یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۰۵:۲۹

انتظار ۸ ساله برای اجرای شهرک صنعتی خنجین/کوتاهی شرکت شهرک‌های صنعتی استان در اجرای پروژه

حدود ۸ سال پیش واگذاری زمین برای راه‌اندازی شهرک صنعتی خنجین انجام‌شده بود و باگذشت یک سال از کلنگ زنی مسئولان نتوانسته‌اند در جذب سرمایه‌گذار و راه‌اندازی واحدهای تولیدی موفق عمل کنند.

مسئولان با جدیت پیگیر رفع مشکلات حوزه تولید و صنعت خنجین باشند؛

انتظار ۸ ساله برای اجرای شهرک صنعتی خنجین/کوتاهی شرکت شهرک‌های صنعتی استان در اجرای پروژه

شهر خنجین از توابع شهرستان فراهان است، معضل اصلی این شهر به‌مانند دیگر نقاط کشور بیکاری است که نبود واحدهای تولیدی در کنار کشاورزی بی‌رونق این منطقه به دلیل کمبود آب به این معضل دامن زده است.

با توجه به عدم رشد صنعت در این شهر و به دنبال آن بیکاری جوانان، از سال‌های گذشته، یکی از مطالبات مردم خنجین ایجاد شهرک صنعتی در این شهر است.

حدود ۸ سال پیش واگذاری زمین برای راه‌اندازی شهرک انجام‌شده بود و در دهه فجر سال گذشته با حضور استاندار مرکزی، شهرک صنعتی خنجین به مساحت ۳۰ هکتار کلنگ زنی شد باگذشت یک سال از کلنگ زنی مسئولان نتوانسته‌اند در جذب سرمایه‌گذار و راه‌اندازی واحدهای تولیدی موفق عمل کند و به گفته اهالی «از شهرک صنعتی تنها یک نام نصیب خنجینی‌ها شده است».

شهرک‌های صنعتی یکی از ظرفیت‌هایی است که نقش مهمی در راه‌اندازی واحدهای تولیدی و بنگاه‌های کوچک اقتصادی دارد که این امر در شهر خنجین باگذشت نزدیک به ۸ سال محقق نشده است.

جوان خنجینی:

مسئولان با جدیت پیگیر رفع مشکلات حوزه تولید و صنعت خنجین باشند

آقا محمدی، یکی از جوانان خنجینی گفت: از زمان واگذاری زمین شهرک صنعتی مردم و جوانان خنجینی منتظر ایجاد توسعه صنعت در این شهر هستند اما تاکنون کلنگ زنی زمین هم نتوانست کمکی به توسعه و پیشرفت این شهر کند.

وی افزود: جوانان این شهر با مشکل بزرگی مثل بیکاری مواجه هستند و بدون شک فعال کردن شهرک‌های صنعتی استان با استفاده از سیاست‌های تشویقی دولت و سرمایه‌گذاری لازم برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی باعث توسعه و اشتغال منطقه می‌شود.

جوان خنجینی اظهار کرد: مسئولان باید با جدیت پیگیر رفع مسائل و مشکلات حوزه تولید و صنعت این شهر باشند و استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان و فراهم کردن بسترهای لازم در راستای جذب سرمایه‌گذاران، شهرک صنعتی خنجین پا می‌گیرد و در غیر این سرمایه‌گذار رغبتی برای حضور در این شهر ندارد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس:

کوتاهی شرکت شهرک‌های صنعتی استان در اجرای شهرک صنعتی خنجین

حسینی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: عملیات اجرایی ناحیه صنعتی خنجین از سال گذشته  کلید خورد، بر اساس تعهدی که مدیریت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی ایجاد کرده بود قرار بر این شده بود که تا پایان شهریورماه امسال شاهد اجرای نقشه‌ها و آغاز فعالیت آن باشیم.

وی افزود: با توجه به تملک زمین و تغییر کاربری صورت گرفته، هیچ‌گونه تعهدی برای احداث این منطقه صنعتی اجرایی نشده است.

حسینی اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای فعال شدن این طرح صنعتی استفاده کرد و مردم شاهد یک اقدام عملیاتی باوجود تعهدهایی که درگذشته صورت گرفته است، باشند

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان ادامه داد: در جلسه فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد این موضوع مطرح شد و بنا بر قول مدیریت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی مقرر شد آغاز عملیات زیرساختی ناحیه صنعتی خنجین با مساعد شدن شرایط آب و هوایی آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این ناحیه صنعتی موجب تقویت اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و توسعه اقتصادی منطقه می‌شود.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت