دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۰۳:۲۰

با مردم ایران یا دیگران؟

چگونه می توان در سخنرانی ها طوری القا کرد که کشور به بن بست رسیده است؟! اصلا مردم در ۲۲ بهمن این چنین پرشور به خیابان آمدند که تلقی بحران در کشور ایجاد نشود!

یادداشت؛

با مردم ایران یا دیگران؟

با مردم ایران یا دیگران

با مردم ایران یا دیگران؟

«اسم مردم مکرر آورده می‌شود، خوب هم هست که مسئولان در صحبت‌ها به نام مردم تکیه می کنند، منتها مردم را هم بشناسند… مردم همان کسانی هستند که حماسه‌ی ۲۲بهمن را به وجود می‌آورند. اگر می‌خواهید حرف مردم را بفهمید گوش کنید ببینید اینها چه می‌گویند.
مردم آن کسانی هستند که بعد از آنکه تعدادی اغتشاشگر وارد میدان می‌شوند، اگر هم اعتراضی داشتند به مجرد اینکه شعار اغتشاشگران را دیدند، خود را کنار کشیدند و بعد، روز ۹دی به میدان آمدند و شعار خودشان را دادند… مردم خیلی از مشکلات را تحمل می‌کنند اما فساد را نمی‌پسندند و از تبعیض شکایت دارند»¹

حال که ملت ایران را شناختیم و مسائل مهم آنان را دانستیم، سوالاتی به ذهن می آید که پاسخش را تنها مسئولین باید بیان کنند.

اگر مسئولی واقعا به نظر مردم توجه دارد، بگوید که چرا در مواردی که به وضوح از نظر مردم مطلع است، نظرات آنان را عملی نمی‌کند؟! آیا ۹۱% از مردم برای دریافت یارانه ثبت نام نکردند؟! آیا در انتخابات ۹۶ شعار ندادند که یارانه‌ها به همین منوال ادامه می‌یابد؟!

آیا مسئولین نمی‌داند که اکثریت مردم، تجهیز و بهسازی جاده‌ها، وسایل نقلیه و خطوط ریلی را بر خرید صدها هواپیما ترجیح می‌دهند تا هم تلفات جاده‌ای کم شود و هم از آلودگی هوا کاسته شود؟! آیا طبق نظرسنجی دولت اثبات نشد که مشکلات اصلی مردم معیشتی، اقتصادی و مبارزه با فساد و تبعیض است که اینها را در پس حرف‌های شعاری و حزبی و سیاسی نگاه می دارند؟!

آیا کسیکه با رای مردم به جایگاهی رسیده، نمی‌داند که مردم یک فرد متخصص را به فامیل ایشان برای انتصاب در یک جایگاه، هنگام بحران ترجیح می‌دهند؟! آیا نمی‌داند اکثریت قریب به اتفاق مردم خواهان برخورد و محاکمه گیرندگان حقوق‌های نجومی بودند؟! آیا نمی‌داند که اکثریت قریب به اتفاق مردم از این که بدون افزایش یارانه، قیمت حامل‌های انرژی چند برابر شده است، ناراضی هستند!؟

نکته دیگر اینکه چگونه می توان در سخنرانی ها طوری القا کرد که کشور به بن بست رسیده است؟! اصلا مردم در ۲۲ بهمن این چنین پرشور به خیابان آمدند که تلقی بحران در کشور ایجاد نشود!

دیگر وقت سخنرانی در خصوص بایدها و شعارهای شبه انتخاباتی توسط مسئولینی که سالها قدرت کشور را توسط رای مردم به دست‌گرفته اند، گذشته و همانطور که رهبری فرمودند مخاطب این بایدها جز خود دولت که اکثر امکانات و بودجه کشور را در اختیار دارد، کسی نخواهد بود.

و البته کلام آخر این که «مسئولان کشور قدر این مردم بی‌نظیر را بدانند و با استقامت کامل و روحیّه‌ی انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمانهای انقلاب دفاع کنند. آینده متعلق به ملت بیدار و بصیر ماست، و مسئولان باید بکوشند از ملت عقب نمانند.»²

۱- رهبرانقلاب، ۹۶/۱۱/۱۹
۲- پیام رهبر انقلاب در تجلیل از مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن ۹۶

 

م ش

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت