سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۰۲:۳۸

ایمن‌سازی حدود خطوط ریلی در استان مرکزی انجام شد

مدیرکل راه‌آهن اراک گفت: ایمن‌سازی حدود خطوط ریلی در استان مرکزی انجام شد.

مدیرکل راه‌آهن اراک:

ایمن‌سازی حدود خطوط ریلی در استان مرکزی انجام شد

ایمن‌سازی حدود خطوط ریلی

ایمن‌سازی حدود خطوط ریلی در استان مرکزی انجام شد

جلاالدین کوکنار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، با اشاره به ایمن‌سازی حدود خطوط ریلی در استان مرکزی اظهار داشت: سه ماهه نخست امسال در محل‌هایی که عبورعابران و خودروها در مسیر خطوط ریلی راه‌آهن بوده مورد بازرسی و شناسایی قرار گرفت، به هدف ایمنی عبورعابران برای محل‌های مذکور زیرگذر ایجاد شده است.

وی افزود: تاکنون تعداد 8 دهانه زیرگذر در ریل‌های اراک و سمنگان احداث شده و همچنین برای کاهش برخورد و حادثه در محدوده شهری حصارکشی حریم به طول 12 کیلومتر انجام شده که ادامه حصارکشی در دست اقدام قرار دارد.

مدیرکل راه‌آهن اراک تصریح کرد: یکی از مهمترین موارد در راه‌آهن علائم هستند، این علائم در ایستگاه‌هایی که مسیر استان مرکزی بوده با تعداد 3 ایستگاه، بالغ بر200 عدد علائم سیستم الکتریکی یا “سی تی سی”  به جای سیستم پلاکی تعبیه شده و ایستگاه‌های اراک و سمنگان هم برای جایگزینی علائم جدید در دست اقدام قرار دارد، این سیستم جدید الکتریکی به طور کامل ساخت کشور ایران است.

کوکنار بیان کرد: شرکت راه‌آهن استان مرکزی در سال 95رتبه نخست کشوری را درزمینه عملکرد سیستمی و مجموعه‌ای کسب کرده، ولی متاسفانه سال گذشته برخورد قطار با مردم به سبب کثرت عبورومرور بر روی خطوط را داشتیم که برای پیشگیری از این موارد حصارکشی خطوط با جدیت در حال انجام است.

وی عنوان کرد: برای افرادی که در حاشیه خطوط راه‌آهن زندگی کرده و یا دانش‌آموزانی که خطوط ریل محل عبور آنان است به هدف جلوگیری از حوادث دوره‌های آموزشی گذاشته شده و همچنین تعداد تابلوهای هشداردهنده ریل قطار افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل راه‌آهن اراک خاطرنشان کرد: یکی دیگر اقدامات راه‌آهن استان مرکزی افزایش خطوط ایستگاه‌ها بوده که در این راستا با افزایش خطوط از 400 متر به یک‌هزارمتر، زمینه اعزام قطارها با طول 800 تا یک‌هزار متر درایستگاه‌هایراه‌آهن استان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت