یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۴۷:۴۹

اقدامات ترامپ،نسخه جدید نقض حقوق بشر از سوی آمریکا

کارشناس مسائل بین الملل گفت: بزرگترین فاجعه بشری توسط آمریکا با کشتار مردم ژاپن به وقوع پیوست که تمام اقدامات آمریکا نشان دهنده کارنامه سیاه آمریکا در زمینه حقوق بشر است.

حسن هانی زاده؛

اقدامات ترامپ،نسخه جدید نقض حقوق بشر از سوی آمریکا

اقدامات ترامپ

اقدامات ترامپ،نسخه جدید نقض حقوق بشر از سوی آمریکا

به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین الملل، در ارتباط با هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: با توجه به شناخت مقام معظم رهبری از سیا‌ست‌های کشور آمریکا و استفاده ابزاری این کشور از حقوق بشر برای تحت فشار قرار دادن کشورهای مستقل جهان این هفته به عنوان حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شد که نشان دهنده واکنش ایران در برابر جنایت‌های آمریکا است.

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان

هانی‌زاده با اشاره به جنایات آمریکا در کشورهای مختلف جهان، بیان کرد: آمریکا بزرگترین ناقضان حقوق بشر است، جنایت آمریکا در ویتنام، عراق، افغانستان، سوریه و یمن نشان دهنده نقض حقوق بشر توسط دولت آمریکا است، کشوری که با در اختیار داشتن رسانه‌های بین‌المللی، ابزار بیشتری برای جریان‌سازی علیه کشورهای مستقل جهان دارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص سکوت برخی کشورها در برابر جنایت‌های آمریکا، اظهار کرد: عامل اصلی این سکوت وحشت کشورها از آمریکا است، نفوذ آمریکایی‌ها بر روی سازمان های حقوق‌بشر، نهادهای بین الملل، شورای امنیت و سازمان ملل سبب شده این سازمان‌ها در امور خود تابع آمریکا باشند و هیچ‌گونه واکنشی در برابر کشتار سیاه پوستان و مسلمانان نشان ندهند.

هفته حقوق بشر فرصت مناسبی برای بازگو کردن ماهیت ضد حقوق بشری آمریکاست

وی در ادامه افزود: سازمان‌های حقوق بشر نیز به دلیل نفوذ آمریکا در جهان سکوت اختیار کرده‌اند، لازمه ایستادگی در برابر جنایات آمریکا پیش قدم شدن کشوری همانند ایران و بازگو کردن ماهیت اقدامات آمریکا برای جهانیان است که هفته حقوق بشر آمریکایی زمان مناسبی برای بازگو کردن این جنایات است، در حال حاضر کشور ایران وارد این عرصه شده و ممکن است در آینده نیز کشورهایی به ایران بپیوندند.

آمریکا؛ کشوری با کارنامه سیاه در عرصه حقوق بشر

هانی‌زاده تصریح کرد: بزرگترین فاجعه بشری توسط آمریکا با کشتار مردم ژاپن به وقوع پیوست که نشانه نقض آشکار حقوق بشر توسط آمریکایی‌ها بود، اقدام اخیر ترامپ هم مبنی بر منع ورود مسلمانان به کشور آمریکا نمونه دیگر از نقض حقوق بشر توسط آمریکایی‌ها است، تمام این موارد نشان دهنده کارنامه سیاه آمریکا در زمینه حقوق بشر است.

وی افزود: بسیاری از کشورها افشاگری‌هایی در زمینه نقض حقوق بشر توسط آمریکا انجام داده‌اند اما این اقدامات کافی نیست زیرا آمریکا با در دست داشتن ابزارهای رسانه‌ای و شبکه ماهواره‌ای افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده است. کشورهای مستقل جهان نیز باید با نمایش موارد نقض حقوق بشر و جنایت‌های آمریکا به وسیله فیلم های مستند مانع سیاست‌های ضد حقوق بشر توسط آمریکا شوند.

هانی‌زاده با اشاره به جنایات منافقین در ایران، عنوان کرد: آمریکا در طول ۳۵ سال گذشته با حمایت از گروه تروریستی منافقین در کشتار مردم ایران خصوصا به شهادت رساندن ۱۷ هزار نفر از ایرانیان در اوایل انقلاب نقش داشت، خروج منافقین از لیست گروهای تروریستی توسط آمریکا نیز دلیل دیگری بر این ادعا است، آمریکا باید در خصوص این اقدامات خود پاسخگوی افکار عمومی باشد.

برخورد صادقانه حقوق بشر اسلامی با ملت‌ها

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ارتباط با وجه تمایز حقوق بشر آمریکایی و اسلامی، گفت: حقوق بشر اسلامی صادقانه با ملت‌ها برخورد می‌کند و هیچ گونه انگیزه سیاسی از اقدامات خود ندارد، ایران نیز به عنوان یک کشور اسلامی حقوق بشر را از نگاه اسلامی-انسانی مطرح می‌کند در حالی‌که آمریکا از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن کشورهای جهان بهره می‌برد.

هانی‌زاده در خصوص علل حمایت آمریکا از حقوق بشر، بیان کرد: آمریکا با حمایت از حقوق بشر کشورهای مستقل جهان را در حوزه دفاعی قرار می‌دهد، ایران نیز از جمله کشورهایی است که سعی دارد با ایستادگی در برابر آمریکا مانع استفاده ابزاری این کشور از حقوق بشر شود.

آمریکا، اسرائیل و عربستان؛ ناقضان حقوق بشر

وی با اشاره به کشورهای ناقض حقوق بشر در جهان افزود: آمریکا، اسرائیل و عربستان با کشتار مردم بی گناه از جمله کشورهای ناقض حقوق بشر هستند که  جنایات بیشماری  را در سر‌تا‌سر جهان مرتکب شده‌اند، سازمان‌های مدعی حقوق بشر نیز در برابر این جنایات سکوت اختیار کرده‌اند.

حقوق بشر اسلامی بهترین جایگزین برای حقوق بشر آمریکایی

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان با اشاره به حقوق بشر اسلامی که بهترین جایگزین برای حقوق بشر آمریکایی است خاطرنشان کرد: همه ملت‌ها وظیفه‌ای سیاسی و انسانی در قبال نقض حقوق بشر توسط آمریکا بر عهده دارند به همین علت باید حقوق بشری اسلامی در برابر حقوق بشر آمریکایی تعریف شود تا مانع از دخالت آمریکا در مسائل کشورهای جهان شویم.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت