شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۸:۵۷:۲۰

بازدید از موزه‌های استان مرکزی ۳۷۶۶ نفر افزایش داشته است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: بازدید از موزه‌های استان مرکزی ۳۷۶۶ نفر افزایش داشته است.

بازدید از موزه‌های استان مرکزی ۳۷۶۶ نفر افزایش داشته است

بازدید گردشگران خارجی

بازدید از موزه‌های استان مرکزی ۳۷۶۶ نفر افزایش داشته است

به نقل از تسنیم، سیدمحمد حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهم موزه حمام چهار فصل اراک در بازدیدهای نوروزی امسال از تمامی موزه‌های استان بیشتر بوده و پس از آن به ترتیب موزه‌های سالار محتشم شهرستان خمین و موزه مفاخر شهرستان اراک  رتبه های دوم و سوم بازدید را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: گردشگران خارجی هم از موزه‌های استان به تعداد 247 بازدید داشته‌اند که این رقم نسبت به موقعیت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: تعداد بازدید گردشگران نوروزی نسبت به زمان مشابه سال پیش سه هزار و 766 نفر و بیش از 100 درصد افزایش یافته است.

حسینی بیان کرد:  این روند نوید بخش اقبال روز افزون گردشگران به بازدید از موزه‌ها و همچنین وضعیت مطلوب موزه‌ها از لحاظ آثار به نمایش در آمده و نوع راهنمایی همکاران ما در اداره‌کل میراث فرهنگی استان مرکزی است.

وی ادامه داد: موزه‌های استان مرکزی با تنوع خوبی که از لحاظ مکان به نمایش درآمدن آثار و همچنین آثار مهم تاریخی با قدمتی از هفت هزار سال پیش تا دوران معاصر توانایی اقناع تمامی سلیقه‌های گردشگران را در بازدید دارا هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کرد: امیدواریم با روند در پیش گرفته شده در راستای بهتر شدن شیوه‌های نمایش آثار و فضا سازی موزه‌ها در این زمینه همچنان پیشرفت حائز اهمیتی داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت