یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۵۰:۲۶

بخشی از نیازهای کشور را می‌توان با رویکرد تبدیل ایده به تجارت‌های تولیدی و صنعتی برطرف کرد

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور گفت: توسعه مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و انجمن‌های علمی با رویکرد تبدیل ایده به تجارت‌های تولیدی و صنعتی می تواند بخشی از نیازهای کشور را برطرف کند.

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور:

بخشی از نیازهای کشور را می‌توان با رویکرد تبدیل ایده به تجارت‌های تولیدی و صنعتی برطرف کرد

تبدیل ایده به تجارت‌های تولیدی

بخشی از نیازهای کشور را می‌توان با رویکرد تبدیل ایده به تجارت‌های تولیدی و صنعتی برطرف کرد

به نقل از تسنیم، قربان شهریاری در حاشیه اختتامیه “چهارمین جشنواره کشوری حرکت دانشگاه پیام نور” در اراک با اشاره به عملی شدن و به تولید رسیدن ایده‌های دانشگاه پیام نور اظهار داشت: با راهبری موثر ایده‌های،  2 هزار و 400 انجمن علمی دانشگاه پیام نور کشور عملیاتی شده و به مرحله تولید رسیده است.

وی افزود: دانشجویان و محققان از این قبیل برنامه‌ها درراستای ارزیابی ایده انگیزه گرفته و با شور و شوق بیشتری ایده‌های خلاقانه ارائه می‌دهند، حمایت‌ها در این زمینه سبب می‌شود که ایده‌ها با پشتیبانی شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرین منجر به تولید ثروت و تجاری‌سازی شوند.

مدیرکل فرهنگی، اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور تصریح کرد: سرمایه و داشته هر کشور مبتنی بر ایده‌های خلاقانه و فن‌آوری نوین استوار بوده که نباید از آن غافل شد، دانشگاه‌ها باید با برنامه اصولی در رقابت این حوزه حضور فعالانه داشته باشند، ظرفیت‌های دانشجویی زیادی وجود دارد که با شناسایی و معرفی آنان می‌شود تحرک مطلوبی را در تقویت ارتباط دانشگاه و تولید ایجاد کرد.

شهریاری بیان کرد: دانشگاه پیام نور سرمایه‌ای ارزشمند در حوزه آموزش عالی کشور است که باید نقش‌آفرینی بیشتری در حوزه تبدیل ایده به پژوهش و درنهایت تولید داشته باشد، برگزاری برنامه‌هایی مانند “جشنواره حرکت” گامی مهم درراستای ارتقاء ظرفیت‌های دانشجویی بوده که می‌تواند با ایجاد محیطی سالم برای رقابت هدفمند و ایجاد تبادل علمی و تجربی بین دانشجویان موثر باشد.

وی عنوان کرد: دانشگاه نسل سوم، دانشگاه کارآفرین است که دانش‌آموختگان آن بتوانند بعد از پایان تحصیلات زمینه شغلی برای خود و دیگران ایجاد کنند که خوشبختانه دولت تدابیر لازم برای تبدیل ایده به فن‌آوری را با تامین منابع مالی در قالب تسهیلات مناسب فراهم کرده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور خاطرنشان کرد: توسعه مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و انجمن‌های علمی با رویکرد تبدیل ایده به تجارت‌های تولیدی و صنعتی، می تواند بخشی از نیاز کشور را برطرف کند، فعالیت‌ها‌ی این بخش عامل رشد و شکوفایی استعدادها و سوق‌دهنده به سوی خودشکوفایی بوده و درنهایت موفقیت‌های فردی، شغلی و اجتماعی را به دنبال دارد.

شهریاری افزود: نقش و اهمیت ایده‌پردازی و نوآوری عامل پیدایش سازمان تولیدات و خدمات، افزایش کمیت، تنوع تولیدات و خدمات، افزایش کیفیت تولیدات و خدمات، موفقیت در رقابت، به کارگیری و استفاده از ایده‌های برتر و جدید، کاهش هزینه‌ها، ضایعات و اتلاف منابع را در پی دارد.

وی با اشاره به قابلیت استان مرکزی در اجرای ایده‌ها گفت: ایده‌های جشنواره حرکت که در بخش‌های انجمن علمی برتر، نشریه، خلاقانه، مسابقه علمی، پژوهش، کتاب، فضای مجازی، نوآوری و کارآفرینی، آموزش ترویجی، اختراع و ابتکار بوده بسیار گسترده بوده و هم‌پوشانی مطلوبی را داشته و با نظر به اینکه استان مرکزی به شکلی پایتخت صنعت کشور محسوب می‌شود باید با بنیه قوی صنعتی در حوزه ایده‌پردازی مقتدر و اثرگذار ظاهر شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت