شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۲۴:۱۸

امنیت شغلی و فکری کارگران در مراکز تولیدی و صنعتی باید حفظ شود

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: امنیت شغلی و فکری کارگران در مراکز تولیدی و صنعتی باید وجود داشته باشد.

وزیر کار و تعاون در جمع کارگران آذرآب اراک:

امنیت شغلی و فکری کارگران در مراکز تولیدی و صنعتی باید حفظ شود

امنیت شغلی

امنیت شغلی و فکری کارگران در مراکز تولیدی و صنعتی باید حفظ شود

به نقل از تسنیم، علی ربیعی دقایقی پیش در شرکت آذرآب اراک با اشاره به وضعیت کارگران آذرآب اظهار داشت: دوست داشتم در شرایط بسیار بهتری در خدمت شما باشم چند ماه پیش در استان بودم و  صنعت را بازدید کردم و در برنامه آتی هم حضور در استان وجود دارد ولی به هر حال امروز مقدر بود که در این شرایط خدمت شما باشم.

وی افزود: همه ما برای آینده کشور یک شکل فکر می‌کنیم و نسبت به سرنوشت فرزندان آینده ایران و کارخانه و جایی که باید زیر سقف آن کار کنیم و امنیت را احساس کنیم و معیشت زندگی و خانواده را تامین کنیم و آسودگی خاطر داشته باشیم مسئول هستیم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همیشه این مفهوم از کارخانه در ذهنم وجود داشت که برای ما کارخانه فقط جایی نیست که  8 الی 12 ساعت با ابزار تولید سروکار داشته باشیم بلکه کارخانه محلی است که  دل‌ها آن‌جا بوده و متصل به وضعیت زندگی خانواده‌ها است و دوستان ما در کارخانه هستند و گاهی همبستگی اجتماعی ما در کارخانه شکل می‌گیرد و رابطه کارخانه با خانه رابطه دوری نیست و ما از کارخانه به خانه و از کارخانه به خانه می‌رویم و با غم غم خانه به کارخانه می‌رویم و نباید با نگرانی کارخانه به خانه بازگردیم.

ربیعی بیان کرد: به هر حال خانه و کارخانه و زندگی از دوستان در کارخانه جدا هستند و معمولا کارخانه محیطی بود که دوستای ها در آن‌جا شکل می‌گرفت.

وی ادامه داد: اعتقاد من نسبت به محیط کار و کارخانه این است که کارخانه باید محل امنیت روانی و فکری باشد و اگر هم در آن مسائل مادی حتی ده برابر فرض ما هم حل شود باز اگر کارخانه ارامش نداشته باشد برای کارگر سخت و دشوار است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتمعی عنوان کرد: من تجربه کار زیر سقف کارخانه و کار موقت را داشته‌ام و شاید لذتی که در کارخانه که زیر سقف جمع می‌شدیم و با افرادی در مورد مسائل اجتماعی بحث می‌کردیم و دوستی‌ها شکل می‌کرفت این  حسی که کارخانه نسبت به امنیت شغلی انتقال می‌دهد تا حتی حسی که  کارگران به طور موقت در جای کار می‌کنند، ناامنی دارند و زیر سقف نیستند و پراکنده هستند جدا است و آن‌ها هم نیاز به تلاش بیشتری از سوی ما دارند که امنیت درستی را تجربه کنند.

ربیعی خاطرنشان کرد: به هر حال ما هم در دولت با این اندیشه باید پیش برویم که باید با سخت کوشی و عقلانیت مسیری را طی کنیم که کارگران امروز ما بر سر کار‌ها امنیت داشته باشند و کارگران بالقوه‌ای که پشت درب‌ها ایستاده‌اند و در نوبت ورود به کارخانه‌ها هستند سرعت بیشتری پیدا کند و همچنین باید گفت ما نگران بچه‌هایی هستیم که باید به کار دسترسی و دستیابی پیدا کنند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت