یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت: ۰۹:۴۸:۳۱

افزایش ۵ میلیون متر مکعبی مصرف گاز در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: در پی کاهش دمای هوا در روزهای اخیر مصرف گاز طبیعی در این استان حدود پنج میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی:

افزایش ۵ میلیون متر مکعبی مصرف گاز در استان مرکزی

به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، جواد مهندس با اشاره به افزایش مصرف گاز در استان مرکزی اظهار داشت: مصرف گاز طبیعی در استان مرکزی با کاهش دما از 16 میلیون متر مکعب در روزهای عادی به حدود 21 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

وی افزود: بیشترین مصرف گاز طبیعی با کاهش دما در روزهای اخیر در بخش خانگی و تجاری بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از تامین گاز مورد نیاز نیروگاه شازند از سال 92 تاکنون خبر داد و گفت: روزانه حدود 6 میلیون متر مکعب از مصرف گاز طبیعی استان در این شهرستان مصرف می‌شود.

مهندس تصریح کرد: اولویت نخست شرکت گاز استان مرکزی در روزهای فصل سرد سال جلوگیری از افت فشار و تامین گاز طبیعی در بخش خانگی است و با سرد شدن هوا در فصل سرد سال به منظور جلوگیری از افت فشار گاز و تامین گاز مورد نیاز نیروگاه شازند ممکن است این واحد تولیدی با بخشی از توان خود به فعالیت ادامه دهد.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش دمای دما در چند روز اخیر نیاز است مشترکان بخش خانگی با درزگیری پنجره های ساختمان، عایق بندی لوله‌ها و مخزن موتورخانه‌ها، استفاده از پرده‌های ضخیم برای پنجره‌ها و تنظیم درجه حرارت خانه بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد، در صرفه جویی گاز طبیعی سهیم باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی بیان کرد: واحدهای تولیدی، صنعتی، تجاری و دستگاه‌های اجرایی و اداری هم می‌توانند با استفاده ازسیستم‌های هوشمند و استاندارد مصرف گاز در کاهش مصرف گاز نقش آفرین باشند.

انتهای پیام/mh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار
چند رسانه ای

سیستان و بلوچستان مشکل آب دارد…

قصه آب …

چرا کارگران هپکو از رئیسی تشکر کردند؟

پدری از جنس صبر و مقاومت