جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۲۶:۰۶

ایجاد نوروزگاه‌های عرضه محصولات “اقتصاد مقاومتی” استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد

معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: ایجاد نوروزگاه هر شهرستان باید با هماهنگی فرمانداران انجام شده و مکان‌یابی شود و در هر شهرستان حداقل یکی از نوروزگاه‌ها به منظور محل عرضه محصولات روستایی، صنایع دستی و اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی شود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی:

ایجاد نوروزگاه‌های عرضه محصولات “اقتصاد مقاومتی” استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد

نوروزگاه

ایجاد نوروزگاه‌های عرضه محصولات “اقتصاد مقاومتی” استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد

به نقل از تسنیم، مهدی زندیه‌وکیلی ظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی اظهار داشت: 10 کارگروه برای ستاد اجرایی سفر مشخص شدند که تعدادی از اینها وظایف مشترکی دارند که اگر امکان آن باشد همانند سال‌های گذشته این دستگاه‌ها با یکدیگر ادغام شوند و انتظار ما این است که حداقل چهار جلسه تا پایان سال  تشکیل شود.

وی افزود: در اراتباط با جلسات ستاد اجرایی لیست اسامی کشیک دستگاه‌ها به ترتیب روز و دستگاه تنظیم شود و برای ستاد استان ارسال شود و فرمانداری‌ها رئیس و جانشین به ستاد استان معرفی کنند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: نوروزگاه هر شهرستان باید با هماهنگی فرمانداران شهرستان‌ها انجام شده و مکان‌یابی شود و در هر شهرستان حداقل یکی از نوروزگاه‌ها به منظور محل عرضه محصولات روستایی، صنایع دستی و اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی شود.

زندیه‌وکیلی بیان کرد: درحال حاضر استفاده از اپلیکیشن و معرفی جاذبه‌ها تنها با اپلیکیشن کافی نیست که در این راستا باید محل ارائه وای‌فای رایگان در محل نوروزگاه‌ها داشته باشیم که در این حالت بلافاصله پس از استفاده از وای‌فای اپلیکیشین وارد موبایل مسافران شود و تمام فرصت‌های گردشگری استان برای آنها ارائه شود.

وی ادامه داد: یک ستاد باید در فرمانداری تشکیل شود و از سمت فرمانداری یک شخص به منظور بازدید مستمر از نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مشخص شود تا آراستگی و نظافت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها را مد نظر قرار دهند

معاون عمرانی استاندار مرکزی عنوان کرد: در بخش سفر دو بحث وجود دارد که بخشی از آن هم‌وطنانی هستند که به استان سفر می‌کنند که یا عبور می‌کنند یا استان را به عنوان مقصد انتخاب کرده‌اند  و در بخشی هم هم استانی‌های خودمان قصد سفر دارند که باید آمادگی لازم را در هر دو بخش داشته باشیم.

زندیه‌وکیلی با اشاره به مقاصد اصلی در استان گفت: در سال‌های گذشته بیشترین مقصد ساوه، دلیجان، محلات و خمین بوده که باید به عنوان مقاصد اصلی این شهرستان‌ها آمادگی بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: در برخی موارد مشاهده می‌شود که با وجود تبلیغاتی که برای اماکن گردشگری انجام می‌شود اما در ایام نوروز این اماکن تعطیل هستند که باید میراث فرهنگی و گردشکری به عنوان دبیرخانه به این امر رسیدگی کنند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: از فرمانداران تقاضا داریم مکانی را برای اسکان مسافران نوروزی در هر شهر با تمام ویژگی‌های لازم با هماهنگی شهرداری پیش‌بینی کنند تا از اسکان در میدان‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت