جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۹:۴۱:۳۹

بحران آب در کشور بحرانی جدی است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بحران آب در کشور بحرانی جدی است که بی‌توجهی به آن می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به کشور وارد کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

بحران آب در کشور بحرانی جدی است

بحران آب

بحران آب در کشور بحرانی جدی است

به نقل از فارس، علی ابراهیمی ظهر امروز در نشست اعضای شورای اداری استان مرکزی با تاکید برتلاش و هماهنگی هرچه بیشتر بین مردم و مسئولان برای توسعه و پیشرفت کشور در راستای تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی گفت: برای موفقیت کشور باید همه دست به دست هم داده و تلاش‌ها را مضاعف کنند.

وی تصریح کرد: امسال بحران و مشکل کم ابی کشور را تهدید می‌کند، مشکل جدی که با آن روبرو هستیم استفاده بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی است.

نماینده مردم شازند در مجلس خاطرنشان کرد: امسال مجتمع پتروشیمی شازند طرح فاضلاب شازند و مهاجران را مورد بررسی قرار داده که این فرصت را نباید از دست داد چرا که با اجرای آن می‌توان از منابع آبی استفاده بهینه کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر ضعف شدید در تولید کالاهای ایرانی گفت: کشور در حوزه صنعت چیزی به اسم صادرات ندارد و این نقطه ضعف صنعت است.

محمد منصوری افزود: همه کشورها زمانی که قیمت دلار افزایش و ارزش پول کشورشان کاهش پیدا می‌کند، صادرات خود را تقویت و افزایش می‌دهند، این در حالی است که ایران در زمینه صادرات تولیدات داخلی ضعف دارد و امیدوارم در راستای تحقق شعار امسال و با پیگیری نمایندگان و راه‌اندازی شرکت رنو زمینه حضور سرمایه در کشور فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه آب بزرگ‌ترین سرمایه است و کشور با مشکل کم آبی مواجه است، افزود: شهر ساوه سه منبع آبی داشت که متاسفانه رودشور در حال حاضر خشک شده و آب ندارد و سد اکباتان که با مجوز دولت بسته شده یک قطره آب آن به ساوه اختصاص نمی‌یابد، تنها منبع آبی قره چای است که در حال حاضر آب ساوه را تامین می‌کند.

منصوری با ابراز گلایه و ناراحتی از اینکه 16 سال است حق‌آبه استان مرکزی است به استان‌های دیگر  منتقل می‌شود و کسی هم اعتراض نمی‌کند، گفت: اگر این مسئله ادامه یابد شهر ساوه و زرندیه حداکثر طی دوسال آینده خشک می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت