خصوصی واقعی مورد حمایت قرار گیرد

نماینده مردم اراک در مجلس با تاکید بر اینکه بخش خصوصی واقعی حمایت شود گفت: تنها ۱۵ درصد از صنایع دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تاسف‌بار است

نماینده مردم اراک در مجلس:

بخش خصوصی واقعی مورد حمایت قرار گیرد

به نقل از خبرگزاری تسنیم ، سیدمهدی مقدسی ظهر پنجشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مرکزی اظهار داشت: پنج هزار میلیارد تومان صرف زیرساخت‌های صنایع دریایی کشتی‌سازی صدرا و ایزوایکو شد اما آمارها حاکی از آن است که تنها 15 درصد از این  صنایع استفاده می‌شود که سبب تاسف است.

وی افزود: کمیته مشترکی بین کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور تشکیل شده که هدف آن حذف قوانین نقض کننده، نظارت‌های کاربردی و عملیاتی ساخت حمایت از صادرکنندگان است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مشکل امروز کشور بیکاری و مسائل و مشکلات اقتصادی، تولیدی و صادرات است که برای برطرف کردن این مشکل‌ها باید محافظه کاری را کنار گذاشته و تصمیمات عملیاتی و مناسب گرفته شود.

مقدسی بیان کرد: در حوزه سیاست خارجی اقدامات مناسبی انجام شده اما کار بیشتری در این حوزه لازم است تا فضای مناسب‌تری فراهم شود چرا که وزارت خارجه با تمام تلاش‌های انجام شده هنوز نمود عملی پیدا نکرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مسئله اصلی کشور برگزاری کنسرت نیست، با توجه به اینکه رئیس جمهور دیگر به دنبال جمع‌آوری رای نیست باید تصمیم به انجام اقدامات جسورانه گیرد چون مشکل اصلی کشور اشتغالزایی، صادرات، تولید و غیره است و اگر این موارد برطرف شود موضوعات دیگر خود به خود برطرف می‌شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عادت کرده‌ایم در جلسات بیان درد کنیم اما درمانی انجام نمی‌شود، به جای حرف درمانی باید به دنبال اقدام و عمل‌گرایی باشیم، حرف درمانی و تکرار بیان مشکلات را کنار بگذاریم و به دنبال اقدام جسورانه باشیم، از رای خود پشیمان نیستیم و هرجا لازم باشد انتقاد می‌کنیم.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت