جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۲۵:۱۴

اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هدف رونق “اقتصاد بومی” در استان مرکزی ایجاد می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: درحال حاضر ۴ اقامتگاه بوم‌گردی در استان مرکزی به بهره برداری رسیده و ۷۳ اقامتگاه در حال احداث و تجهیز است.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هدف رونق “اقتصاد بومی” در استان مرکزی ایجاد می‌شوند

اقامتگاه‌های بوم‌گردی

اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هدف رونق “اقتصاد بومی” در استان مرکزی ایجاد می‌شوند

به نقل ازخبرگزاری تسنیم،سیدمحمد حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار در حوزه کاری سازمان میراث فرهنگی به اصلی تبدیل شده که بسیاری از اقدامات حول محور آن انجام می‌شود.

وی افزود: در این میان ایجاد اشتغال روستایی هم دارای اولویت ویژه‌ای است چون به غیر از اشتغال آفرینی از مهاجرت جلوگیری می‌شود و از سوی دیگر اقتصاد بومی را هم پویا می‌کند، از این رو اداره کل در مدت دو ماه گذشته 6 جلسه توجیهی را در فرمانداری 6 شهرستان استان با حضور بخشداران و دهیاران برگزار کرده تا بتوان به اهداف سازمان دست پیدا کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: نتیجه این جلسات رشد 270 درصدی پرونده‌های ایجاد شده به منظور  ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی است.

حسینی بیان کرد: در این بین درحال حاضر 36 درخواست تشکیل پرونده، 13 اقامتگاه در حال ساخت و 24 تبدیل وضعیت اماکن قدیمی و تاریخی به اقامتگاه ثبت شده که این آمار حاکی از رشد بسیار مطلوب این اقامتگاه‌ها در آینده نزدیک دارد.

وی ادامه داد: هر اقامتگاه به طور قطع چندین اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند و از سوی دیگر به سبب رفت و آمد گردشگران به روستاها، رونق اقتصاد بومی استان را هم به دنبال دارد که این مهم هدف نهایی اداره کل در تمام شهرستان‌های استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کرد: در آینده نزدیک معاونان و مسئولان اداره کل در تمام شهرستان‌های استان حضور پیدا می‌کنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و تسهیلات را برای دهیاران و بخشداران تشریح می‌کنند تا بتوانیم به افق روشن‌تری در ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری دست یابیم.

حسینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 4 اقامتگاه بوم‌گردی در استان مرکزی به بهره برداری رسیده و 73 اقامتگاه در حال احداث و تجهیز است.

انتهای پیام/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت