چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۵۳:۴۷

امام هادی(ع) زمینه‌ساز ارتباط مردم با نُواب/زیارت «جامعه کبیره» یادگار ارزشمند امام دهم است

مدیرکل سازمان تبلیغات استان مرکزی گفت: امام هادی(ع) زمینه ارتباط مردم با معصوم به واسطه نایب را فراهم کردند تا در دوران غیبت کبری این امر نهادینه شده و نیابت در ذهن مردم کاملا شکل بگیرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان مرکزی:

امام هادی(ع) زمینه‌ساز ارتباط مردم با نُواب/زیارت «جامعه کبیره» یادگار ارزشمند امام دهم است

امام هادی(ع)

امام هادی(ع) زمینه‌ساز ارتباط مردم با نُواب/زیارت «جامعه کبیره» یادگار ارزشمند امام دهم است

حجت الاسلام قربان پور، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان با اشاره به میلاد با سعادت امام هادی(ع) گفت: اصل سلسله امامت در راستای ولایت معصومین است. امام هادی(ع) در یک دوره ویژه سیاسی زندگی کردند که در آن شرایط حساس زمانی ارتباطی که مردم با ایشان داشتند از طریق نواب صورت می گرفت.

امام هادی(ع) بنیان گذار ارتباط مردم با نواب

قربان پور امام هادی(ع) را بنیان گذار ارتباط مردم با حلقه واسط «نواب» دانست و افزود: در مراجعات مختلفی که مردم با امام(ع) داشتند ایشان زمینه ای را فراهم کردند که بستری مناسب برای پذیرش ذهن مردم با حلقه واسطه ایجاد شود تا در دوران غیبت کبری این امر نهادینه شده و نیابت در ذهن مردم کاملا شکل بگیرد.

زیارت جامعه کبیره یادگار ازشمند امام هادی(ع)

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به زیارت جامعه کبیره گفت: زیارت جامعه کبیره یادگار ارزشمند و ماندگاری که در اختیار ما قرار گرفته است. این زیارت نشان می دهد یک خط ارتباطی بین انسان ها و پروردگار عالم وجود دارد که آن حلقه واسط، حجت های روی زمین هستند.

وی تصریح کرد: زیارت جامعه کبیره جایگاه و چگونگی حد و فاصل بین خلق و خدا بودن را به بهترین نحو تبیین می کند. همچنین در آن دریایی از معارف شناخت حجت های خدا و معصومین بیان شده است.

مدیر کل سازمان تبلیغات استان مرکزی با اشاره به جریان خفقان دوره حاکمیت در زمان امام هادی(ع) گفت: موقعیت سخت سیاسی در آن زمان به حدی نامساعد بود که فشار سیاسی که از قبل ایجاد شده بود در زمان امام عسگری(ع) افزایش یافت و زندگی امامان از حالت عمومی به حالت زندان سیاسی-نظامی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: به دلیل شرایط سیاسی و موقعیت اجتماعی آن روز، زمینه انتقال امام(ع) به مکانی دیگر فراهم نبود حتی زمانی که امام(ع) به شهادت رسیدند امکان انتقال پیکر ایشان وجود نداشت و امام هادی(ع) را در منزل به خاک سپردند.

مدیر کل سازمان تبلیغات استان مرکزی خاطرنشان کرد: با وجود همه فشارهای سیاسی در دوره امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) و باوجود تمام مضیقه های آن دوران، این دو بزرگوار در بهترین وجه پاسخگویی به مسائل و بیان معارف دین از طریق نواب و ارتباط با مردم و رسالتی که برعهده داشتند را انجام دادند.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت