دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۵۳:۰۱

الحاق محلات و دلیجان به قم جدی نیست

استاندار مرکزی با بیان اینکه الحاق محلات و دلیجان به قم جدی نیست، گفت: خانواده دولت در استان مرکزی اجازه انتزاع هیچ شهرستانی را نمی‌دهد.

استاندار مرکزی:

الحاق محلات و دلیجان به قم جدی نیست

الحاق محلات و دلیجان

الحاق محلات و دلیجان به قم جدی نیست

به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، محمود زمانی‌قمی با اشاره به بحث انتزاع شهرستان‌های استان مرکزی اظهار داشت: طرح موضوع الحاق محلات و دلیجان به قم جدی نیست و مدیریت ارشد استان مرکزی به هیچ عنوان اجازه عملیاتی شدن این طرح را نمی‌دهد.

وی افزود: بیان این موضوع هرچند وقت یک بار از سوی برخی از نمایندگان قم باعث تشویش اذهان عمومی در استان مرکزی می‌شود و پایه منطقی و قانونی ندارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: وجود منابع و ظرفیت‌های بالای شهرستان‌های دلیجان و محلات سبب جلب نظر نمایندگان استان قم به این 2 شهرستان شده است اما برمبنای تقسیمات کشوری این مناطق الحاق به استان مرکزی است‌و مدیریت ارشد استان به هیچ عنوان اجازه عملیاتی شدن این طرح را نمی‌دهد.

زمانی‌قمی بیان کرد: خانواده دولت و نمایندگان مردم در خانه ملت به دنبال حفظ یکپارچگی و رسیدگی به امور مردم با همگرایی و وحدت هستند چرا که معتقدیم ایجاد اختلاف بین مردم به مصلحت استان و در نهایت کشور نیست بنابراین نمایندگان استان قم باید دست از این مسئله بردارند و فکر الحاق شهرستان‌های دلیجان و محلات به قم را برای همیشه از سر خود بیرون کنند.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، علما و همه سلایق سیاسی را دعوت به وحدت و یکپارچگی می‌کنیم به سبب این است که به دنبال همگرایی هستیم زیرا امنیت پایدار با همگرایی ایجاد می‌شود.

استاندار مرکزی عنوان: اظهار نظر درباره انتزاع و الحاق مناطق و تقسیمات کشوری از تکالیف استانداران است و در صورتی که خطری مبنی بر انتزاع احساس شود به وظایف قانون خود عمل کرده و با تماتم توان از وحدت استان دفاع می‌کنم.

زمانی‌قمی خاطرنشان کرد: توزیع و امکانات در همه نقاط این استان فارغ از نگاه سیاسی و بدون حب و بغض انجام می‌شود و عدالت محوری استانداری مرکزی در تقسیم منابع ملی و استانی برای همه شهرستان‌ها است.

انتهای پیام/ح

یک پاسخ به “الحاق محلات و دلیجان به قم جدی نیست”

  1. افندی زاده گفت:

    هر شهرستانی باید متعلق به استانی باشد که به مرکز آن نزدیکتر است. تفاوت بنزین دلیجان_قم و دلیجان_اراک رو هرکس از جیب خودش تقبل میکنه بیاد جلو. حدود ۱۰۰ کیلومتر تفاوت هست. در عوض شهرستانهای گلپایگان، خوانسار، الیگودرز و ازنا، به اراک نزدیکترند و باید از استانهای اصفهان و لرستان جدا شده و به استان اراک بپیوندند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت