دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۷:۴۸:۰۴

ایجاد اردوگاه برای کاهش وقوع جرم در استان مرکزی‌

معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه ایجاد اردوگاه اصلی ماده ۱۶ به منظور کاهش وقوع جرم در استان مرکزی مورد توجه قرار گیرد گفت: مراکز ساماندهی و نگهداری معتادان متجاهر در استان مرکزی ایجاد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی:

ایجاد اردوگاه برای کاهش وقوع جرم در استان مرکزی‌

اردوگاه برای کاهش وقوع جرم

ایجاد اردوگاه برای کاهش وقوع جرم در استان مرکزی‌

به نقل از تسنیم، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز درمان و کاهش آسیب‌های معتادان ماده 16 که در روستای مالک‌آباد شهرستان اراک برگزار شد با اشاره به اهمیت حضور مدیران در این قبیل موضوعات که به همه آحاد جامعه وابسته است اظهار داشت: همه مسئولان در بحث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر که از اولویت‌های 5 آسیب اجتماعی مورد تأکید مقام معظم رهبری است، مکلف به اجرای برنامه‌های کاربردی و نتیجه‌بخش در این حوزه هستند و مدیرانی که با حضور در مراسم آمادگی دستگاه مربوطه خود را اعلام می‌کنند نشانگر اهمیت مبحث آسیب اجتماعی از جمله اعتیاد برای آنها است.

وی افزود: اردوگاه ماده 16 استانداردها و چارچوب‌های خاصی دارد که با اردوگاه فعلی متفاوت است، ولی برای شروع و اقدام در این زمینه افتتاح این مرکز قابل تحسین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: برای ایجاد اردوگاه مغایر با معیارها و استانداردهای ماده 16 نیازمند برنامه‌ریزی‌های کلان در سطح استان هستیم و درنظر داریم که درراستای تحقق امکانات مناسب از کمک و همکاری همه دستگاه‌ها استفاده کنیم تا درنهایت اردوگاه اصلی در استان برپا شود، ولی با توجه به اینکه ایجاد این مرکز نیاز مبرم برای استان محسوب می‌شد، این مرکز به‌ شکل موقت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حقیقی بیان کرد: عدم وجود این قبیل مراکز برای ساماندهی و نگهداری معتادان متجاهر، آمار سرقت و وقوع جرم را به سبب پراکندگی آنان در سطح جامعه افزایش می‌دهد.

وی عنوان کرد: برای اجرای ماده 16، مشکلاتی از نظر مکان و جایگاه وجود دارد، بیماران و معتادان پیش از اعزام به مراکز بهبودی باید تحت غربالگری قرار گرفته و ساماندهی شوند، زیرا افراد باید قبل از اسکان در اردوگاه با مشخصات و اشتراکات خاص دسته‌بندی و اسکان داده شوند که براساس هر گروه راه‌های درمان و معالجه مجزا اتخاذ شود، تلاش ما این است که بتوانیم این مرکز را با همکاری شهرداری و شورای اسلامی اراک ایجاد کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان لزوم همکاری و تعامل نهادها گفت: تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی باید با هم‌افزایی در مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر تلاش خود را به کار گیرند و قصور و کم‌کاری در این راستا پذیرفتنی نیست.

حقیقی با تاکید بر اطلاع‌رسانی و افزایش سطح آگاهی مردم در این زمینه برای جذب کمک و همکاری همه اقشار جامعه خاطرنشان کرد: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر عزم عملی همه آحاد جامعه را برای همکاری می‌طلبد و این قبیل برنامه‌ها درراستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، بدون همکاری و حضور همه اقشار مردم به نتیجه و موفقیت دست نمی‌یابد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت