یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۸:۲۲:۲۲

ایجاد شهرک صنعتی جدید اراک در دست اقدام است

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: ایجاد یک شهرک صنعتی جدید در اراک در دست اقدام بوده و قرار است این شهرک در ۳۰ کیلومتری اراک رو به روی شهرک جدید “امیرکبیر” ایجاد شود که درحال حاضر هم منتظر استعلامات سازمان محیط زیست کشور هستیم.

ایجاد شهرک صنعتی جدید اراک در دست اقدام است

ایجاد شهرک صنعتی جدید اراک

ایجاد شهرک صنعتی جدید اراک در دست اقدام است

به‌ نقل از خبرگزاری تسنیم،مصطفی آمره در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان اظهار داشت: مجموع اراضی دراختیار استان مرکزی 12 هزار و 303 هکتار است که از این مقدار 5 هزار و 200 هکتار عملیاتی و اقدامات اجرایی درراستای تامین زیرساخت‌ها در آن انجام شده، سه هزار و 500 هکتار هم مساحت زمین‌های صنعتی استان بوده و دو هزار و 19 هکتار هم میزان زمین‌های واگذار شده است.

وی افزود: در راستای تامین زیرساخت‌ها خوشبختانه به صورت کلی شرایط خوبی در استان آماده شده، ولی در برخی بخش‌ها از جمله زیرساخت‌ها مثل آب و برق مشکلاتی وجود دارد که باید مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: به منظور  تامین برق و تکمیل و توسعه پست برق شهرک صنعتی مامونیه و ساوه و همچنین تکمیل پست دائمی شهرک صنعتی مامونیه و پست موبایل شهرک صنعتی ساوه، سرمایه‌گذاری خارجی اعلام آمادگی کرده است.

آمره بیان کرد: 35 شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که 32 مورد آن عملیاتی شده و همچنین در راستای سیاست‌های دولت بحث توسعه و ایجاد اشتغال روستایی، زمین شهرک صنعتی خنجین در دهه فجر کلنگ‌زنی شد و شهرک‌های سمقاور تا پایان سال کلنگ‌زنی می‌شود،عملیات اجرایی شهرک‌های صنعتی آوه و آشمسیان خمین هم تا سال آینده  آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: بنابر مصوبه سنوات گذشته، عملیات اجرایی شهرک صنعتی شماره 4 اراک در برنامه است که با آزادسازی بخشی از منطقه هفتادقله، موضوع درحال پیگیری بوده و محل استقرار این شهرک صنعتی مقابل شهر جدید امیرکبیر برای جذب سرمایه‌گذاری بیشتر در این محل دیده شده است.

بیش از یک هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان مرکزی هزینه شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی عنوان کرد: در مجموع  در دو سال گذشته بیش از یک‌هزار میلیارد ریال در حوزه تکمیل زیرساخت‌ها هزینه شده و تمام تلاش ما این است که خدمات مناسب‌تری را در این راستا ارائه دهیم.

آمره خاطرنشان کرد: میانگین اراضی شهرک‌های صنعتی کشور چهار هزار و 500 هکتار بوده که شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با دارا بودن 12 هزار و 303 هکتار اراضی، رتبه نخست اراضی صنعتی را در سطح کشور در اختیار دارد، این در حالی است که به سبب محدودیت منابعی که داریم خیلی نتوانسته‌ایم این اراضی را وارد فاز عملیاتی کنیم.

وی اضافه کرد: در استان مرکزی به سبب اینکه این استان در مسیر مرکز کشور قرار دارد استقبال برای سرمایه‌گذاری زیاد است و این استقبال در شهرستان‌های ساوه و زرندیه بیشتر از سایر شهرستان‌های استان مشاهده می‌شود.

احداث 4 ناحیه صنعتی در دستور کار استان مرکزی قرار دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر سیاست دولت حمایت از اشتغال روستایی بوده، احداث 4 ناحیه صنعتی در در دستور کار استان قرار دارد.

آمره بیان کرد: در مرکز استان 4 شهرک صنعتی داریم و شهرک‌های صنعتی مستقر در اراک به سبب استقبالی که در سال گذشته برای سرمایه‌گذاری داشته‌اند به نوعی برای ایجاد واحدهای بزرگ اشباح شده است.

وی ادامه داد: ایجاد یک شهرک صنعتی جدید در اراک در دست اقدام بوده  و قرار است این شهرک در 30 کیلومتری اراک رو به روی شهرک جدید «امیرکبیر» ایجاد شود که درحال حاضر هم منتظر استعلامات سازمان محیط زیست کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی عنوان کرد: از اولویت‌های شرکت برای واحدهای مستقر در شهرک‌ها، تامین آب و برق است و با توجه به اینکه شرایط حساسی را از لحاظ تامین آب در استان داریم لازم است که اقدامات اساسی برای تامین آب داشته باشیم تا در آینده دچار مشکل نشویم.

آمره خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بهره‌وری آب در صنعت بسیار بالا است و به تولید و اشتغال کمک شایانی می‌کند باید تامین آب صنعت در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: درحال حاضر در مامونیه و ساوه با مشکل تامین برق روبه رو هستیم، مشکل برق مامونیه با تکمیل پروژه‌ای که هم‌اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد برطرف می‌شود.

بیش از 30 هزار فرصت شغلی در شهرک‌های صنعتی استان ایجاد شده است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تصریح کرد: از مجموع یک هزار و 710 واحدی که در شهرک‌های صنعتی استان مستقر هستند، یک هزار و 387 واحد با درصدهای مختلف 20 تا 70 درصد مشغول به کار بوده و 323 واحد هم تعطیل هستند.

آمره بیان کرد: امسال با توجه به اقداماتی که شکل گرفته، 40 واحد به چرخه تولید بازگشتند و تلاش ما این است که با اقداماتی که انجام می‌دهیم بتوانیم ظرفیت واحدهای تولید را هم افزایش دهیم.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 47 هزار و 796 میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان سرمایه‌گذاری شده و همچنین امسال بیش از 200 میلیارد ریال برای تامین زیرساخت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی استان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی  استان مرکزی عنوان کرد: اکنون 35 شهرک صنعتی در نقاط مختلف استان فعالیت دارند که از این تعداد 32 شهرک دارای آب، 32 شهرک دارای برق، 27 شهرک دارای گاز، 29 شهرک دارای تلفن و 10 شهرک دارای تصفیه‌خانه فاضلاب است.

آمره خاطرنشان کرد: در مجموع 2 هزار و 566 واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مرکزی فعالیت می‌کنند که بر این اساس، 30 هزار و 301 فرصت اشتغال در استان ایجاد شده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت