دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۰۸:۱۰

استان مرکزی رتبه‌دار ثبت انبار در کشور شد

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: این استان امسال رتبه نخست ثبت انبارها در طرح سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا را در کشور از آن خود کرد.

استان مرکزی رتبه‌دار ثبت انبار در کشور شد

انبار داری

به گزارش پیک راستان «محمدجواد قربانیان» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نتایج عملکرد ماهانه منطبق با فروض مطروح در شیوه نامه، گزارش صحت‌سنجی انبارها و شناسایی انبارهای جدید، تایید و غیرفعال‌سازی واحدهای ثبت شده در سامانه، وضعیت پیگیری ثبت رسید، حواله و مراکز نگهداری کالا در خصوص انبارهای فعال (تعداد رسید انبار، شمار حواله انبار) شاخص‌های اصلی این ارزیابی بود که استان مرکزی در تمامی این موارد عملکرد مطلوبی داشته است.

وی با بیان اینکه این ارزیابی از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور انجام شده است، اظهار ادامه داد: ۷۳ هزار و ۵۵۰ انبار در استان مرکزی از ابتدای طرح تاکنون شناسایی شده که  ۶۷ هزار و ۹۵۴ واحد فعال است و در مجموع ۴۷ هزار و ۴۶۷ مورد نیز تایید و بقیه نیز تا پایان سال تایید می‌شوند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در توضیح طرح جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا، اظهار داشت: این طرح  از دی‌ماه سال ۹۵ با دستور هیات دولت و با عاملیت وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز و براساس آن اشخاص حقیقی و حقوقی که کالا خرید و فروش و انبار می‌کنند باید آدرس و مشخصات دقیق انبارهای خود را در سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا ثبت کنند.

قربانیان بیان کرد: راه‌اندازی سامانه انبارها و مراکز نگهداری کالا بر اساس ماده ۲۳ آیین نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با هدف مبارزه با قاچاق دنبال می‌شود.

وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی مکلف است در این طرح با همکاری جهاد کشاورزی، ادارات کل راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پست، دانشکده علوم پزشکی، شرکت پخش فرآورده های نفتی، شهرداری ها، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف نسبت به شناسنامه دار کردن انبارها، سردخانه ها و سیلوهای متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی استان اقدام کند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی اضافه کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی که دارای انبار هستند باید در اسرع وقت به سامانه اینترنتی با آدرس WWW.NWMS.IR مراجعه کنند که در این صورت همه فعالیت‌های نگهداری، تخلیه و بارگیری زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود.

در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار انبار، سردخانه و محل نگهداری کالا در استان مرکزی وجود دارد.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت