جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۰:۳۴:۳۳

ایران به الگوی مهم در مقاومت و مبارزه با استکبار تبدیل شده است

ایران به الگوی مهم در مقاومت و مبارزه با استبار تبدیل شده است گفت: بصیرت دینی ملت ایران رمز موفقیت در جبهه مواجهه با استکبار است.

امام جمعه خمین:

ایران به الگوی مهم در مقاومت و مبارزه با استکبار تبدیل شده است

مبارزه با استکبار

ایران به الگوی مهم در مقاومت و مبارزه با استکبار تبدیل شده است

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در خمین برگزار شده بود با اشاره به پیشینه بصیرت و اهمیت بصیرت‌افزایی اظهار داشت: خداوند بلندمرتبه در قرآن کریم به پیامبرش امر فرموده که مردم را دعوت کند تا اسلام را به پا دارند و در این راستا از آنها بخواهد که با  آگاهی و بصیرت به این دین بگرایند.

وی افزود: فریضه بصیرت فهم و درک  باطنی وقایع را در بر می‌گیرد که انسان‌ها می‌توانند با استفاده از آن پرده از عوامل پنهان بردارند و به بررسی وقایع بپردازند و بر همین اساس پیامبر اسلام(ص) توانست با تعداد معدودی از همراهانش اسلام را ترویج د هد و بر افکار و قلوب مردم تاثیر بگذارد که تمام این دستاوردها با بکارگیری بصیرت ممکن شد.

امام‌جمعه خمین تصریح کرد: مردمی که در زمان امام علی(ع) می‌زیستند بسیار دنیاطلب و خواستار مادیات فانی شده بودند و به هر میزان که امام علی(ع) به ایراد خطبه و روایات در راستای هدایت آنها می‌پرداخت بی‌تاثیر بود و این دنیازدگی تنها به سبب نبود بصیرت کافی به وجود آ مده بود، همچنین بی‌بصیرتی و ناآگاهی مردم و یاران دوران امامت امام حسن‌مجتبی(ع) هم سبب بروز شکست ظاهری آن امام شد.

حسینی ادامه داد: امام حسین(ع) در مسیر آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی امتش قیام کرد و اگر امت این امام بزرگوار از بصیرت کافی در آن دوران برخوردار بودند هیچگاه حادثه تلخ عاشورا به وقوع نمی‌پیوست، همچنین امام خمینی(ره) که یکی از شاگردان این مکتب عاشورایی بودند توانست با آگاهی و بصیرت‌افزایی ملت بر رژیم ستمگر شاهنشاهی فائق آید و این درحالی بود که حامیان این نظام ستمگر ابرقدرتانی نامی بودند.

وی عنوان کرد: بصیرت امت اسلامی توانست زمینه‌ساز پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی باشد و این درحالی بود که 31 کشور صاحب قدرت در این جنگ هشت ساله از کشور عراق حمایت می‌کردند اما ملت با بصیرت ما علی‌رغم اینکه سپاهی تازه تاسیس داشت توانست  بر دشمن قدرتمند خود غالب شود.

امام‌جمعه خمین خاطرنشان کرد: تمامی شهدای راه حق از بصیرت، ایمان راسخ و اخلاص قلبی بالایی برخوردار بوده‌اند که توانستند در راه خدا دست به جهاد بزنند و جایگاه چنین جوانانی اعم از شهید محسن حججی بسیار بالا و ارزشمند است.

حسینی بیان کرد: دشمنان امت اسلامی ما از تجهیزات قدرتمند کشورمان نمی‌هراسند بلکه این بصیرت و آگاهی ستودنی مردم این جامعه است که در مقابل دشمنان سدی مستحم ساخته و دشمنان را به عقب رانده است.

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت