جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۳۴:۵۴

ایجاد ۳۳ مرکز نیکوکاری در استان مرکزی

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: ۳۳ مرکز نیکوکاری در استان مرکزی در سال ۹۶ ایجاد شده که از این تعداد ۷ مرکز در اراک است.

معاون کمیته امداد استان مرکزی:

ایجاد ۳۳ مرکز نیکوکاری در استان مرکزی

مرکز نیکوکاری

ایجاد ۳۳ مرکز نیکوکاری در استان مرکزی

به نقل از تسنیم، رمضانعلی جلالی ظهر امروز در کارگروه امور بانوان با اشاره به طرح امور خیریه اظهار داشت: ضعیف‌ترین کمک در حال حاضر صدقه است و هر ایرانی روزانه ده تومان صدقه پرداخت می‌کند.

وی افزود: تعداد خانوار سرشماری در سال 95 در کشور 24 میلیون و 196 هزار و در استان مرکزی این آمار 455 هزار و 866 و همچنین درصد خانوار تحت پوشش در کشور 7.7درصد و در استان مرکزی 10 درصد است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: خانوار سرشماری در سال 95 در کشور 3.3 درصد و همین آمار در استان 1.3 درصد و همچنین بعد خانوار تحت پوشش در کشور 1.9 درصد و در استان مرکزی 1.8 درصد است.

جلالی بیان کرد: تعداد خانواده‌های معیشت بگیر در 6 ماهه امسال 37 هزار و 105 نفر معادل 81 درصد بوده و خانواده‌های غیر معیشت بگیر در این استان 5 هزار و 674 نفر معادل 19درصد است.

وی ادامه داد: تعداد دانشجوی تحت حمایت 800 نفر، دانش آموز تحت حمایت پنج هزار و 200 نفر، کودکان دارای سو تغذیه زیر 5 سال یک هزار و 800 نفر، تعداد بیماران صعب العلاج یک هزار و 100 نفر و تعداد خانواده‌های زندانی 803 نفر است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی عنوان کرد: تامین اعتبار کمیته امداد امام(ره) از اعتبارات دولتی، عواید حاصل از فعالیت‌های اقتصادی مجتمع اقتصادی کمیته امداد، کمک‌های مقام معظم رعبری و اعتبارات سفر‌های ریاست جمهوری و کمک‌های مردمی انجام می‌شود.

جلالی خاطرنشان کرد: اعتبار قابل تامین از محل کمک‌های مردمی امسال مبلغ 414 میلیون و 66هزار ریال است که 18.2 از تمام بودجه امداد را در بر می‌گیرد.

وی اضافه کرد:  برخی نگرش‌ها و رویکرد‌های جدید کمیته امداد شامل دانش‌مداری، فرهنگ سازی انسجام خدمات، مردم نهادی و توانمند سازی است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی تصریح کرد: واحد مردمی امداد(ره) که در سطح محلات و یا روستا‌ها، شهرک‌ها و مجتمع‌های خارج از شعاع محلات تشکیل و در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی و ارائه خدمت به محرومان تحت نظارت امداد امام (ره) فعالیت می‌کند.

جلالی بیان کرد: ساختار مراکز نیکوکاری شامل رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری، مسئول اجرایی مرکز نیکوکاری محله، مسئول امور خیران و خواهر امداد یار، مسئول امور خیران و برادران امدادیار، مسئول امور خیریه و تشکل‌ها و مسئول امور اداری و مالی است.

وی ادامه داد: واگذاری امور خدمات رسانی محرومان به مردم، ایجاد همبستگی، تکامل و توازان اجتماعی، ارتقای فرهنگ انفاق و نوع دوستی، شناسایی و تعامل با خیران و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و جذب کمک‌های مردمی از اهداف ایجاد مراکز نیکوکاری است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام(ره) استان مرکزی عنوان کرد: احیای سنت‌های حسنه اسلامی و انسانی، تقویت کارکرد اجتماعی مساجد، تشکیل سازمان مردمی کارآمد احیای حقوق  همسایگی وارائه خدمات بومی، ارائه خدمات بهنگام، برنامه‌ریزی محله مبنا، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی و پیشگیری از فقر از کارکرد‌های مراکز نیکوکاری در محله‌ها است.

جلالی خاطرنشان کرد: نقش مردم در مراکز نیکوکاری شامل مشارکت در تصمیمگیری، مشارکت در عملیات و مشارکت در نظارت بوده و نقش کمیته امداد در این مراکز حمایت از تشکیل آن، نظارت بر کلیات و انتقال تجربه به اعضای شبکه نیکوکاری است.

وی اضافه کرد: کمک به ایجاد وراه اندازی نخستین مرکز نیکوکاری، استفاده از ظرفیت‌های موجود در اداره مربوطه در راستای برطرف کردن مشکلات محرومان، استفاده از ظرفیت‌های موجود در اقوام وشناسایی نیازمندان واقعی و پرهیز از موازی کاری از انتظارات واحد مردمی کمیته امداد (ره) است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت