پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۱۳:۵۶

بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از موزه‌های استان مرکزی رایگان شد

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت: بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از موزه‌های استان مرکزی رایگان شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی؛

بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از موزه‌های استان مرکزی رایگان شد

موزه‌های استان مرکزی

بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از موزه‌های استان مرکزی رایگان شد

سیدمحمد حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رایگان شدن بازدید از موزه‌ها در سطح استان مرکزی اظهار داشت: به مناسبت هفته میراث فرهنگی، بازدید از تمامی موزه‌های استان از 28 اردیبهشت تا 3 خرداد ماه 97 برای دانش آموزان و دانشجویان رایگان است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و تدابیر از قبل در نظر گرفته شده اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی، به این منظور تمامی موزه‌های استان با آمادگی کامل پذیرای بازدید کنندگان هستند.

حسینی ادامه داد: به طور قطع، بزرگترین دست آورد این هفته می‌تواند آشتی و مهر مجدد هموطنان با میراث ملی و تاریخی باشد از این رو سرآغاز این حرکت با بازدید از موزه‌ها به عنوان شیرابه تاریخ، چکیده ای مطلوب و مناسب برای این برقراری این پیوند است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با اشاره به شعار امسال روز جهانی موزه‌ها یعنی “ارتباط خلاق و نوین موزه‌ها، رویکردهای جدید، مخاطبان جدی” گفت: «شعار امسال بحث مفهومی به‌دنبال دارد و موزه‌ها مکان‌های آموزشی، پژوهشی و نهادهای فرهنگی مهم جامعه هستند و ارتباطات خلاق و نوآورانه می‌تواند پیوند موزه‌ها را با جامعه بیشتر کند.

وی افزود: حضور بیشتر و پررنگ‌تر کودکان و نوجوانان در موزه‌ها بسیار مهم است چراکه موزه‌ها به توسعه پایدار و ساختن آینده کشور کمک می‌کنند، درنتیجه در سرزمینی که موضوعات مختلف برای ایجاد موزه وجود دارد باید به ایجاد موزه‌ها با موضوعات مختلف پرداخت.

حسینی عنوان کرد: در سال 97 تلاش داریم که این رویکرد انتقال فرهنگ در راستای توسعه پایدار و گسترش و فراگیری موضوع ایجاد موزه را به‌صورت جدی دنبال کنیم هرچند مشارکت بخش خصوصی می‌تواند به توسعه موزه‌ها کمک کند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت