دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۲۹:۳۶

انسداد ۹۶حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی

عزت الله آمره ای اظهار داشت:طی شش ماهه نخست سال جاری ۹۶حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی مسدود شد که در پی آن ۳.۵ میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف منابع آب زیرزمینی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی خبرداد؛

انسداد ۹۶حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی

عزت الله امره ای

انسداد ۹۶حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی

به نقل از خبرگزاری مهر، عزت الله آمره ای اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارهای گذر از بحران آب، مدیریت مصرف و جلوگیری از برداشت چاه های غیر مجاز و اضافه برداشت چاه های مجاز است که از ابتدای سال جاری ۹۶ حلقه چاه غیر مجاز در این استان مسدود شده است.

وی گفت: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن و کاهش کیفیت آب و ایجاد ریزگردها را در پی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی با اشاره به برنامه ریزی در راستای انسداد چاه های غیرمجاز و جلوگیری از برداشت های بی رویه آب، خاطرنشان ساخت: از این تعداد چاه غیرمجاز مسدود شده در استان، سهم اراک ۹ حلقه، زرندیه چهار حلقه، ساوه ۱۲ حلقه، خمین ۲۵حلقه، خنداب یک حلقه، شازند هفت حلقه، کمیجان هفت حلقه، تفرش و آشتیان ۲۵ حلقه، دلیجان و محلات پنج حلقه و فراهان یک حلقه بوده است.

آمره ای با بیان اینکه در رابطه با مسدود کردن چاه های غیرمجاز، فعالیت جدی و مستمر در استان در دستور کار است، تصریح کرد: منابع موجود آب های زیرزمینی به علت برداشت های غیرمجاز و بی رویه با مشکل جدی روبرو شده و برگشت پذیر نیست به همین سبب باید از اینگونه اقدامات جلوگیری شود.

وی همچنین خواستار استفاده از روش های نوین آبیاری توسط کشاورزان شد و افزود: همه ما در مقابل بحران به وجود آمده در وضعیت منابع آب مسئول هستیم و بایستی با صرفه جویی، همکاری و برنامه ریزی، آثار نامطلوب این معضل را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت