جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۲۱:۴۳

انار ساوه از مرغوب‌ترین محصولات کشاورزی کشور است

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: انار و گل محمدی استان مرکزی از مرغوب‌ترین محصولات کشاورزی کشور است و باید فرآورده‌های این محصولات را صادر کنیم.

معاون علمی کاربردی رئیس جمهور؛

انار ساوه از مرغوب‌ترین محصولات کشاورزی کشور است

انار ساوه

انار ساوه از مرغوب‌ترین محصولات کشاورزی کشور است

محمدحسن عصاره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، با اشاره به اهمیت افزایش ظرفیت کشت و پرورش گیاهان دارویی درراستای ایجاد اشتغال اظهار داشت: کشور ایران با وجود تنوع آب‌ و هوایی و اقلیم متنوع، دارای تنوع گیاهی در هر منطقه با ویژگی‌های خاص است که استفاده از این ظرفیت به شکل مطلوب همچنین گسترش کشت و پرورش گیاهان دارویی می‌تواند رقم قابل ملاحظه‌ای اشتغال در کشور ایجاد کند.

وی افزود: خوشبختانه از 8 هزار گونه گیاهی در کشور 2 هزار و 300 گونه آن گیاه اقتصادی و یا دارویی است که توانایی تحول در رونق اقتصادی را دارد.

معاون علمی کاربردی رئیس جمهور تصریح کرد: محور صنعت و اقتصاد در این زمینه شامل بازرگانی گیاهان دارویی و فرآورده‌های آنها، تولید فرآورده‌های گیاهان دارویی، نوآوری در تولید محصولات راهبردی، نظام کیفی و تولید محصولات باکیفیت، انتقال تکنولوژی و تولید محصولات گیاهی می‌شود.

عصاره بیان کرد: استان مرکزی هم با قابلیت‌های مطلوب توانایی کشت و پرورش گیاهان دارویی داشته و با برنامه‌های علمی و کارشناسی می‌تواند کشت گیاهان دارویی را در مناطقی که ظرفیت کشت گیاه خاص خوراکی را ندارند جایگزین کند.

وی با اشاره به 11 اقلیم متفاوت در کشور گفت: عصاره وجود این میزان گیاه دارویی زمینه‌ساز رونق صنایع غذایی و دارویی است، در چند سال گذشته با توجه به مزیت‌های گیاهان دارویی کشت این گیاهان رونق گرفته و به یک صنعت درآمدزا تبدیل شده است.

معاون علمی کاربردی رئیس جمهور عنوان کرد: شناسایی کشت گیاهان دارویی یک صنعت پویا در اقتصاد، اشتغال،کاهش مصرف آب و سلامت محسوب می‌شود و ایران ظرفیت بالایی در کشت این نوع گیاهان دارد و می‌توانیم تلاش بیشتری در تولید و صادرات این محصول داشته باشیم.

عصاره اضافه کرد: انار و گل محمدی استان مرکزی از مرغوب‌ترین محصولات کشاورزی کشور است و باید با تحقیق، بررسی و کمک به تولیدکنندگان و کشاورزان فرآورده‌های این محصولات را صادر کنیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت