دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۱۴:۴۲:۵۳

افزایش ۲۵ درصدی فوتی‌های کرونا/بلااستفاده ماندن ۲۰ تخت ICU به دلیل کمبود اکسیژن

به گزارش پیک راستان به نقل از  خبرگزاری فارس در اراک سید محمد جمالیان ظهر امروز در هفتادمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: تعداد موارد ابتلا به کروناویروس در هفته دوم آبان ماه در استان ۲ هزار و ۲۴۹ نفر که این رقم به ۲ هزار و ۳۱۵ نفر رسید […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

افزایش ۲۵ درصدی فوتی‌های کرونا/بلااستفاده ماندن ۲۰ تخت ICU به دلیل کمبود اکسیژن

افزایش 25 درصدی نرخ فوتی های کرونا

به گزارش پیک راستان به نقل از  خبرگزاری فارس در اراک سید محمد جمالیان ظهر امروز در هفتادمین جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: تعداد موارد ابتلا به کروناویروس در هفته دوم آبان ماه در استان ۲ هزار و ۲۴۹ نفر که این رقم به ۲ هزار و ۳۱۵ نفر رسید که نشان می‌دهد این آمار سه درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در هفته دوم آبان تعداد افراد مبتلا به کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک یک هزار و ۳۷۲ مورد و در هفته سوم با کاهش دو درصدی به یک هزار و ۳۴۹ مورد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: در هفته دوم آبان ماه تعداد موارد ابتلا به کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه ساوه ۸۱۰ مورد و در هفته سوم ۹۰۶ مورد بوده که این نشان می‌دهد با رشد ۱۲ درصد مواجه بوده است.

به گفته وی در خمین هفته دوم و سوم تغییری نداشته و تعداد موارد شناسایی شده ۶۰ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه موارد فوتی به دلیل ابتلای به ویروس کووید۱۹ در هفته سوم آبان نسبت به هفته دوم ۲۵ درصد افزایش داشته است بیان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی اراک از ۶۸ فوتی به ۸۱، در ساوه با افزایش ۴۷ درصدی از ۱۵ فوتی به ۲۲ نفر و در خمین نیز از ۵ فوتی به ۷ مورد رسیده است.

جمالیان با اشاره به کاهش ۱۳ درصدی موارد بستری شده در هفته سوم آبان ماه نسبت به هفته دوم بیان داشت: تعداد کسانی که در این مدت بستری شدند در اراک از ۳۵۰ نفر به ۳۰۱ نفر کاهش داشته، در ساوه با کاهش ۴ درصدی از ۱۱۱ نفر به ۱۰۷ نفر، در خمین با کاهش ۲۸ درصدی از ۳۹ نفر به ۲۸ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در استان میزان موارد درمان سرپایی ۷ درصد رشد داشته است اظهار داشت: اراک با رشد ۲ درصدی از یک هزار و ۲۹ نفر به یک هزار و ۴۸ نفر، ساوه از ۶۹۹ نفر به ۷۹۹ نفر با ۱۴ درصد افزایش و در خمین نیز از ۲۱ نفر به ۳۲ نفر که ۵۲ درصد رشد داشته است رسیده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به کاهش سنی مبتلایان به این بیماری در خمین تصریح کرد: سن مبتلایان به کرونا در اراک بین ۳۰ تا ۳۹ سال و در ساوه بین ۴۰ تا ۴۹ سال تعیین شده و در خمین با کاهش سن ابتلای به کویید۱۹ از ۵۰ تا ۵۹ سال در هفته دوم به ۳۰ تا ۳۹ سال در سومین هفته رسیده است.

جمالیان همچنین کاهش رنج سنی فوت‌شدگان را از ۸۰ تا ۸۹ سال در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک به ۶۰ تا ۶۹ سال را زنگ خطر دانست و ادامه داد: در ساوه و زرندیه از ۶۰ تا ۸۹ سال و در خمین سن ۸۰ سالگی به بالا گروه سنی فوتی‌های کرونا است.

وی اضافه کرد: میانگین مبتلایان به بیماری در دنیا از هر ۱۰ هزار نفر ۶۸ است و فوتی‌ها ۲۴۴ نفر است که این ارقام در کشور به ترتیب ۸۶ و ۵۵۲ نفر است و این نشان می‌دهد که متأسفانه از میانگین جهانی بالاتر هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بر ضرورت داشتن تهویه مناسب در اماکن عمومی تأکید کرد و گفت: تهویه مناسب یکی از ضروریات است که باید به آن توجه شود به عنوان مثال اگر شخصی با صدای بلند در جمع ۱۵ نفره‌ در مکان بدون تهویه مناسب صحبت کند پس از یک ساعت نصف این افراد به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند در صورتی که با تهویه مناسب این رقم به یک نفر می‌رسد.

جمالیان بیان کرد: در بیمارستان امیرالمؤمنین ۲۰ تخت ICU به دلیل کمبود اکسیژن بلااستفاده است و از شهرداری اراک درخواست داریم که در تأمین اکسیژن سرعت ببخشد تا این تخت‌ها نیز به بهره‌برداری برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: تعداد مرگ و میر و مبتلایان به کروناویروس در ایران از میانگین جهانی بالاتر است که این نشان می‌دهد نکات بهداشتی در کشور رعایت نمی‌شود.

بهروز اکرمی با بیان اینکه در بخش تجهیزات با کمبود مواجه هستیم اظهار کرد: کادر درمانی در این مدت شبانه‌روز در حال خدمت‌رسانی هستند که این باعث فرسودگی و خستگی این قشر شده اما برخی افراد هنوز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و نمی‌دانیم با چه زبانی باید اعلام خطر کنیم.

وی با اشاره به تصویب تعطیلی اصناف در ساعت ۱۸ افزود: این مصوبه تا یک ماه آینده بدون خلل باید در شهرهای ساوه و اراک اجرایی شود و در این مدت سازمان صمت استان باید بازرسی‌هایی را نیز انجام دهد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه تعطیلی‌ها باید بر اساس فضای هر شهر و استان متفاوت باشد گفت: به جای تعطیلی در ساعت ۱۸ پیشنهاد می‌کنیم این مصوبه به ساعت ۲۰ تغییر کند.

انتهای پیام/rasouli

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت