دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۵:۵۵:۳۴

“انفعال” و” تحجر” دو سم مهلک حوزه‌های علمیه است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: “انفعال” و” تحجر” دو سم مهلک حوزه‌های علمیه است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

“انفعال” و” تحجر” دو سم مهلک حوزه‌های علمیه است

انقلاب

“انفعال” و” تحجر” دو سم مهلک حوزه‌های علمیه است

به نقل از تسنیم، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی دقایقی پیش در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی اظهار داشت: این جلسه هم به معنای تقدیر از خدمات صادقانه حجت‌الاسلام حسینی‌پور و هم برای معارفه مدیریت جدید حوزه‌های علمیه حجت‌الاسلام سپاسی که از سوی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور انتخاب شده‌اند برپا شده است.

وی افزود: امیدواریم مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان مرکزی با تلاش همکاران و شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه استان مرکزی بتوانند این بارسنگین را به خوبی ادا کنند.

آیت الله دری نحف‌آبادی تصریح کرد: حجت‌الاسلام حسینی پور از اساتید برجسته حوزه های علمیه استان مرکزی که در زمان رحلت ملکوتی حاج آقای برهان در یزد اصرار بسیار زیادی برای انتقال وی به استان یزد داشتند.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: استان هرمزگان از استان های مهم کشور است که دارای شرایط حساس و مهمی است که در انتخاب حجت‌الاسلام حسینی‌پور به عنوان امام جمعه موقت بندرعباس به رغم اینکه علاقه ای به رفتن وی نداشتیم به سبب حساس بودن هرمزگان و اهمیت این استان مخالفتی نداشتیم و می‌دانیم در آن استان می‌توانند منشا خیر و برکت در استان هرمزگان باشند همانطور که در استان مرکزی هرکار به وی داده می‌شود خالصانه عمل می‌کرد و به عنوان بازوی امین و بابصیرت لازم و زهد و قناعت و دوری از تکلف و تعصب غلط و انتظار بیجا در همه سنگرهای استان فعالیت کرد.

آیت الله دری نحف‌آبادی ادامه داد: امیدواریم با تلاش مدیریت جدید و همکاری مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور شاهد رشد و توسعه و شکوفایی حوزه های علمیه استان مرکزی باشیم.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های جدیدی در استان مرکزی در بحث حوزه‌های علمیه خواهران و برادران باید ایجاد می‌شد که این اتفاق هم افتاد و ظرفیت‌های خوبی برای این بخش‌ها اتفاق افتاده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: باید همت کرد چراکه شرایط داخلی، منطقه‌ای و جهانی حساس است، توطئه دشمن بسیار است که با تلاش مسئولان و حمایت مردم نقش برآب خواهد شد بنابراین روابط با مردم افزایش یابد زیرا امروز فرصتی برای فقاهت شیعه ایجاد شده که با خون دل خوردن‌ها و تقدیم شهدای بزرگ همچون شهید مدرس‌ها و بهشتی‌ها و… تقدیم انقلاب و نهضت اسلامی و دین مبین اسلام شد و باید نشان دهیم اسلام ناب مکتبی است که به دست باکفایت امام عصر(عج) برسد.

وی افزود: باید همت کنیم زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت باشیم به ویژه در بحث اخلاقی و… پیشگام باشیم و نباید اجازه داد حوزه به سمت تحجر و انفعال حرکت کند و باید درقبال همه مسائل موضع بگیرد چراکه انفعال و تحجر دو سم مهلک حوزه های علمیه است نمونه اش هم همین موضوع جدایی اقلیم کردستان بود که اگر اتفاق می افتاد زمینه پیروزی و تحقق توطئه اسرائیلی و امریکایی بود.

آیت الله دری نحف‌آبادی عنوان کرد:  امیدواریم بتوانیم مسئولیتی که برعهده ما قرار داده‌اند بخوبی و درستی ادا کنیم، موازین و اصول و رهبری و خون شهدا اصل مهم است و از همه حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی و غیردانشگاهی همین انتظارات را داریم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت