شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۴۹:۱۹

بازگشایی موزه‌ها و تاسیسات گردشگری استان مرکزی از ۶ اردیبهشت

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: موزه‌ها و تاسیسات گردشگری استان که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند، از ۶ اردیبهشت ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند.

فرهنگی/اجتماعی؛

بازگشایی موزه‌ها و تاسیسات گردشگری استان مرکزی از ۶ اردیبهشت

«محسن کریمی» گفت: این موضوع در نامه‌ای از سوی مدیرکل امور موزه‌های وزرات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابلاغ شده و در آن مقررات و پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی موزه‌ها مشخص شده و  اقدامات بهداشتی و حفاظتی تشریح شده است.

وی اظهار داشت: در نظر است در برنامه‌ریزی‌های آینده فروش بلیط موزه‌ها و اماکن تاریخی از طریق الکترونیکی انجام و موزه‌ها به این سیستم مجهز شوند.

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: در نوروز امسال بازدید و سفر مجازی از موزه های استان با استقبال مواجه شد که در نظر است کلیه موزه‌ها و اماکن تاریخی استان را از طریق سفر مجازی به مردم معرفی کنیم.

استان مرکزی در قلب ایران زمین واقع شده و دارای  ۱۳ موزه  شامل دفاع مقدس، سلطان آباد، چهار فصل، تنوع زیستی و مفاخر در اراک و چهار سوق ساوه، موزه‌های مردم شناسی در شهرستان‌های خمین، محلات، فراهان، تفرش، نراق، آشتیان و کمیجان است.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت