چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت: ۰۱:۰۲:۳۸

امروز قدرت بازدارندگی ایران اسلامی زبانزد عام و خاص است

سردار میرجانی گفت: ملت ایران از تهدیدات دشمن هراسی ندارد و تهدیدات توخالی آمریکا نشانگر اضمحلال و ناتوانی آنها در مقابل روحیه ایثار و شهادت ملت است.

معاون بازرسی حوزه مرکزی ستاد مشترک سپاه؛

امروز قدرت بازدارندگی ایران اسلامی زبانزد عام و خاص است

امروز قدرت بازدارندگی ایران اسلامی زبانزد عام و خاص است

امروز قدرت بازدارندگی ایران اسلامی زبانزد عام و خاص است

به نقل از تسنیم،سردار محمد میرجانی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و یادبود شهدای عملیات بیت‌المقدس در شهرستان ساوه با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان اظهار داشت: امروز اگر رئیس جمهور آمریکا با حضور در عربستان می‌خواهد تهدیدات خود علیه نظام اسلامی را در خاورمیانه و در کشور عربستان ادامه دهد به سبب واهمه و ترس از روحیه مقاومت و ایثارگری ملت ایران است.

وی افزود: تهدیدات واهی، توخالی و بی‌اساس آمریکا و استکبار جهانی که هر روز شاهد این تهدیدات بی‌اساس نشانگر اضمحلال کشورها و دولت‌هایی است که در مقابل روحیه ایثار و شهادت ملت ایران درمانده‌اند و امروز آمریکا با سفر به کشور عربستان و دریافت میلیون‌ها دلار از این کشور درصدد حمایت از عربستان و حامیان آنها از یک سو و تهدید ایران اسلامی از سوی دیگر است.

میرجانی تصریح کرد: ملت ایران هیچ‌گاه از تهدیدات دشمنان، هراسی نداشته و ندارد و همواره ایستاده  است و در دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی و رهبری ذره‌ای تردید ندارد.

وی ادامه داد: امروز قدرت بازدارندگی ایران اسلامی زبانزد عام و خاص است و در شرایط امروز نیز رزمندگان ایران با تاسی از روحیه مقاومت عملیات بیت‌المقدس و سایر عملیات‌های غرورآفرین در دفاع از مرزهای ایران تلاش کرده و در دفاع از حرمین شریفین مجاهدت می‌کنند.

رژیم بعثی به‌دنبال سیطره و ارتقای سطح سیاسی و اقتصادی بود

فرمانده سابق لشکر 17 علی‌بن‌ابیطالب(ع) با اشاره به سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر به این سبب به عنوان نماد دفاع مقدس شناخته شده که یک بندر مهم ایران بوده و فاصله آن با مهمترین و اصلی‌ترین بندر کشور عراق در شهر بصره حدود 13 کیلومتر است.

وی افزود: یکی از دلایل آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق دسترسی به آب‌های آزاد و خلیج فارس برای این کشور بود زیرا تنها راه دسترسی عراق به آب‌های آزاد و خلیج فارس، اروندرود است در حالی که ایران صدها کیلومتر مرز آبی دارد و عراق قصد داشت با پیروزی بر ایران به آب‌های آزاد دسترسی بیشتری داشته باشد.

میرجانی اضافه کرد: شهر بصره به لحاظ ویژگی‌های اقتصادی و سیاسی برای عراق بسیار اهمیت داشت، و در واقع عراقی‌ها می‌خواستند با تصرف خرمشهر و بعدها به خیال خام خود تصرف تهران گام مهمی را در ارتقای سطح سیاسی و اقتصادی کشور خود بردارند.

یک ماه از عملیات فتح‌المبین عملیات بیت المقدس آغاز شد

جانباز و رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس با اشاره به تلاش رژیم بعثی عراق در تصرف خرمشهر گفت: محور بصره شلمچه و خرمشهر مهمترین و اصلی‌ترین محوری بود که در 31 شهریورماه سال 1359 مورد حمله دشمن قرار گرفت و دشمن با آمادگی کامل از طریق ساماندهی 5 لشکر زرهی و مکانیزه موفق شد خرمشهر را تصرف کند و در مرحله بعدی در صدد به زانو درآوردن نظام اسلامی در ایران بود.

وی افزود: خرمشهر پس از 34 روز مقاومت به تصرف دشمن درآمد و منطقه نبرد روز به روز گسترده‌تر و وسیع‌تر می‌شد و 5 لشکر عراق درگیر این نبرد تن‌به‌تن بودند و جمهوری اسلامی ایران توانست با نیروی الهی و به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و با اتکا به نیروی مردمی مبارزه را آغاز کند و قدرت رزمندگان اسلام در عملیات بیت‌المقدس به مرحله بروز و ظهور درآمد.

میرجانی تصریح کرد: پس از گذشت یک ماه از عملیات فتح‌المبین که در مساحتی به میزان 3 برابر این عملیات، رزمندگان ایران اسلامی موفق شدند تا در وسعتی بالغ بر 5400 کیلومتر عملیات بیت‌المقدس را اجرا کنند.

آزادسازی خرمشهر برگ زرینی در دفتر حماسه‌آفرینی ملت ایران

معاون بازرسی حوزه مرکزی ستاد مشترک سپاه با اشاره به اجرای عملیات بیت المقدس گفت: مرحله اول عملیات از دهم اردیبهشت ماه سال 61 آغاز و رزمندگان توانستند از رودخانه کارون عبور کنند و دشمن را که در ساحل کارون مواضع داشت زمین‌گیر کرده و به جاده اهواز خرمشهر برسند و در این مرحله از عملیات بود که شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردیم.

وی افزود: از ابتدای  خردادماه سال 1361 بود که عملیات اصلی آزادسازی خرمشهر آغاز شد و بعد از 48 ساعت جنگ و درگیری بی‌امان نیروهای اسلام با رژیم بعثی عراق خرمشهر در ساعت 10 صبح سوم خردادماه پس از 578 روز اشتغال توسط رژیم بعث آزاد شد و برگ زرینی در دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران اسلامی رقم خورد.

میرجانی اضافه کرد: در سایه رشادت‌های رزمندگان اسلام بود که در این عملیات 19 هزار عراقی به اسارت ایران درآمده و 17 هزار کشته و زخمی حاصل شکست عراقی‌ها بود و غنائم بسیاری نیز به‌دست آمد.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت