سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۰:۱۹:۱۸

امسال ۵ پروژه آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز شهرستان شازند اجرا شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند گفت: طی سال جاری تاکنون پنج پروژه آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز شهرستان شازند اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شازند:

امسال ۵ پروژه آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز شهرستان شازند اجرا شد

محسن محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این پروژه های آبخیزداری با صرف اعتباری حدود ۳۰ میلیارد ریال که از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یافته به اجرا رسیده و هم اکنون در حال اتمام است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند افزود: پروژه های آبخیزداری علاوه بر اینکه روشی کارساز و کارآمد برای رفع بخشی از مشکل خشکسالی و کمبود آب و همچنین حفظ پوشش گیاهی عرصه های طبیعی و خاک است، می تواند زمینه ای را نیز برای رونق و توسعه گردشگری در شهرستان هایی همچون شازند فراهم سازد.

محمدی بیان کرد: در شهرستان شازند علاوه بر اجرای طرح های آبخیزداری، اقداماتی همچون کاشت نهال و بذر گیاهان مرتعی، ایجاد بندهای خاکی و سنگی، طرح های بیولوژیکی و… در راستای حفظ آب و خاک و عرصه های طبیعی در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند خاطرنشان ساخت: یکی از طرح هایی که در راستای حفظ مراتع و پوشش گیاهی و جنگل ها در نقاطی از شهرستان شازند به اجرا درآمده، طرح جنگلانه است که اینگونه اقدامات نقش موثری می تواند در حفظ جنگل ها و منابع طبیعی و حفظ آب و خاک داشته باشد.

وی تصریح کرد: قطعا اجرای این طرح ها در افزایش و گسترش مشارکت مردمی به منظور صیانت از منابع ارزشمند طبیعی و محیط زیست اثرگذار است و می طلبد که تداوم و افزایش یابد.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت