دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۱:۵۴:۳۶

ای کاش حرم ائمه و نمازجمعه‌ها زودتر تعطیل می‌شد!/ کرونا ادامه داشت عزاداری محرم و عاشورا هم تعطیل شود!

چند روز پیش هم روزنامه «جمهوری اسلامی» به مدیرمسئولی مسیح مهاجری در مطلبی توصیه کرده بود که «در بازگشایی مساجد عجله نکنید»!

موسوی تبریزی، روحانی اصلاح طلب:

ای کاش حرم ائمه و نمازجمعه‌ها زودتر تعطیل می‌شد!/ کرونا ادامه داشت عزاداری محرم و عاشورا هم تعطیل شود!

سید حسین موسوی تبریزی، دبیرکل تشکل اصلاح طلب «مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم» در گفتگو با اعتمادآنلاین با حسرت آنکه کاش حرم ها زودتر تعطیل می شدند، گفته است: «حتی اگر خدای ناکرده این مشکل تا ماه‌های آتی هم ماندگار شود، لازم است عزاداری در ماه محرم و روز عاشورا هم تعطیل شود تا مسلمانان در معرض خطر قرار نگیرند». حسرت این روحانی اصلاح طلب درحالی است که آمارها به خوبی مشخص کرده اند، مراکز عمده شیوع کرونا کجا بوده و کدام اماکن بیشترین ضریب را در تکثیر این ویروس داشته اند و اتفاقا اماکن مقدس جزو آنها نبوده اند.

ظاهرا موضوع بسته ماندن حرم ها و خصوصا نمازهای جمعه، مساجد و هیئات تحقق همان آروزی قدیمی برخی اصلاح طلبان (به دلیل احساس خطر از این ناحیه) است که این روزها تا خبر خوشی از احتمال گشایش آن می آید، فوری دست به قلم یا آماده به صحبت شده و برای ادامه این بسته ماندن تلاش می کنند. امری که مورد مطالبه جدی مردم مومن کشور بوده و بارها از ستاد مقابله با کرونا سوال داشته اند که چرا علی رغم آغاز به کار بسیاری از امور، دستور بازگشایی این اماکن مقدس با رعایت پروتکل های بهداشتی صادر نمی شود؟

چند روز پیش هم روزنامه «جمهوری اسلامی» به مدیرمسئولی مسیح مهاجری در مطلبی توصیه کرده بود که «در بازگشایی مساجد عجله نکنید»!

لازم به ذکر است از دیگر مفاخر تشکل «مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم»، فاضل میبدی است که جهان نيوز بارها به نظریات شاذ او همچون «عزاداری‌ها یک سال تعطیل شوند بهتر است!» ، «الان سیره سیاسی معصومین هم حجت نیست»، «وجود سکولاریسم در حوزه هیچ عیبی ندارد» پرداخته است.

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات موسوی تبریزی را در ادامه خواهید خواند:

*ای کاش حرم ائمه و نمازجمعه‌ها زودتر تعطیل می‌شد تا بلکه جلوی شیوع شدید کرونا گرفته ‌شود. به هر حال لازم نیست دعا و راز و نیاز حتماً در اماکن مقدس انجام شود و اصولاً دعا کردن در خلوت، چون فقط خداست و بس، اثر زیادی دارد. همچنین باید گفت، به خاطر جان انسان‌ها تصمیم گرفته شد که حرم‌ها تعطیل شوند و اساساً ادیان و کتاب‌های آسمانی همه برای مراقبت از انسان آمده‌اند.

*پس وقتی عقل حکم می‌کند تجمع برای بهداشت افراد مضر است، طبیعی است حرم‌ها و مساجد تعطیل شوند تا از ابتلای افراد به ویروس کرونا جلوگیری شود. حتی اگر خدای ناکرده این مشکل تا ماه‌های آتی هم ماندگار شود، لازم است عزاداری در ماه محرم و روز عاشورا هم تعطیل شود تا مسلمانان در معرض خطر قرار نگیرند.

*ان‌شاءالله مشکل حل شود تا مسلمانان با حضور در اماکن مقدس بتوانند هم زیارت کنند و هم دعا،‌ اما اگر کرونا ماندنی شد، فقها و علما هم متفق‌القول هستند که زیارت و عزاداری در اماکن مقدس لازم نیست.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت