جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۳۸:۴۵

بازخوانی اهداف دفاع مقدس یک وظیفه مهم است

مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان مركزي با اشاره به اینکه ویژه برنامه های مختلفی برای چهل سالگی دفاع مقدس در استان مرکزی در نظر گرفته شده گفت: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مدیون مجاهدت ها و از خودگذشتگی هایی است که در دوران دفاع مقدس رقم خورده و امروز همه وظیفه داریم این مسائل مهم را برای نسل جوان بازخوانی کنیم.

مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان مركزي:

بازخوانی اهداف دفاع مقدس یک وظیفه مهم است

مصطفی مشایخی مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان مركزي امروز در ۲۴ مین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با اشاره به فرارسیدن چهل سالگی دفاع مقدس گفت: با توجه به فرا رسیدن ۴۰ مین سالگرد دفاع مقدس این وظیفه مهم بر عهده کلیه دستگاه های مربوط است که این ایام را گرامی بداریم.

وی افزود: بدین جهت برنامه های اجرائی ۴۰ مین سالگرد دفاع مقدس از ۳ خرداد ماه آغاز می شود که به دلیل گستردگی کار نیاز است همه مجموعه استان در این کار بزرگ نقش داشته باشد.

مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان مركزي ادامه داد: در این راستا یک ستادی به ریاست استاندار استان و دبیری فرمانده سپاه استان با عنوان ستاد استانی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یک ستاد دیگر با عنوان ستاد برگزاری به ریاست فرمانده سپاه و دبیری اداره کل حفظ آثار تشکیل شده است.

وی بیان کرد: همچنین برای ایجاد تبلیغات و فضا سازی شهری در شهر و فضای مجازی یک کار گروه ویژه و یک قرارگاه فضای مجازی با حضور صدا و سیما و سایر خبرگزاری ها و رسانه ها نیز تشکیل شده است.

مشایخی با بیان اینکه برنامه های مختلفی در این ایام برای گرامیداشت ۴۰ مین سالگرد دفاع مقدس پیش بینی شده که همچنین وظایف سایر دستگاه ها نیز در این خصوص مشخص شده، گفت: برپایی ۴۰ مراسم ویژه در حوزه های علمیه، انتشار ۴۰ سند ناب از آثار جنگ، مصاحبه های تخصصی با ۴۰ فرمانده و رزمنده، چاپ جلد اول دانشنامه دفاع مقدس استان، برگزاری جشنواره های فصلی که ۶ جشنواره از جمله اسوه های صبر و مقاومت در شهرهای کوچک و روستاها،راویان نوجوان دفاع مقدس،جشنواره داستان و شعر کوتاه،جشنواره سرود دفاع مقدس،جشنواره هنرهای تجسمی و جشنواره تولیدات فضای مجازی پیش بینی شده است.

وی افزود:همچنین راه اندازی نهصت روایتگری در یک هزار مدرسه،دانشگاه و مسجد،تولید فصل نامه،تولید ۴۰ اثر هنری و تجسمی،تولید ۴۰ نماهنگ دفاع مقدس،تولید ۴۰ فیلم ۱۸۰ ثانیه ای،تولید ۴۰ اثر رادیویی،اجرای ۴۰ نمایش خیابانی،عکاسی از ۴۰ والدین شهدا،برگزاری نمایشگاه های فصلی،افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان،افتتاح ۴ یادمان شهدای گمنام،نصب و رونمایی از مجسمه ۷ پیکر نمادین،چاپ کتاب ۴۰ خاطره ناب از پیشکسوتان،برگزاری ۴۰ شب خاطره،تولید ۴۰ کتاب کودک،مسابقه فصلی کتابخوانی استانی با محوریت دفاع مقدس،تولید ۴۰ اینفوگرافی،تولید آثار فاخر در حوزه زنان،برگزاری ۴۰ کرسی آزاد اندیشی برای دانش آموزان و دانشجویان از جمله برنامه های ۴۰ مین سالگرد دفاع مقدس در استان مرکزی است.

مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان مركزي ادامه داد: برگزاری جنگ شادی فصلی،برنامه هفتگی روایت چهل سالگی در صداو سیما،برگزاری کارگاه های آموزش هنری و ادبی به منظور کادر سازی،ساخت المان چهل سالگی دفاع مقدس با محوریت امام و ۶۲۰۰ شهید استان،اجرای طرح شهید مجید ایزد پناه،تولید ۴۰ کتاب صوتی،معرفی ۴۰ پروژه صنعتی از دفاع مقدس و اجرای ۴۰ برنامه ویژه در جوار یادمان شهدای گمنام از جمله برنامه های جانبی چهلمین سالگرد دفاع مقدس می باشد.

وی با تأکید بر اینکه هدف از گرامیداشت دفاع مقدس، دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی است، گفت: امروز با بازخوانی این دوران طلایی می توانیم بار دیگر اهداف عالی اسلام و انقلاب را برای جوانان بازخوانی کنیم واین یک وظیفه مهم ماست.

مشایخی در پایان خاطر نشان کرد: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مدیون مجاهدت ها و از خودگذشتگی هایی است که در دوران دفاع مقدس رقم خورده و امروز همه وظیفه داریم این مسائل مهم را برای نسل جوان بازخوانی کنیم.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت