دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۶:۲۵:۳۴

امام خمینی (ره) نظریه ولایت فقیه را عملیاتی کرد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام راحل موضوع و نظریه مهم ولایت فقیه که در کتاب ها جامانده بود را به عنوان نظریه پویا و نجات بخش برای جهان اسلام عملیاتی کرد.

آیت الله سپاسی آشتیانی در سالروز رحلت امام درمصلی اراک؛

امام خمینی (ره) نظریه ولایت فقیه را عملیاتی کرد

آیت الله سپاسی آشتیانی

امام خمینی (ره) نظریه ولایت فقیه را عملیاتی کرد

به نقل از ایرنا، حجت الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی شامگاه یکشنبه در مصلی بیت المقدس اراک در آیین بیست و هشتمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) با تسلیت سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) افزود: این بزرگمرد تاریخ افتخار اسلام، ایران و استان مرکزی است.
وی گفت: امام راحل فقیهی به تمام معنای بود که توانست حکومت اسلامی را با جامعیت به جهان معرفی کند.
حجت الاسلام سپاسی آشتیانی افزود: نوگرایی حضرت امام خمینی (ره) در فقه و توجه به نیازهای زمان و تطبیق فقه اسلامی توسط این فقیه چیره دست صورت گرفت.
وی اظهار کرد: امام راحل، فقه پویای شیعه را در آثار فقهی خود به نمایش گذاشت.
این استاد حوزه و دانشگاه به ویژگی های حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: امام عارفی جامع و تربیت شده مکتب مرحوم شاه آبادی بود که در عرفان و اخلافپق نظیر نداشت.
وی افزود: امام مفسری به تمام معنا بود و هر قسمت قرآن را به زیبایی تفسیر می کرد و فیلسوف قدرتمندی بود که به سیاست های زمان خود اشراف کامل داشت.
حجت الاسلام سپاسی آشتیانی افزود: امام با دانایی سیاست دنیا را به چالش کشید و آنان را متحیر کرد و اکنون نیز باید با پیروی از الگوی امام راحل دشمنان را ناامید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایران بیشترین قربانی از ناحیه تروریسم بوده و دانشمندان و محققان زیادی را به این شیوه ناجوانمردانه از دست داده است.
حجت الاسلام سپاسی آشتیانی افزود: مکتب اسلامی ما به سلاح ایمان، منطق و دلیل مجهز است و نیازی به ترور و سلاح هسته ای ندارد.
وی اظهار کرد: خطر ما برای دنیا سلاح هسته ای نیست و امام به ما آموخت فکر خوب داشته باشیم و دشمنان از فکر ما درهراس هستند.
بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در 14 خرداد سال 1368 به ملکوت اعلی پیوست.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت