شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۳۸:۵۲

اگر ارشاد از اکران «عصبانی نیستم» جلوگیری نکند،از جنبش دانشجویی سیلی خواهد خورد

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در اعتراض به اکران فیلم «عصبانی نیستم!»، در ایام منتهی به «یوم‌الله نه دی» به وزیر ارشاد هشدار جدی داد. اواسط آذر ماه بود که غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش از اکران فیلم سینمایی «عصبانی نیستم!» به کارگردانی رضا درمیشیان از ۲۹ آذر خبر داده بود.

نامه اعتراضی و بیانیه بسیج دانشگاه امام صادق(ع) در خصوص اکران فیلم حامی فتنه؛

اگر ارشاد از اکران «عصبانی نیستم» جلوگیری نکند،از جنبش دانشجویی سیلی خواهد خورد

به نقل از  رجانیوز،  این تشکل دانشجویی در نامه ای خطاب به وزیر ارشاد اعلام کرد: «هرگز در برابر وهن حماسه نه دی، توهین به نظام اسلامی و پایمال شدن خون شهدای فتنه سکوت نخواهیم کرد و چنانچه وزارت ارشاد از اکران فیلم مذکور جلوگیری نکند، از جنبش دانشجویی و سایر اقشار ملت شریف ایران سیلی خواهد خورد.»
در بخش دیگری از این نامه عنوان شده است: «جریان دانشجویی  اعلام می کند که با وجود استقبال از بیان دیدگاه ها و سلایق مختلف در عرصه سینما، به هیچ وجه نسبت به یکی از مهم ترین  خط قرمزهای انقلاب اسلامی یعنی فتنه ۸۸ عقب نشینی نمی کند.»
واکنش ها نسبت به نامه و بیانیه بسیج دانشجویی
روز گذشته، این نامه  با واکنش های بسیاری از جمله واکنش برخی بازیگران این فیلم حامی فتنه مواجه شد.به همین منظور بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق در بیانیه در خصوص نامه‌ی انتقادی خود اعلام کرد: «فتنه ۸۸ یکی از حساس‌ترین برهه‌های تاریخ معاصر است که در آن گروه‌های معاند نظام با هر نظر و سلیقه‌ای دورهم گرد آمدند و همچو گرگان تیزدندانی به دریدن پیکر نظام اسلامی طمع کردند. در چنین شرایطی بود که صدای ” انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است ” و “نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران” از حلقوم آنها به گوش می‌رسید  … اما در نهایت این ملت شریف ایران بودند که در نه دی سیلی محکمی بر دهان عاملین فتنه زدند.»
همچنین در بخشی از این بیانیه نسبت به فیلم «عصبانی نیستم» اینطور عنوان شده است که :«کسانی که به ساخت و یا حمایت از آثاری که به تطهیر آشوب کنندگان و بر هم زنندگان امنیت و آزادی در این کشور می پردازند دقیقا همان مسیری را می روند که اصل فتنه گران رفته اند.»
دعوت عوامل فیلم و مسئولین ارشاد برای نقد «عصبانی نیستم!»
در ادامه این بیانیه آمده است: «هر کس که با ذره‌ای انصاف و به دور از سوگیری‌های جاهلانه فیلم سینمایی عصبانی نیستم را مشاهده کند بدون شک به این مسئله اذعان می‌کند که در بخش‌های متعددی از این اثر، فیلم به یک بیانیه سیاسی تبدیل می‌شود. آقای درمیشیان در فیلم عصبانی نیستم در پی ساخت فیلمی هنری از حیث زیبایی شناختی آن نبوده بلکه به دنبال صدور بیانیه ای سیاسی در فضای کشور بوده است. واضح و روشن است در مواجهه با بیانیه سیاسیِ آقای درمیشیان و عملکرد وزارت ارشاد جایی برای نقد هنریِ اثر باقی نمی‌ماند.
علی رغم اینکه امیدی به حضور مسئولین وزارت ارشاد و عوامل فیلم در دانشگاه برای نقد عملکردشان نداریم، اما این بار هم اعلام می کنیم برای اثبات حقانیت ادعای خود حاضریم با حضور اهالی اندیشه و اصحاب رسانه، میزبان عوامل فیلم و مسئولین وزارت ارشاد در دانشگاه امام صادق (ع) برای نقد محتوایی فیلم مذکور باشیم.»
اکران فیلم منتفی است
بعد از این نامه و واکنش های مربوط به آن، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش  از تعویق اکران عصبانی نیستم خبر داد و گفت: تصمیم بر این شد که با توجه به تراکم فیلم‌های اکران شده، اکران فیلم به زمان دیگری موکول شود. بنابراین فیلم در تاریخ 29 آذرماه اکران نمی‌شود.
گفتنی است فیلم «عصبانی نیستم!» محصول سیاسی رضا درمیشیان در سال 92، با بازی باران کوثری و نویدمحمدزاده است. پیش از این نامه اعتراضی نیز برخی منتقدین سینمایی، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و همچنین وزیرارشاد از خارج چهارچوب بودن این فیلم حامی فتنه، انتقاد کرده  و آن را واجد شرایط اکران عمومی ندانسته اند.
انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت