شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۲۹:۴۱

اقدام تجزیه‌طلبانه در کردستان عراق طرح استکبار جهانی است

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اهداف سلطه جویانه راهبرد اسرائیل در تجزیه عراق و استقلال کردستان عراق است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

اقدام تجزیه‌طلبانه در کردستان عراق طرح استکبار جهانی است

کردستان عراق

اقدام تجزیه‌طلبانه در کردستان عراق طرح استکبار جهانی است

محمد ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خمین، با اشاره به برگزاری رفراندوم در کردستان به منظور مستقل شدن اظهار داشت: تجزیه عراق یکی از حربه‌های آمریکایی و اسرائیلی است و موضوعی نیست که به یک‌باره بخواهد مطرح شود بلکه سالیان متمادی با برنامه‌ریزی به دنبال تحقق آن بودند.

وی افزود: موضوع تجزیه عراق و سوریه قبل از اینکه منطقه خاورمیانه بخواهد گرفتار ماجرای داعش شود در دستور کار مستکبران عالم قرار داشت تا بتواند امنیت اسرائیل را تامین و منافع رژیم صهیونیستی را برآورده کند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز در منطقه شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی تنها کشوری است که به طور آشکار از این طرح حمایت می‌کند.

رضای بیان کرد: تجزیه عراق به شدت بر خلاف منافع ملی کشور عراق و مردم کردستان این کشور و هم بر خلاف منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه است  زیرا اسرائیل به عنوان غده سرطانی به دنبال ایجاد ناآرامی و اختلال در امنیت منطقه است و با حمایت از طرح استقلال کردستان به دنبال برهم زدن امنیت و آرامش این کشورها و تامین منافع رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: تجزیه عراق در تضاد با منافع ملی ایران و ترکیه و نیز کردستان عراق  بوده که سبب خلاء سیاسی و ایجاد شکاف در این کشور می‌شود و  سبب بی‌ثباتی در منطقه و تامین کننده منافع صهیونیست‌ها می‌شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کردستان عراق امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به امنیت پایدار و توسعه همه جانبه دارد و هرگونه بی‌نظمی و ناامنی مانع از پیشرفت و توسعه کردهای عراق می‌شود و این اقدام کار بسیار خطرناک و پرمخاطره‌ای برای مردم عراق و منطقه است و به همین سبب جمهوری اسلامی ایران مواضع شفافی را در مخالفت با این طرح اعلام کرده و با به رسمیت شناختن تمامیت ارضی کشورها مخالف با تغییر مرزهای جغرافیایی است.

رضایی عنوان کرد: طراحی این طرح توطئه جدیدی است که از سوی آمریکا و اسرائیل برای حمایت از گروهک داعش به راه افتاده و سبب ورود جدی تروریست‌ها به منطقه می‌شود زیرا رشد تروریست‌ها زمانی محقق می‌شود که در منطقه ناامنی ایجاد شود و تجزیه عراق با استقلال کردستان فرصت جدیدی را فراروی تروریست‌ها برای تداوم اقدامات تروریستی قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه با تجزیه عراق آیا فرصت جدیدی برای تداوم تحرکات گروهک‌های تروریستی مانند داعش به‌وجود می‌آرود یا نه گفت: به‌طور قطع این طرح سبب فراهم شدن بستری برای تقویت گروهک‌های تروریستی است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت