یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۰۴:۵۵

بازگشایی مدارس تابع ابلاغیه‌های ستادملی مبارزه با کرونا است

درحالیکه از عصر روز گذشته خبری مبنی بر بازگشایی مدارس در استان مرکزی منتشر شده، مسئولان استان ضمن تکذیب این خبر اعلام کردند: بازگشایی مدارس تابع ابلاغیه‌های ستادملی مبارزه با کرونا است.

از انتشار تا تکذیب خبر بازگشایی مدارس در استان مرکزی؛

بازگشایی مدارس تابع ابلاغیه‌های ستادملی مبارزه با کرونا است

عصر روز جمعه خبری در فضای مجازی و برخی کانال‌های تلگرامی منتشر و بازنشر می‌شد که خبر از بازگشایی مدارس در استان مرکزی و برای شروع شهر سربند در شهرستان شازند استان مرکزی داشت.

هرچند این خبر و اخبار ی از این دست درباره بازگشایی مدارس از سوی جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت تکذیب شد اما با این حال، همچنان این خبر بین برخی کانال های خبری در فضای مجازی دست به دست می‌شد.

موضوعی که با واکنش و تکذیب معاون سیاسی استاندار مرکزی و مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی روبرو شد و ضمن رد این شایعه درباره آخرین وضعیت فعالیت و تعطیلی مدارس در استان توضیحاتی ارائه کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش: بازگشایی مدارس منوط به با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در گفت‌و‌گویی خبری با اشاره به وضعیت مدارس در دوران شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش از طریق ارائه بسته‌های آموزشی و راه اندازی شبکه ملی شاد انتقال مطالب آموزشی درسی را برای دانش آموزان پیگیری کرده است.

شهریار فولادوند با تکذیب شایعه بازگشایی مدارس در سطح استان مرکزی افزود: بازگشایی سیستم آموزشی با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا رقم خواهد خورد و در استان مرکزی مدارس بازگشایی نشده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش بنا دارد در مدارس ابتدایی مناطق کم برخوردار و کم جمعیت روستایی که پوشش تلویزیونی و دسترسی به فضای مجازی وجود ندارد و قریب دو ماه است که به دلیل نبود زیر ساخت‌های لازم و فراهم‌ نبودن سخت افزارهای مورد نیاز از طرف خانواده ها برای وصل شدن به شبکه شاد ارتباط بین دانش آموز و معلم قطع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: با هماهنگی فرمانداری‌ها و دانشگاه علوم پزشکی و به‌منظور رعایت عدالت اجتماعی و آموزشی، کادر آموزشی در مدرسه حضور داشته باشند تا دانش آموزان مناطق کم برخوردار و کم جمعیت روستایی بتوانند با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و به صورت داوطلبانه و بدون اجبار مطالب آموزشی را دریافت کنند که این اقدام به معنای بازگشایی مدارس نیست و تا کنون هم در استان مرکزی اجرایی نشده است‌.

معاون سیاسی استاندار مرکزی: بازگشایی مدارس تکذیب می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در گفت‌و‌گوی خبری با تکذیب هرگونه بازگشایی مدارس در استان مرکزی اظهار داشت: خبر بازگشایی مدارس ابتدایی منطقه سربند شهرستان شازند را که در برخی شبکه‌های مجازی منتشر شده‌ را تکذیب می‌کنم.

بهروز اکرمی افزود: بازگشایی مدارس ابتدایی منطقه سربند در شهرستان شازند صحت ندارد و هرگونه بازگشایی مدارس باید با ابلاغ مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا باشد.

به گزارش تسنیم، درحالی که در ایام شیوع بیماری کرونا در کشور بازار شایعه به ویژه در فضای مجازی داغ شده و همانطور که مسئولان بارها و بارها اعلام کردند مردم باید اخبار و اطلاعات را از رسانه‌های رسمی و معتبر بگیرند که قطعاً این طور اقدامات سبب بسته شدن دکان دروغ پردازان و شایعه سازان و مانع از ورود موج نگرانی به افکار عمومی جامعه می‌شود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت