دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۳۲:۰۵

ایجاد تالار بورس معاملات سهام و اوراق بهادار استان مرکزی

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت گفت: موافقت ایجاد تالار بورس معاملات سهام و اوراق بهادار استان مرکزی در شهر اراک اخذ شد.

ایجاد تالار بورس معاملات سهام و اوراق بهادار استان مرکزی

کابینه

ایجاد تالار بورس معاملات سهام و اوراق بهادار استان مرکزی

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی علی اکبر کریمی افزود: این مجوز در دیدار با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، اخذ شده و تاثیر بسزایی در مسایل بورس و معاملات سهام و موضوعات اقتصادی استان دارد.
وی افزود: استان مرکزی یکی از قطب های مهم صنعتی کشور است که بسیاری از واحد های آن در شبکه بورس کشور فعال هستند و ایجاد تالار بورس در این منطقه از ظرفیت های مهم زیرساختی است.
در علم اقتصاد، بورس به بازاری که قیمت گذاری، خرید و فروش کالا و اوراق بهادار در آن انجام می پذیرد اطلاق می شود.
تفاوت بازار بورس به عنوان یک بازار مالی با بازار فیزیکی در آن است که در این بازار سهام و اوراق عرضه به جای کالا مورد معامله قرار می‌گیرد.
بازارهای بورس و اوراق بهادار، شاهراه سرمایه‌گذاری و انجام معاملات در حوزه بورس کالا و اوراق بهادار در جهان محسوب می‌شود.
نخستین مرکز بورس اوراق بهادار جهان سال ۱۴۶۰ میلادی در شهر انورس کشور بلژیک تاسیس شد که رسمیت بورس اوراق بهادار با انتشار سهام کمپانی هند شرقی هلند در اوایل قرن هفدهم میلادی یعنی سال ۱۶۰۲ میلادی در بورس آمستردام هلند شکل گرفت.
استان مرکزی با بهره مندی از 2 هزار و 900 واحد صنعتی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور شناخته می شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت