دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۲:۲۲:۵۱

باند دوم جاده قدیم ساوه-تهران احداث می‌شود

رئیس راه و شهرسازی ساوه و زرندیه گفت: باند دوم جاده قدیم ساوه-تهران به طول ۱۱ کیلومتر احداث می‌شود.

رئیس راه و شهرسازی ساوه، زرندیه و غرق‌آباد:

باند دوم جاده قدیم ساوه-تهران احداث می‌شود

جاده قدیم ساوه-تهران

باند دوم جاده قدیم ساوه-تهران احداث می‌شود

حسن یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره بر ضرروت ساماندهی محورهای مواصلاتی شهرستان ساوه اظهار داشت: باند دوم جاده قدیم ساوه-تهران به طول 11 کیلومتر احداث می‌شود، پیمانکار آن انتخاب شده و با توجه به محدودیت اعتباری این باند فازبندی شده است.

وی افزود: فاز نخست این جاده که شامل عملیات خاکی و احداث پل می‌شود به طول 5 کیلومتر با اعتبار 3 میلیارد تومان حد فاصل گردنه رنگرز تا مامونیه اجرا می‌شود که اعتبارات آن از محل تملک دارایی استان تامین و در صورت تخصیص اعتبار تعیین شده روند کار به سرعت پیش می‌رود.

رئیس راه و شهرسازی ساوه، زرندیه و غرق‌آباد تصریح کرد: فاز دوم این محور هم از پل راه‌آهن تا مامونیه و فاز سوم آن از مامونیه تا زاویه اجرا می‌شود که با پیگیری‌های انجام شده از سوی نماینده مردم ساوه و زرندیه  فاز سوم آن با مشارکت خیران اجرا می‌شود.

یوسفی بیان کرد: اعتبار تخصیص ‌یافته در سال 96 برای جاده قدیم ساوه-تهران  سه میلیارد و 100 میلیون تومان بود که یک میلیارد آن تخصیص‌یافته است،  450 میلیون تومان آن اعتبار شهرستانی بوده و مابقی  آن با پیگیری نماینده از اعتبارات استانی بوده و اعتبار تخصیص‌یافته در سال 97 برای این محور سه میلیارد و 200 میلیون تومان است.

احداث باند دوم اتصالی آزادراه ساوه –تهران به مامونیه

وی ادامه داد: احداث باند دوم اتصالی آزادراه ساوه –تهران به مامونیه نیز از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان مرکزی است که اعتبار آن به صورت مشارکتی از تملک‌های دارایی استان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان باید تامین شود، با وجود این که شرکت شهرک‌های صنعتی استان تاکنون به تهعدات خود عمل نکرده، اما با اعتبار تخصیص‌یافته از تملک‌های دارایی این پروژه با پیشرفت فیزیکی 45 درصد درحال اجرا است که در صورت تخصیص اعتبار تا اوایل زمستان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس راه و شهرسازی ساوه، زرندیه و غرق‌آباد تصریح کرد: طول کل این مسیر 5.5 کیلومتر است، در سال 95 جلسه‌ای در این زمینه با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تشکیل شد برآورد اعتبار در سال 95 برای اجرای این پروژه حدود 8 میلیارد تومان بود که قرار بر این شد 4 میلیارد از این مبلغ را شرکت شهرک‌های صنعتی پرداخت کند ولی تاکنون محقق نشده و به طور قطع اگر در سال 95 این تعهدات اجرا می‌شد این پروژه با این میزان اعتبار به پایان رسیده بود، در صورتی که امروز دیگر این اعتبار جوابگو نیست.

یوسفی افزود: با وجود این که این پروژه نقش مهمی در کاهش حجم ترافیک به شهرک‌های شهر صنعتی مامونیه داشت و امتیاز این پروژه برای خود شهرک‌های شهر صنعتی است ولی متاسفانه با وجود درآمد بالایی که این شهرک دارد به تعهدات خود عمل نکرده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت