چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۳:۳۴:۲۲

امکانات تخصصی ورزش جودو در استان مرکزی نیازمند توسعه است

رئیس هیئت جودو استان مرکزی با بیان اینکه امکانات تخصصی ورزش جودو در استان مرکزی نیازمند توسعه است گفت: اراک آمادگی میزبانی رقابت‌های جایزه بزرگ جودوی کشور را دارد که البته فضای فیزیکی خانه جودو اراک باید افزایش پیدا کند.

رئیس هیئت جودو استان مرکزی:

امکانات تخصصی ورزش جودو در استان مرکزی نیازمند توسعه است

به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدرضا اخگر شامگاه یکشنبه در نشست خبری هیئت جودو اظهار داشت: در 11 آبان سال 1370 به درخواست مدیرکل وقت استان مرکزی از فدراسیون جودو بنده مامور به راه‌اندازی هیئت جودو شدم و تاکنون در خدمت علاقه‌مندان به این رشته بوده‌ام.

وی افزود: در سال 74 نخستین دوره مربی‌گری جودو برگزار شد که به تبع آن هر دو سال یک بار کلاس‌های مربی‌گری برگزار شد.

رئیس هیئت جودو استان مرکزی تصریح کرد: امسال در ورزش جودو اتفاق خوبی رقم خورد به این ترتیب که ما در این رشته در هر رده نوجوان، جوان، بزرگسال و بانوان ملی‌پوش داشتیم و همچنین تیم نوجوانان ما مقام سوم را کسب کرد و در حال حاضر مسابقات بین‌المللی جام فجر که برگزار شود هشت تیم در این مسابقات حضور دارند که یکی از این تیم‌ها تیم استا ن مرکزی است.

اخگر بیان کرد: مربی تیم ما که از قبل همراهی تیم را بر عهده داشت و از قبل هم تیم را آماده کرده بود در حال حاضر به عنوان مربی تیم ملی نوجوانان برای ششمین مرحله اردوی تیم ملی اعزام می‌شود که افتخار بزرگی برای استان مرکزی است.

وی ادامه داد: فضای فیزیکی خانه جودو اراک باید افزایش پیدا کند تا زمینه برگزاری مسابقات استانی و درون استانی افزایش یابد.

رئیس هیئت جودو استان مرکزی عنوان کرد: فعالیت‌های ورزشی در این رشته در شهرستان‌های اراک، ساوه، شازند، خمین، محلات و خنداب در قالب خانه جودو انجام می‌شود.

اخگر خاطرنشان کرد: ایجاد خانه جودو در شهرستان های زرندیه، تفرش فراهان، دلیجان و نراق نیز در برنامه آتی این هیئت قراردارد همچنین امکانات تخصصی این رشته ورزشی در اراک و ساوه جوابگو نیاز ورزشکاران است اما در سایر شهرستان‌ها باید توسعه پیدا کند.

رئیس هیئت جودو استان مرکزی تصریح کرد: کسب عنوان قهرمانی مسابقات نونهالان جام ریاست جمهوری ارمنستان توسط امیرحسین قربانی از افتخارات جودو استان در ورزش‌های برون مرزی است.

اخگر بیان کرد: تیم جودو استان در این ماه به مسابقات کاتا در تهران اعزام می‌شود و با توجه به استعداد خوب در این رشته، کسب عنوان برتر دور از دسترس نیست.

وی ادامه داد: رشته ورزشی جودو 26 سال در استان مرکزی سابقه فعالیت دارد و در مدت هشت سال گذشته 23 نفر از جودوکاران این استان به اردو تیم ملی اعزام شدند و همچنین یک تیم از جودوکاران استان مرکزی در مسابقات بین‌المللی دهه فجر در اصفهان حضور دارد.

رئیس هیئت جودو استان مرکزی عنوان کرد: در حال حاضر در حدود یک هزار و 230 نفر ورزشکار سازمان یافته در این رشته وجود دارد که یک هزار و چهار نفر آن مرد و 226 نفر آن از بانوان هستند و همچنین در زمینه مربی‌گیری، 12 مربی زن و 30 مربی مرد کار آموزش را در ورزش جودوی استان برعهده دارند و همچنین 29 داور شامل 25 داور مرد و چهار داور زن با هیئت جودوی استان مرکزی همکاری دارند.

اخگر خاطرنشان کرد: بنابر مذاکره با فدراسیون جودو قرار شد که مسابقات جایزه بزرگ جودو به طور مشترک با فدراسیون به میزبانی اراک برگزار شود که براساس این توافق با فدراسیون، مقرر شد خوابگاه، غذا، سالن و تجهیزات برعهده میزبان باشد و جایزه نقدی هم به ازای هر وزن برای نفرات برتر 14 میلیون تومان در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: قرار بر این بود که این رقابت‌ها 21 و 22 دی ماه برگزار شود که به علت اینکه بودجه از سوی فدراسیون تاکنون مشخص نشده این برنامه به تاخیر افتاد ولی هر زمان بودجه جایزه نقدی که حدود 60 میلیون تومان بدون هزینه داوران است تامین شود، اراک آماده برگزاری این مسابقات است.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت