یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۰۰:۴۶

بازآفرینی شهری در محله‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی استان مرکزی اجرا می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: بازآفرینی شهری در محله‌های فرسوده و سکونت‌گاه های غیررسمی استان مرکزی اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی؛

بازآفرینی شهری در محله‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی استان مرکزی اجرا می‌شود

سکونتگاه‌های غیررسمی

بازآفرینی شهری در محله‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی استان مرکزی اجرا می‌شود

مجید شارقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای برنامه های بازآفرینی در استان مرکزی اظهار داشت: مطالعه و اجرای برنامه های بازآفرینی شهری در 15 محله از محله‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی شهرهای اراک و ساوه انجام می‌شود.

وی افزود: براساس برنامه ششم توسعه کشور، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها مکلف به اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری در محله‌های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی شده و در این راستا 270 محله هدف در سراسر کشور شناسایی و مورد مطالعه قرار گرفته که از این تعداد 15 محله در استان مرکزی است.

شارقی تصریح کرد: این فرآیند شامل شبکه‌سازی، نهادسازی و توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی، توسعه کالبدی، توسعه کاربری های خدمات‌رسان، ارتقاء وضعیت بهداشت و درمان، ارتقاء توانمندی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می شود.

وی بیان کرد: تا پایان سال 95 در شهر اراک 454 هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی با جمعیتی معادل 121 هزار نفر شناسایی شده که 23 درصد جمعیت و 7 درصد وسعت شهر اراک را تشکیل می دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین در شهر ساوه نیز 250 هکتار از وسعت این شهر را سکونت گاه های غیررسمی و بافت فرسوده تشکیل می دهد که 12.5 درصد وسعت این شهر با جمعیتی بالغ بر 38 هزار نفر را شامل می شود که در مجموع 2 هزارهکتار از وسعت این 2 شهر با جمعیت 159 هزار نفر معادل 22 درصد جمعیت را در برمی گیرد.

وی عنوان کرد: با پیگیری های به عمل آمده در طول 6 ماه گذشته احداث مرکز فنی و حرفه ای خواهران ساوه به پیشرفت قابل توجهی رسیده و با تحویل 700 تن قیر رایگان به شهرداری ساوه، آسفالت معابر در محله های هدف این شهر از جمله بهزیستی، عباس آباد و حومه به زودی آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: پرداخت 8.7 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان نوسازی و بازسازی ساختمان‌های واقع در بافت‌های فرسوده، مطالعات تعیین محدوده بافت های فرسوده در 15 شهراستان، انعقاد تفاهم نامه علمی، آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز از جمله اقداماتی است که در راستای بازآفرینی شهری این استان انجام می شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت