پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۲۳:۵۰:۲۸

اقتدار موشکی و معماری ذائقه مردم

فارغ از موضوع انهدام مواضع تروریست های داعش در 650 کیلومتر آن طرف تر، مردم هم اکنون در حال تجربه طعم جدیدی از اقتدار در برابر دشمنان کشور هستند و این یعنی معماری و شکل دهی به یک ذائقه در حوزه امنیت ملی.

اقتدار موشکی و معماری ذائقه مردم

اقتدار موشکی و معماری ذائقه مردم

حمله محدود موشکی سپاه پاسداران به مقر فرماندهی داعش در شهر المیادین استان دیرالزور سوریه و وارد نمودن ضربات مهلک به آنان، تنها با شلیک 8 موشک بالستیک برد کوتاه (SRBM) ذوالفقار، نشان از یک طراحی هوشمندانه در سطح راهبردی توسط فرماندهان ارشد سپاه دارد.

بی شک انهدام اهداف مورد نظر برای سپاه از طریق یک عملیات پهپادی و بکارگیری بمب های هوشمند نیز به راحتی قابل حصول بود، اما وقتی هوش وافر و نگرش راهبردی در میان فرماندهان ارشد سپاه موج میزند شلیک موشک های بالستیک آن هم از استان های کردنشین کرمانشاه و کردستان – تروریست های داعشی در حملات تهران اهل پاوه بودند- حاوی پیام های روشن و چندلایه ای برای دشمنان ایران خواهد بود.

در شرایطی که سنای آمریکا به بهانه تروریسم (سپاه و توان موشکی) تحریم های جدیدی را تصویب نمود، سپاه تنها با شلیک محدود چند موشک، توان موشکی را از یک فناوری پیشرفته دکوری به یک ابزار با قابلیت عملیاتی راهبردی برای دفاع از امنیت ملی کشور مبدل ساخت و طعم داشتن چنین توانمندی را به #عموم_مردم در یک بزنگاه حیاتی چشاند و همگان نیز از داشتن چنین توانمندی احساس غرور کرده و بر آن بالیدند.

به واقع فارغ از موضوع انهدام مواضع تروریست های داعش در 650 کیلومتر آن طرف تر، مردم هم اکنون در حال تجربه طعم جدیدی از اقتدار در برابر دشمنان کشور هستند و سپاه با هوشمندی تمام در حال معماری و شکل دهی به یک ذائقه در حوزه امنیت ملی و نیاز راهبردی برای عموم مردم است.

این موضوع در واقع همان چیزی است که مسیولین سازمان انرژی اتمی در حوزه خدمات دهی فناوری هسته‌ای به عموم مردم از آن غفلت کردند و طعم شیرین و متفاوت بهره‌گیری از این فناوری (همچون بهره برداری عملیاتی از نیروگاه اتمی بوشهر پس از سه دهه) را به آنان نچشاندند و همواره این دیالوگ در جامعه از سوی دشمنان جاری می شد که این فناوری فقط برای کشور هزینه های هنگفتی در پی داشته و اثر آن در زندگی مردم هیچگاه دیده نشده است.

حمله موشکی برای سپاه، زدن دو نشان با یک تیر بود، تیری که به دست توانمند حسن طهرانی مقدم ساخته شد و قوت و قدرت جبهه مقاومت در برابر دشمنان زبون را جلوه گری نمود.
این تیر هم به قلب برجام منطقه‌ای با موضوع سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین اصابت کرد و هم دست هایی که در داخل و خارج کشور در اندیشه طراحی برجام موشکی بودند را قطع نمود.
در این اتفاق نیز مردم کشورمان اثربخشی موشک های ایرانی و ضرورت تقویت اقتدار دفاعی را در مواجهه با دشمنان به خوبی و بیش از پیش درک کردند و علی القاعده این هوشیاری سبب خواهد شد قدردان این موهبت الهی باشند و از آن حمایت دوچندان نمایند.

 

جهانگیر جعفریان

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت