چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۳۰:۲۱

با معضل بیکاری و صنایع رو به تعطیلی روبه رو هستیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه درصد آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش است گفت: با وجود معضلات بیکاری و صنایعی که به مرور در حال رکود و تعطیلی هستند مشکلات به زودی با نمود بیشتری به جامعه آسیب می‌زند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی؛

با معضل بیکاری و صنایع رو به تعطیلی روبه رو هستیم

بیکاری

با معضل بیکاری و صنایع رو به تعطیلی روبه رو هستیم

محمد تقی آبایی در نشست شورای هماهنگی مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه موضوع آسیب‌های اجتماعی به شکل جدی در حوزه کارگری از سوی این دستگاه دنبال می‌شود اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جدیت مسائل مربوط به آسیب‌های اجتماعی را با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و سمن‌ها دنبال می‌کند البته طبق گزارش‌ها درصد آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از سال 90 تا سال 95 در حوزه زنان سرپرست خانوار 20 درصد افزایش داشتیم که در حوزه زنان یک‌نفره و یا مجرد 30 درصد افزایش به ثبت رسیده که نشانگر گذشتن از آسیب و رسیدن به مرحله بحران اجتماعی است.

آبایی بیان کرد: با وجود معضلات بیکاری و صنایعی که به مرور در حال رکود و تعطیلی هستند این مشکلات به زودی با نمود بیشتری به جامعه آسیب می‌زند و اگر توان کاهش نداریم باید لااقل در زمینه چلوگیری از افزایش با تمام توان تلاش کنیم.

وی عنوان کرد: جامعه هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخش کارگری است و در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تلاش داریم با آموزش جامعه هدف در این راستا گام برداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در سال 96 دوره‌های آموزشی با موضوع پیشگیری آسیب‌های اجتماعی برای کارگران و خانواده‌های آنان داشتیم، همچنین سه دوره کاهش آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی را برگزار کردیم که دامنه گسترده‌تری نسبت به جامعه کارگران داشت و دراین دوره  معلمان و دانش‌آموزان با تعداد 364 نفر مخاطب حضور داشتند.

آبایی ادامه داد: 4 دوره آموزش مهارت زندگی برای زنان کارگر با تعداد 100 نفر برگزار شد و همچنین 27 دوره آموزش پیشگیری از اعتیاد برای 1174 نفراز کارگران برگزار کردیم.

وی بیان کرد: در حوزه سلامت روان 15 دوره آموزشی با حضور 438 نفربرگزار کردیم، همچنین 7 دوره آموزشی بازآموزی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای برای واحدهای صنعتی با تعداد 162 نفر را برگزار کردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: 19 دوره آموزش مهارت زندگی برای عموم کارگران با تعداد 620 نفر هم از دیگر فعالیت‌های این دستگاه بوده که در مجموع می‌توان گفت: سال گذشته بیش از 81 دوره و کارگاه آموزشی پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی در نقاط مختلف استان برگزار شد که در مجموع حدود سه هزار نفر در این کارگاه‌ها شرکت کردند.

آبایی با اشاره به برنامه‌های آموزشی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به شکل تخصصی و با بهره‌گیری از اساتید مجرب کشوری انجام شده گفت: برای کارگران کارگاه‌های تولیدی و همچنین کارگران ساختمانی تمامی دوره‌های آموزشی در زمینه پیشگیری آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود و بسیاری از این کارگاه‌ها  با حضور خانواده‌های کارگران برگزارشده است.

وی افزود: سال گذشته بیش از 181 مسابقه ورزشی کارگری در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار شد که بیش از 33 هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و دستگاه‌های اجرایی  باید با مشارکت یکدیگر و تجمیع منابع مالی، گام‌های اساسی و کارشناسی در این راستا بردارند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت