دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۴:۱۰:۳۲

ایمن‌سازی و نصب علائم ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی انجام شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۵ پل بزرگ که در آنها نبود و کمبود علائم جاده‌ای احتمال تصادف و بروز حادثه را بیشتر می‌کرد شناسایی و به علائم ترافیکی مجهز و آشکارسازی شد.

ایمن‌سازی و نصب علائم ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی انجام شد

ایمن‌سازی و نصب علائم ترافیکی در محورهای مواصلاتی

ایمن‌سازی و نصب علائم ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی انجام شد

به نقل ازتسنیم،علی زندی‌فربا اشاره به شناسایی پل‌های فاقد علائم جاده‌ای در سطح استان اظهار داشت: 5 پل بزرگ استان مرکزی که نبود و کمبود علائم جاده‌ای احتمال تصادف و بروز حادثه در آنها را بیشتر می‌کرد در استان شناسایی و این پل‌ها به علائم ترافیکی مجهز و آشکار سازی شد، این پل‌ها در راه‌های اراک-بروجرد و ساوه-بویین‌زهرا که بیشترین ترددها را دارند شناسایی شدند و آشکار سازی دهانه‌های پل توسط علائم ترافیکی و هاشوری انجام شد.

وی افزود: این علائم هاشوری درراستای تامین ایمنی رانندگان برای بهتر کردن دید در شب نصب شده است، بالغ بر 120 عدد پل بالای دهنه 20 متر در استان مرکزی وجود دارد که 30 درصد آنها معادل 40 پل به تعمیر اساسی نیاز دارند که باید برای دوام و پایداری این پل‌های بزرگ زیرسازی شامل فنداسیون، کوسه‌ها، عرشه پل، حفاظ پل و غیره انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: بیشتر تصادفات و واژگونی وسیله نقلیه به سبب خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بوده که سیاست راه وشهرسازی حذف خطرات ناشی از واژگونی است، بنابراین با آشکارسازی دهانه‌های پل توسط علائم ترافیکی و هاشوری می‌توان از بروز این حادثه‌ها جلوگیری کرد.

زندی‌فر با اشاره به کانالیزه کردن پلیس راه‌های استان و ایمن‌سازی دماغه‌های راه‌های پرتردد گفت: درراستای سفرهای نوروزی و نیاز به کنترل ترافیک توسط پلیس راه‌های سطح استان، اداره ایمنی اقدام به کانالیزه کردن پلیس راه‌های اراک-قم و اراک-توره، خمین-محلات، دلیجان-اصفهان، ساوه-همدان  و پلیس راه عوارضی ساوه-تهران  در سطح استان کرد.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح دماغه‌های خطرناک در راه‌های اراک-قم و اراک-بروجرد برای کاهش تصادفات به وسیله بشکه‌ها و استوانه‌های ایمنی انجام و  ایمن‌سازی شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت