یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۲:۲۳:۳۷

اقدامات پژوهشی در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی استان مرکزی افزایش می‌یابد

استاندار مرکزی گفت: اقدامات پژوهشی در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی استان مرکزی افزایش می‌یابد.

اقدامات پژوهشی در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی استان مرکزی افزایش می‌یابد

تولیدات محصولات کشاورزی

اقدامات پژوهشی در حوزه تولیدات محصولات کشاورزی استان مرکزی افزایش می‌یابد

به نقل از تسنیم، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در مراسم رونمایی از دستاوردهای پژوهشی اظهار داشت: از سال 85 تا امروز میزان اراضی زیر کشت کشاورزی تا امسال تغییر چندانی نداشته و متاسفانه در برخی اقلام کشاورزی مقدار قابل توجهی کاهش تولید را شاهد بودیم که البته این موضوع ویژه استان مرکزی نیست در برخی استان‌های دیگر مشاهده می‌شود.

وی افزود: بیشترین کاهش تولیدات محصولات کشاورزی متوجه دانه‌های صنعتی است که این اقلام برای کشاورزی و تولید ما بسیار ارزشمند هستند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: فعالیت‌هایی که در مرکز تحقیقات انجام می شود می‌تواند در افزایش راندمان موثر باشند.

آقازاده بیان کرد:اگر بتوانیم فعالیت‌ها را از قبیل اعتبار، تجهیرات و امکانات افزایش دهیم می‌توانیم پیشرفت خوبی داشته باشیم این در حالی است که استان مرکزی ایستگاه بررسی حبوبات در تمام‌کشور است البته حبوبات هم نسبت به 10 سال پیش از یک کاهش نسبتا قابل توجهی برخوردار بوده است که باید سازمان کشاورزی و مرکز تحقیقات به آن بپردازند.

وی ادامه داد: در 10 سال گذشته کشور دچار یک خشکسالی هم شده  اما تحقیقاتی که انجام می‌شود همه بر مبنای شرایط فعلی و وضعیت اقلیمی ایران است که متاسفانه هر سال با کمبودها و آلودگی هم روبه‌رو می‌شویم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: رقم لوبیا از 18 هزار مترمکعب در هکتار به 6 هزار مترمکعب در هکتار رسیده که اگر این اتفاق ادامه داشته باشد  می‌توانیم راندمان را در واحد سطح افزایش دهیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت