جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۳۲:۵۰

انقلاب اسلامی تفکر مادی‌گرایانه غرب را به چالش کشید

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه انقلاب اسلامی موازنه قدرت جهان را تغییر داد، گفت: انقلاب اسلامی تفکر مادی گرایانه غرب را به چالش کشید.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

انقلاب اسلامی تفکر مادی‌گرایانه غرب را به چالش کشید

فضاهای تفریحی و گردشگری

انقلاب اسلامی تفکر مادی‌گرایانه غرب را به چالش کشید

به نقل از تسنیم، علی‌اکبر کریمی ‌در جمع مردم سنجان با اشاره به اهمیت این بخش شهری اظهار داشت: از گذشته شهر سنجان خطه عالم‌پروری بوده که امیدواریم از این پس از هم با استفاده از افراد برجسته در این شهر آموزه‌های دین گسترده‌تر رواج پیدا کنند و روحانی‌ها در این منطقه در این مسیر یاری دهنده باشند.

نائب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمانی که رئیس جهور وقت آمریکا به ایران آمد و ایران را جزیره ثبات برای آمریکا و غرب اعلام کرد هیچکس باور نمی‌کرد این اقتدار رژیم پهلوی در چند ماه پس از آن شکسته شود. اما این وعده الهی تحقق پیدا کرد و در کمتر از یک سال رژیم پهلوی مثل برف آب شد و فرو ریخت و به زمین فرو رفت و انقلاب اسلامی در شرایطی که جهان را سیاهی و ظلمت فرا گرفته بود نور انقلاب اسلامی نمایان شد.

وی ادامه داد: در زمان پیروزی انقلاب اردوگاه شرق که دست شوروی بود و اردوگاه غرب دست انقلاب‌های لیبرالیسم و غیره بود همه بر طبل کفر می‌کوبیدند و دین به معنای عام خود محجور بود و این انقلاب اسلامی بود که خداپرستی و توحید را مجدد احیا کرد. اسلام آمریکایی، اسلامی که به سرنوشت مردم و مظلومان و اشغال ممالک اسلامی توسط کفار کاری نداشته باشد این اسلام، اسلامی نبود که بتواند در جهان کنونی نقش‌آفرینی کند اما اسلامی که امام مبتنی بر آموزه‌های اصیل اسلامی و دینی و فقهی تشیع مطرح کرد سبب شد که اسلام به عنوان یک ملاک و معیار و مبنای اداره جامعه در جهان بشریت مطرح شود.

کریمی اضافه کرد: تا قبل از آن هر انقلابی در گوشه و کنار دنیا اتفاق می‌افتاد یا وابسته به اردوگاه شرق بود و یا در اختیار اردوگاه غرب و آمریکا قرار داشت و نخستین انقلابی که خط جدیدی جدای از این دو اردوگاه مطرح کرد انقلاب اسلامی بود و طرح شعار نه شرقی نه غربی در صحنه سیاست ما بر گرفته از این تفکر بود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان کرد: یکی از خدمات بزرگ امام(ره) به ملت ایران احیای هویت ملی ما بود و امام(ره) به ملیت ما خدمت بزرگی انجام داد و در مدت 200 سال گذشته هر زمان جنگی در این مملکت شد گوشه‌ای از این خاک پهناور را به اجانب بخشیدند و تنها انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بود که با اتکا به تفکر اصیل اسلامی توانست هشت سال در مقابل تمام جهان مقاومت کند و یک وجب از خاک ایران را به بیگانگان ندهد.

‌رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی عنوان کرد: دستاورد بزرگ انقلاب برای ما استقلال بود، استقلال در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی بود که تبیین هرکدام از این ابعاد ‌ساعت‌ها وقت نیاز دارد و امروز هیچکس نیست که به استقلال ملت ایران در عرصه سیاسی و نظامی اذعان نکند‌.

کریمی خاطرنشان کرد: ملت ایران مستقل در عرصه سیاسی برای خود تصمیم می‌گیرد و در انتخابات در پای صندوق‌های رای اراده خود را تعیین می‌کند این در شرایطی است که در رژیم گذشته سفارت‌خانه‌های آمریکا و انگلیس بودند که برای نمایندگان ما تصمیم می‌گرفتند و لیست نمایندگان قبل از اینکه مردم رای دهند در سفارت‌خانه تعیین می‌شد و شاه تحت امر انگلیس و آمریکا بود.

وی اضافه کرد: امروز اقتدار و استقلال نظامی ما به‌گونه‌ای است که پیچیده‌ترین سلاح‌ها را خودمان می‌سازیم و آمریکا به عنوان ابرقدرت جهان تمام دغدغه‌اش معطوف موشک‌های ایران شده‌، موشک‌هایی که بدون فکر افراد خارجی و توسط جوانان مبتکر و خلاق خودمان ساخته شده است.

‌نائب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای بزرگ این نظام الهی بر کسی پوشیده نیست و اینکه ما از یک اقتصاد وابسته به هجدهمین اقتصاد جهان ارتقاء پیدا کردیم و کسب رتبه یازدهم دنیا در صنعت خودرو و پیشرفت‌هایی در زمینه کشاورزی و از این قبیل افتخارات دستاورد کمی نیست.

وی ادامه داد: امروز در همین استان مرکزی پوشش گازرسانی به روستاهای استان بالای 90 درصد است و تمام امکانات از این قبیل در زمان پس از پیروزی انقلاب ایجاد شده این در حالی است که کارهای بسیاری هنوز مانده است و باید انجام شود و دولت باید تلاش مضاعفی انجام دهد از جمله اینکه فکری به حال اشتغال جوانان و برطرف‌کردن مشکل واحدهای تولیدی انجام دهد. نباید تلاش‌های مسئولان نادیده گرفته شود چون انصاف نیست و ملت ایران با اتکای به ایمان و جوانان پر‌ شور و نشاط و تلاشی که همه در صحنه دارند آینده‌ای روشن‌تر دارد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت