شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۷:۱۳:۴۵

اکران «نان گزیده‌ها» بدون حضور مسئولان! + فیلم

اکران مستند ” نان گزیده ها “با موضوع مشکلات صنعت استان مرکزی، امروز (18/2/97)به همت بسیج دانشجویی دانشگاه اراک با حضور فعالین کارگری، اساتید دانشگاه و دانشجویان در سالن شهید علم الهدی دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد.

در دانشگاه اراک؛

اکران «نان گزیده‌ها» بدون حضور مسئولان! + فیلم

نان گزیده‌ها

اکران «نان گزیده‌ها» بدون حضور مسئولان! + فیلم

نان گزیده‌ها

از جامعه کارگری اعلام حمایت می‌کنیم
در ابتدای برنامه نماینده دانشجویان پشت تریبون رفته و از جامعه کارگری اعلام حمایت کرد. وی بیان داشت: کارگران بدانند که ما دانشجویان پشت به پشت آنها از صنعتمان دفاع خواهیم کرد. خدا لعنت کند آنها را که با باز گذاشتن مرزها، از شیر مرغ تا جان آدمی را وارد می کنند و کالای مشابه داخلی را کنار می زنند تا خود سود بیشتری ببرند!
خدا لعنت کند مسئولی را که می تواند، اما جلوی قاچاق و دزدی ها و رانت را نمی گیرد!
وی همچنین در ادامه ضمن درخواست از مسئولین جهت حمایت از کارگران افزود: از همه مسئولین استانی می خواهیم در سال حمایت از کالای ایرانی، تمام تلاش خود را برای کمک به صنعت استان به کار گرفته و به موفقیت تولید داخلی کمک کنند.

 

اگر جنگ شود همه این آقازاده هایی که درد ما را نمی فهمند به خارج از کشور پناه می برند
در این برنامه علی رغم دعوت از بسیاری از مسئولین استانی، هیچ یک حضور نداشتند که آقای احمدی نماینده کارگران هپکو با اظهار تاسف از عدم حضور و عدم دغدغه مسئولین، به بیان برخی مشکلات کارگران پرداخت.
وی افزود: الان اگر جنگ شود همه این آقازاده هایی که درد ما را نمی فهمند به خارج از کشور پناه می برند و باز هم مثل زمان جنگ، همین شرکت هپکو به درد این مملکت خواهد خورد.
نماینده کارگران هپکو گفت: در شرکت هپکو وقتی خصوصی سازی شد و در زمان آقای زنگنه بود، دزدی شد. چرا کسی پاسخگو نیست؟؟ فقط یکسری امثال وزیر کار و آقای نوبخت از طرف دولت آمدند و چهارتا عکس یادگاری با لباس کارگری در شرکت ما گرفتند و رفتند! ما اگر به خیابان آمدیم برای نان شب مان نبود، بلکه درد داشتیم! دلمان می سوزد برای شرکتی به آن عظمت و با آن پتانسیل که دارد از بین می رود.

نان گزیده‌ها  نان گزیده‌ها

 

اگر ما بچه های انقلابی و دانشجویان دست در دست کارگران، کاری نکنیم و در بی توجهی حضرات سهیم هستیم
در ادامه نویسنده و کارگردان ” نان گزیده ها” سخنانی در باب مشکلات ساخت مستند بیان کرده و گفت: زمانی ما به اراک به عنوان پایتخت صنعتی ایران افتخار می کردیم، اما امروز می بینیم که این پایتخت صنعتی در میان بی توجهی مسئولین به ویرانه صنعتی تبدیل شده است. اگر ما بچه های انقلابی و دانشجویان دست در دست کارگران، کاری نکنیم و در بی توجهی حضرات سهیم باشیم، شاهد بحران های اقتصادی و اجتماعی عظیمی در شهرمان خواهیم بود.
در ادامه برخی از دانشجویان از میان سالن شروع به صحبت کردند که یکی از کارگران از میان جمعیت برخاسته و گفت: امروز درد ما روحانی است! آنکه ادعای انقلابی گریش می شود، ولی به فکر سود خودش است!
وی با اشاره به کارگردان مستند بیان داشت: انقلابی این فرد و امثال اوست که بیش از یکسال است با درد ما زندگی کرده است. سوریه که جای خوددارد، بگوید آن طرف دنیا بجنگ ،خواهیم رفت و خواهیم جنگید!
سپس با استقبال وتشویق حضار مستند “نان گزیده ها” پخش شد.
درآخرضمن تقدیر بسیج دانشجویی از نماینده کارگران هپکو، هدیه ای به رسم یادبود به وی اعطا شد.

 

 

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت