خبرنامه دانشجویان ایران: بررسی ها حاکیست انتخابات این دوره کاملاً تحت تاثیر فضای مجازی بوده و در این میان تلگرام از دیگر سرویسهای آنلاین موثرتر بوده است.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یک موسسه فعال در حوزه شبکه های اجتماعی گزارشی را از عملکرد شبکه اجتماعی تلگرام در انتخابات سال 966 منتشر کرده است. سامانه هوشمند پایشگر یکی از سامانه هایی است که با بهرهگیری از رباتهای جمعآوری محتوا از فضای مجازی و همچنین کلانداده(BigData) توانست، اماری جالب و قابل تامل از پست های انتخاباتی در کانال های تلگرامی استخراج کند.
این موسسه نتایج آماری پستهای انتخاباتی در کانالهای تلگرام، از شروع تبلیغات کاندیداها تا روز برگزاری انتخابات و تاثیر موج های انتخاباتی را اینگونه منتشر کرده است.
مجموع بازدید پستها: حدود ۱۰ میلیارد بازدید
تعداد کانالهای فعال انتخاباتی: ۴۱ هزار کانال
تعداد پست: بیش از یک میلیون و ۶۰۰۰ هزار پست انتخاباتی
از سوی دیگر، تعداد محدودی از پستها بیش از ۱۰ میلیون بازدید داشتند اما متوسط بازدید پستها انتخاباتی ۷ هزار بازدید بوده است. همچنین بر اساس این آمار هر کاربر تلگرامی متوسط ۳۳۳ پست انتخاباتی در تلگرام مشاهد کرده است.
این آمار در حالی است که در روزهای پایانی موضوع انتخابات ۲۵ درصد معادل یک چهارم بازدیدهای تلگرام را به خود اختصاص داد و استفاده گسترده مردم از تلگرام موجب ثبت رکورد جدیدی در بازدیدهای روزانه تلگرام شد.
نکته قابل تامل در آمارهای منتشر شده است، بررسی وضعیت شوک های انتخاباتی یا اتفاقات مهم در روزهای منتهی به انتخابات است.
سهم هر نامزد از بازدیدهای تلگرام که به نفع هرکدام منتشر شده است
******
مقایسه دو موج تتلو و خاتمی:
پیروزی قاطع تتلو
*******
مقایسه نامزدهای ریاست جمهوری درمحتوای تلگرام
اطلاعات تجمیعی بعداز انصرافها
مجموع بازدید رئیسی وقالیباف ۴۲%
مجموع بازدید روحانی وجهانگیری ۵۸%
********
روند بازدید پستهای انتخاباتی به کل بازدیدهای تلگرام
بررسی آماری بیش از ۷۰میلیارد بازدید
اشتیاق فراوان کاربران تلگرام به انتخابات
******
روند انتشار محتوای انتخاباتی در کانالها
بررسی ۴۰میلیون پست
رشد چند برابری در هفته پایانی
سه قله مناظره و رکورد مناظره سوم
دیدگاهتان را بنویسید