جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۵:۲۳:۵۳

امر به معروف‌و نهی از منکر نماد احساس مسئولیت همگانی است

حجت الاسلام خدامی گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر مچ‌گیری نیست بلکه نوعی احساس مسئولیت است که در مبانی قرآن از آن به نام «نظارت عمومی همگانی» تعبیر می‌شود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تفرش:

امر به معروف‌و نهی از منکر نماد احساس مسئولیت همگانی است

امر به معروف‌و نهی از منکر

امر به معروف‌و نهی از منکر نماد احساس مسئولیت همگانی است

به نقل از ندای تفرش، حجت‌الاسلام نعمت‌اله خدامی امام جمعه تفرش در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تفرش با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج گفت: در این آیه به راحتی می‌توان تکالیفی را که برای مدیران نظام در گرفته شده مشاهده کرد. اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر از جمله تکلیف مدیران است.

خدامی اظهار کرد: حاکمیت نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارد و امر به معروف هم نیاز به ورود حاکمیت؛ امر به معروف و نهی از منکر باید از مدیران آغاز شود و به اقشار جامعه برسد.

وی افزود: ثمره حکومت صالحان اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر است و اگر این موارد وجود نداشته باشد، نشان دهنده این است که صالحان در آن جامعه حکومت نمی‌کنند و باید در مدیریت مبنایی آنها شک کرد، چراکه تکالیف مدیریتی خود را در مبانی ارزشی رعایت نمی‌کنند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تفرش ادامه داد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر مچ‌گیری نیست بلکه نوعی احساس مسئولیت است که در مبانی قرآن از آن به نام «نظارت عمومی همگانی» تعبیر می شود که افراد نسبت به یکدیگر دارند. لذا حاکمان نظام اسلامی و ولایی باید به فکر ارتباط روحی و رشد معرفتی مردم در کنار رفع مشکلات معیشتی و دنیایی آنان باشند.

خدامی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تبیین و عرضه همه خوبی‌ها و معرفی همه بدی‌ها برای پاکسازی جامعه از این بدی‌ها است. به واسطه امر به معروف و نهی از منکر است که خوبی‌ها زنده و همه واجبات احصا می‌شوند.

وی یادآور شد: راز ایستادگی در برابر تعرضات دشمنان داخلی و خارجی، امر به معروف و نهی از منکر است که اگر این واجب ترک شود اشرار در جامعه مسلط و حسین‌های زمان به مسلخ می‌روند. انزوا و شهادت نیکان در طول تاریخ به واسطه فراموش شدن همین امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه تفرش با اشاره به اقدامات اجرایی در سطح شهرستان، عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه آمران به معروف و ناهیان از منکر، توزیع بروشورها و کتابچه‌های در باب معروفات و منکرات، برپایی میز مشاوره در محیط‌های بازار و پارکها، معرفی و تبیین ظرفیت‌های فرهنگی و دینی شهرستان از جمله اقدامات در سطح شهر است.

در ادامه جلسه اعضا به تبادل نظر پرداختند. که نبود افراد آموزش دیده در بحث امر به معروف و نهی از منکر در امامزادگان، استفاده از مردم در تبیین این فریضه، استفاده از ابزارهای هنر بومی شهرستان در تبیین امر به معروف و نهی از منکر، لزوم ورود جدی‌تر به فضاهای مجازی، نیازسنجی شهرستان در مسئله منکرات، انجام کار گسترده تر در بحث تذکر لسانی از مهمترین نظرات اعضا بود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت