یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۰:۰۰:۴۵

اقدام تروریستی تهران، بیانگر ناتوانی استکبار در مقابل اراده ملت ایران

ائمه جمعه استان مرکزی با بیان اینکه اقدام تروریستی در تهران بیانگر ناتوانی استکبار در مقابل اراده ملت ایران است تاکید کردند: ایادی استکبار بعد از شکست‌های پی در پی در عراق و سوریه و یمن و بحرین با این‌گونه عملیات‌ها به دنبال جبران ضعف خود هستند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی؛

اقدام تروریستی تهران، بیانگر ناتوانی استکبار در مقابل اراده ملت ایران

خطبه های ائمه جمعه استان مرکزی

اقدام تروریستی تهران، بیانگر ناتوانی استکبار در مقابل اراده ملت ایران

به نقل از تسنیم، امام جمعه آشتیان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل در حمله تروریستی اظهار داشت: این حملات کور هیچ تاثیری در روحیه مردم ایران ندارد بلکه آنان را مقاوم‌تر می‌کند.

حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری افزود: عربستان سعودی بعد از شکست‌های پی درپی در عراق و سوریه و یمن و بحرین می‌خواهد با این‌گونه عملیات‌ها ضعف خود را جبران و به عوامل خود روحیه دهد، اما بداند ما انتقام این شهدا را از داعشی‌ها خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه تمام این توطئه‌ها زیرسر آمریکاست اگر چه بعضی از دست‌ها آمریکا را نمی‌بینند گفت: جای بسی تاسف است هنگامی‌که نمایندگان مجلس شعار مرگ برآمریکا سر می‌دهند نائب رئیس مجلس می‌گوید این حادثه چه ربطی به آمریکا دارد،  چگونه ممکن است مردم ما دست‌های پنهان و آشکار آمریکا را می‌بینند ولی نائب رئیس مجلس آن را نمی‌بیند آیا ضعف در بصیرت نیست، مسئولیت حافظان امنیت بسیار سنگین است و باید با حساسیت بیشتر مسئله را پیگیری کنند.

امام جمعه آشتیان تصریح کرد: یکی از شگردهای جریان‌های غیر صادق این است که برای انحراف افکار عمومی از مسائل اصولی و بنیادین و مهم حاشیه سازی درست می‌کند و آنها با مطرح کردن مسایل دست چندمی و با بزرگ کردن آنها می‌خواهند جلوی پرداختن به مسائل اصلی را بگیرند، دو قطبی سازی دشمن با هدف اختلاف بین مردم و مسئولان، مردم و رهبری، مردم و آرمان‌های امام(ره) و شهدا در همین راستا است.

حجت‌الاسلام نیشابوری بیان کرد: دشمن همواره در بزرگ کردن مسائل فرعی وکوچک و حاشیه‌ای موفق بوده که از جمله آن می‌توان به اینکه گاهی کنسرت و موسیقی مسئله نخست کشور می‌شود، گاهی مسئله آزادی به بازی گرفته می‌شود، گاهی دارندگان روحیه انقلابی را افراطی و تندرو می‌خوانند، گاهی القاء ظالمالنه و دروغین 38 سال اعدام و بریدن زبان‌ها و شکستن قلم‌ها، گاهی ادعای عقلانیت برای جریان روشنفکری، بعد از انتخابات کمپین چهارشنبه‌ها را انتخاب آزاد با مدیریت افراد بدسابقه که افتخارشان فحشا و بی‌بندباری و بی حجابی است و گاهی با هدف تضعیف جایگاه و سنگر نماز جمعه و حمله ناجوانمردانه به ائمه جمعه و نهاد مقدس است اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع سند 2030 آنقدر در کشمکش‌های سیاسی قرار گرفته که اصل سند مورد غفلت واقع شده گفت: این سند می‌خواهد ظرف 15 سال اهداف نظام سلطه با تحمیل فرهنگ و سبک زندگی غربی را در ایران اجرا کند، با این سند می‌خواهند نوعی جهانی سازی با محوریت قدرت‌های بزرگ به‌ویژه شیطان بزرگ اجرا کنند، سندی که علی رغم اظهار نظر صریح و قاطع رهبری مبنی بر توقف متاسفانه با اما و اگرها و کشمکش‌های سیاسی برخورد می‌شود .

امام جمعه آشتیان خاطرنشان کرد: با وجود سند بالا دستی مانند سند تحول در آموزش و پرورش نیازی به سند 2030 نداریم، آنچه قابل توجه است سوگیری نظام سلطه در تحمیل این دست معاهدات و اسناد بین المللی است نه ادبیات ظاهر و عوام فریبانه و گول زننده آن، بعضی وقیحانه موضع‌گیری رهبری را متاثر از گزارشات غلط می‌دانند و بر این حرف اصرار دارند.

حجت‌الاسلام نیشابوری عنوان کرد: به‌جای کشمکش‌های سیاسی باید به روح حاکم بر این معاهدات و اسناد استعماری توجه کرد، بعضی از مسئولان اظهار دلسوزی نسبت به معلمان می‌کنند و خود را مدافع معلمان می‌دانند در حالی‌که امروز معلمان ما اعتراض دارند و می‌گویند این سند تمام زحمات تربیتی ما را نابود می‌کند، حرمت ما در کلام‌ها شکسته می‌شود و قداست معلمی زیر سوال می‌رود.

وی اضافه کرد: معلمان ما این سند را کاپیتولاسیون فرهنگی و سند بردگی آموزش و پرورش و معلمان می‌دانند و اجرای آن را خیانتی بزرگ می‌شمارند که در طول تاریخ ایران سندی خائنانه تر از آن جود نداشته است، شما امضاء کردید که در آموزش و پرورش ایران باید معارف غربی تدریس شود و باید جامع آموزشی را کنار بگذارند و به سند 2030 عمل کنند آیا این توهین نیست که معلم باید چنین بازی را سر کلاس تدریس کند.

امام جمعه آشتیان تصریح کرد: اینکه معلم حق ندارد در کلاس از شهید فهمیده، صیاد شیرازی و شهید همت صحبت کند توهین به معلم بسیجی ما نیست، معلمی که حق ندارد از شهید و شهادت و جهاد و دفاع بگوید و اگر بگوید طبق سند مجرم است باید محاکمه شود ، سوال این است این گونه دانش آموزان با تربیت غربی و سکولاری آیا می‌تواند جلوی آمریکا بایستد.

حجت‌الاسلام نیشابوری بیانکرد: مقام رهبری در سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)  فرمودند: اگر چالش هزینه دارد، سازش هزینه‌های گزاف‌تری دارد در سازش بود که انرژی هسته ای را دو دستی تقدیم کردیم و تحریم‌ها را بیشتر، سازش شرف و غیرت ما را می‌برد ولی چالش سرفرازمان می‌کند.

وی افزود: وضعیت امروز فلسطین نتیجه چند دهه سازش سران است ولی جنوب لبنان آزاد شد و نتیجه چالش بود، قطر امروز هزینه سازش را می‌دهد تا بعد هزینه چالش را پرداخت کتد.

امام جمعه آشتیان همچنین با تبریک میلاد امام حسن(ع) و توصیه جامعه به تقوا گفت: بعد از تقوا مهم‌ترین اثر روزه رسیدگی به فقرا است یکی از نام‌های ماه رمضان، مواصات است یعنی سهیم ساختن برادران ایمان در رزق و روزی خود، از نتایج روزه آن است که آنان که زندگی راحتی دارند و رنج فقر و گرسنگی و نداری نچشیده اند بچشند و از یاد مستمندان غافل نباشند اما متاسفانه روحیه مصرف گرایی و تجمل سبب شده تا به فقرا کمتر کمک شود و عده ای دنبال بیشتر خوردن و متنوع پوشیدن و دنبال مد گشتن و وسایل جدید برای زندگی تهیه کردن هستند که تمام این‌ها سبب می‌شود فقرا و نیازمندان مورد توجه قرار نگیرند و به فراموشی سپرده شوند .

حجت‌الاسلام نیشابوری عنوان کرد: مصرف گرایی و اسراف سبب می‌شود روز به روز شکاف طبقاتی بین فقیر و غنی بیشتر و عمیق‌تر شود، جامعه ای که مصرفش بیش از تولیدش باشد در میدان‌های مختلف شکست می‌خورد ما باید عادت کنیم و مصرف خود را تعدیل کنیم و بخشی از آن را به فقرا اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: شب‌های قدر را بیشتر قدر بدانیم زیرا این شب‌ها دوای تمام دردهای ماست در شب قدر می‌توان همه دردهای جسمی و روحی و فردی و اجتماعی را درمان کرد.

عدم کارکرد مذاکره در برابر تروریست‌ها و ضرورت اتحاد، پیروی از رهبری بود

امام جمعه ساوه در خطبه نماز جمعه این شهر با تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنانمان در حادثه تروریستی روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی و مرقد حضرت امام(ره) گفت: اینکه عبرت‌های حادثه تروریستی تهران همچون لزوم هوشیاری، حمایت از محور مقاومت و تقویت نیروهای مسلح در راستای مبارزه با تروریست در خارج مرزها، عدم کارکرد مذاکره در برابر تروریست‌ها و ضرورت اتحاد و پیروی از رهبری بود.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: با توجه به ترقه بازی خواندن این حادثه تروریستی در فرمایشات مقام معطم رهبری رهبر بیش از 5 سال است که در تمام منطقه و حتی اروپا، آتش جنگ و خونریزی برپا شده و تلفات میلیونی در عراق، سوریه، ترکیه، یمن داشته است حال در ایران با حجم کوچک رخ داد که این امر سریع از سوی نیروهای مسلح پایان یافت.

وی بیان کرد: ملت ایران ملتی بزرگ بوده که اهل ترس و عقب نسنینی نیستند، همان‌گونه که روز گذشته شاهد حضور چند برابری مردم روزه‌دار این شهرستان در تشییع جنازه شهید مدافع حرم علی محمدی بودیم.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه این حادثه درس‌های عبرتی به همراه داشته عنوان کرد: باید دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و مردم بیش از گذشته هوشیار باشند،  کسانی که شهدای مدافع حرم و دفاع از محور مقاومت در عراق و سوریه را به تمسخر می‌گرفتند و از آنها انتقاد می‌کردند امروز به اشتباه خود پی‌ببرند و توبه کنند، اگر مدافعان حرم نبودند و از عراق و سوریه در برابر داعش حمایت نمی‌کردند امروز در کوچه‌های تهران و دیگر شهرها باید با آنها می‌جنگیدیم.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: گفتمان آن مرحوم که دنیای امروز را دنیای گفتمان می‌دانست کاملا اشتباه بود وگرنه کرباسچی و امثالش می‌رفتند با تروریست‌ها مذاکره می‌کردند، تضعیف نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی از طرف هرکسی باشد خطا است، آن روز که نیروهای نظامی و امنیتی را تخریب و سرهنگ بودن را کسرشان می‌خواندید و در میتینگ‌های خود مانورهای نظامی و موشکی را تضعیف می‌کردید باید به فکر امروز هم بودید.

وی با اشاره به اینکه وظیفه همه ما اتحاد و انسجام پشت سر مقام معظم رهبری نه درگیری و اختلاف افکنی گفت: امروز همه دریافته‌اندکه سایه جنگ را تدابیر رهبری و هوشیاری ملت و نیروهای مقتدر نظامی برداشتند.

امام جمعه ساوه ادامه داد: تحریف گفتمان امام راحل با خواب و فراموشی بزرگترین خطر است و پرهزینه‌ترین سازش تاریخ سازش عمروعاص با ابوموسی اشعری بود و به گفته مقام معظم  رهبری در مرقد امام(ره) در مورد این سخن که «امام ما زنده است» دو دسته در مورد حضرت امام راحل به خطا می روند که دسته نخست امثال عبدالله گنجی هستند که می‌گفت امام (ره) را باید به موزه برد و دسته دیگر مدعیان امام(ره) هستند اما می‌خواهند از ایشان یک میراث فرهنگی درست کنند.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: خط ، مکتب، آرمان‌ها و هدایت های امام(ره) الهام بخش ما است و تحریف گفتمان امام و تفسیر آن با خواب و خیال و یا فراموشی بزرگترین خطر است.

وی با تاکید بر داشتن عقلانیت در روابط و سیاست بین المللی گفت: روابط بین المللی مهم و ضروری است ولی مقتضای عقلانیت سازش و وابستگی نیست زیرا نباید پذیرفت به بهانه اینکه چالش در برابر سلطه جهانی و ایستادگی در برابر آمریکا و استکبار هزینه دارد پس باید تسلیم شده و سازش کنیم و باید بدانید سازش هزینه دارد، پرهزینه‌ترین سازش تاریخ، سازش عمروعاص با ابوموسی اشعری بود.

داعشی‌ها در برابر ایران احساس ضعف و ناتوانی می‌کنند

امام جمعه تفرش در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در تفرش با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی به برکت الطاف امام زمان(عج) است گفت: اگر تا امروز هیچ ابرقدرتی با همه نقشه‌های رنگارنگ و ظالمانه خود نتوانسته ضربه‌ای به نظام وارد کند به این سبب بوده که امام زمان(عج) نگاه ویژه ای به نظام اسلامی دارند.

حجت‌الاسلام محمد مومنی افزود: در جواب یاوه گویی‌های برخی از سران عربی که می‌گویند باید درگیری‌ها را به مرکز ایران اسلامی کشاند باید گفت که آنها ملت ایران را به خوبی نمی‌شناسند و بسیجیان همیشه در صحنه و سپاهیان پیرو خط ولایت را نشناخته اید این سلحشوران در ساعات نخست حمله تروریستی همه نیروهای داعش را نابود کردند این‌ها بیانگر این است که نظام اسلامی دارای اقتدار است و دشمنان نظام در مقابل آن بسیار خوار و زبون است.

وی بیان کرد: داعشی‌های بین المللی و آل سعود در برابر ایران احساس ضعف و ناتوانی می‌کنند و پیروزی‌های مدافعان حرم در کشورهای اسلامی، حضور حداکثری ملت ایران در پای صندوق‌های رای و دیگر موفقیت‌های ملت ایران را نمی‌توانند هضم کنند.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: دشمنان این نظام باید بدانند این‌گونه حرکات مذبوحانه آنها سبب افزایش انسجام و هوشیاری بیشتر ملت می‌شود و این حرکت تروریستی سبب بیداری افرادی که با اشتباه راهبردی دل در گرو رابطه با غرب و مذاکرات بسته بودند شده است.

حجت‌الاسلام مومنی راه حفظ نظام را عمل به توصیه‌های امام راحل و مقام معظم رهبریدانست و گفت: باید به فرامین مقام معظم رهبری گوش داده و استقلال کشور و نظام را در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حفظ کرد و اینکه نظام آموزشی در خارج از مملکت تنظیم شود معنایی ندارد زیرا اصل کار اشتباه بوده و وابستگی به همراه دارد به همین سبب باید به نیروهای ارزشی خود در داخلی اعتماد و از آنها حمایت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به شب‌های قدر و عظمت آن عنوان کرد: در لیالی قدر اتفاقاتی روی می‌دهد که کمتر کسی می‌تواند آن را درک کند، شب قدر شب تقدیر است و انسان می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های این شب به بیراهه نرود و گذشته خود را از گناهان پاک کرده و نقشه خوبی برای آینده ترسیم کند.

مردم وحشتی از اقدامات دشمنان ندارند

امام جمعه خمین در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با اشاره به حرکت تروریستی در تهران و حرم مطهر حضرت امام(ره) گفت: تاکنون حرکت تروریستی بسیاری از دشمنان توسط عزیزان ما در وزارت اطلاعات، حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران و سربازان گمنام امام زمان(عج) در نقاط مختلف کشور شناسایی و خنثی شده است، همانگونه عده‌ای از این افراد روز چهارشنبه توسط پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای انتظامی به هلاکت رسیدند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: باید درود گفت برمردم قهرمان تهران که شجاعانه و مقتدرانه و با تجدید بیعتی دوباره با آرمان‌های نظام و انقلاب شهدای حادثه تروریستی را بدرقه کردند.

وی بیان کرد: محلی که تروریست‌ها توانتستند وارد ساختمان اداری مجلس شوند از لحاظ نظامی اهمیت ویژه‌ای نداشته و مردم عادی برای دیدار با نمانیدگان خود مراجعه می‌کردند به همین سبب آنها توانسته‌اند وارد این ساختمان شوند، در واقع کاری مهمی انجام نداده‌اند هرچند با حرکت سریع نیروهای نظامی و انتظامی مواجه شده و به هلاکت رسیدند.

امام جمعه خمین تصریح کرد: از نقاط قوت این مسئله می‌توان به برگزاری جلسه نمایندگان در آن شرایط و در امنیت کامل، حرکت مردم به سوی محل حادثه به منظور کمک و حملات سریع نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران اشاره کرد.

حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: این اتفاق سبب هوشیاری بیشتر مردم و مسئولان شد و افرادی که گمان می‌کردند نیازی به تشریفات نظامی قوی در کشور نداریم باید بدانند که کشور برای برقراری امنیت نیاز به قدرت نظامی قوی دارد.

وی اضافه کرد: دشمنان نظام  بداند که با این حرکات نمی‌تواند سبب وحشت مردم این کشور شود زیرا ملت غیور ایران حوادث بدتر از این‌ها را دیده و با منافقان برخورد جدی می‌کند همانطور که منافقان در گذشته اعدام شدند و این افتخاری برای کشور است.

امام جمعه خمین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: جوانان به جهت‌گیری‌های مقام معظم رهبری دقت کنند و آنها را انجام دهند.

اقدام تروریستی عوامل استکبار در تهران بیانگر ناتوانی استکبار در مقابل اراده ملت ایران است

امام جمعه زرندیه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه اقدام تروریستی عوامل استکبار نشانه ضعف دشمنان در مقابل ملت ایران است گفت: امروز ایران مادر کشورهای اسلامی است و در آن سرداران و دلیر مردانی زنگی می‌کند که در دفاع از این مرز و بوم آماده هستند، ما از دشمن نمی‌هراسیم و باید وزارت اطلاعات پیگیر این اقدام تروریستی باشد که عقبه آنها از کجا بوده و چگونه سلاح تهیه کردند.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی افزود: امروز همگان دریافتند که اقدام تروریستی و خائنانه عوامل استکبار در حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی نشان از ناتوانی استکبار در مقابل اراده ملت بزرگ و مسئولان ایران اسلامی است.

وی تصریح کر: این حرکت خبیث نتیجه نشست تعدادی از سران کشورهای عربی با شیطان بزرگ است که نه تنها نمی‌تواند خللی در اراده ملت ایران در تداوم راه امام (ره) ایجاد کند بلکه وحدت و یکپارچگی ملت را در مبارزه با استکبار جهانی بیشتر از گذشته می‌کند.

امام جمعه زرندیه عنوان کرد: ملت بزرگ ایران طبق خواسته امام خمینی (ره) و همان‌گونه مقام معظم رهبری انتظار دارند آمریکا را دشمن بشریت و اسلام می‌داند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: ملت ایران هیچ‌گاه حوادث دهه 60 و زخم‌های بسیاری که به وسیله منافقان و مزدوران آمریکایی تجربه کرده است را به فراموشی نخواهد سپرد  و از این ترقه بازی گروه‌های ملحد تکفیری ترسی به دل راه نمیدهد.

وی اضافه کرد: طرح و برنامه اسرائیل، داعش و استکبار جهانی در ایران خنثی شد و امروز دنیا در برابر حقانیت جمهوری اسلامی زانو زده است و اقدامات عوامل فتنه گر محکوم و تنها را نجات و موفقیت جهان به ویژه امت اسلام استکبار ستیزی است.

ملت ایران قدرتمند تر از گذشته به حرکت خود ادامه می‌دهد

امام جمعه شازند در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شازند با محکوم کردن جنایات تروریست‌ها در تهران و به شهادت رسیدن 17 نفر از هموطنانمان در این حادثه تروریستی گفت: این گونه حوادث نمی‌تواند کوچک‌ترین خللی در عظم و اراده ملت ایران وارد کند و این حادثه سبب شد ملت ایران قدرتمند تر از گذشته به حرکت خود ادامه داده و پای ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام حبیب الله موسوی افزود: اقدام تروریستی داعش در تهران سبب بی‌آبرویی استکبار جهانی و دست‌نشاندگان منطقه‌ای آنان شد زیرا این حادثه به‌خوبی نشان داد که ایران قربانی تروریست است.

وی بیان کرد: منافقان و داعش در یک مسیر حرکت کرده‌اند و در این حادثه حقانیت ملت ایران در مبارزه با تروریسم به اثبات رسید.

امام جمعه شازند تصریح کرد: همان‌گونه که در دهه 60 بیش از 17 هزار نفر از مردم بی‌گناه کشورمان به دست عوامل کوردلان منافق به شهادت رسیدند و ایران در آن سال 17 هزار شهید ترور تقدیم انقلاب کرد امروز هم  فداکاری شهدای مدافع حرم سبب شده در داخل با نیروهای تروریست مواجه نباشیم و اگر در سوریه و عراق مقابل آنان ایستادگی نکنیم باید در داخل کشور به مبارزه بپردازیم.

حجت‌الاسلام موسوی با هشدار به رژیم آل سعود گفت: این رژیم ننگین باید از تاریخ و سرنوشت صدام درس عبرت بگیرد و مسلمان مطمئن باشند ظلم هرگز پایدار نبوده و به‌زودی رژیم آل سعود سرنگون و به جهنم وارد می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت